740 هزار کارگر ساختمانی تامین می شود


ساعت: 11:36
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914699

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر حدود 740 هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش تامین اجتماعی هستند. از بین سازندگان بیمه شده 46 هزار نفر مستمری بگیر و بالغ بر 6 هزار نفر از کار افتاده و از تعهدات خود برخوردار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به طرح اصلاح ماده 5 قانون بیمه کارگران ساختمانی گفت: با تصویب نهایی این مصوبه در شورای نگهبان و ابلاغ آن به سازمان تامین اجتماعی، پس از ابلاغ تهیه پیش نویس آیین نامه اجرایی، کارگران ساختمانی عزیزی که منتظر این مصوبه بودند، تحت پوشش بیمه ای قرار می دهیم و امیدواریم با اجرای این قانون نگرانی های آتی کارگران ساختمانی برطرف شود.

وی افزود: با پیگیری ها و تعامل مثبتی که طی دو سال گذشته بین سازمان تامین اجتماعی و شورای اسلامی به ویژه هیات محترم دولت و کمیسیون اجتماعی در زمینه اصلاح قانون اساسی صورت گرفته است. قانون بیمه کارگران ساختمانی ۱۵ آذرماه اصلاحیه قانون بیمه کارگران ساختمانی به تصویب شورای اسلامی رسید و امیدواریم با این مصوبه بتوانیم کارگران گران قیمت ساختمانی را که منتظر این مصوبه بودند تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

موسوی گفت: قبل از این اصلاحات در حوزه بیمه کارگران ساختمانی حدود 19 هزار میلیارد تومان در منابع سهم کارفرما کسری داشتیم که باعث شد به سایر بخش های صندوق و برخی از نزدیکان فشار بیاوریم. در حال حاضر حدود 740 هزار کارگر ساختمانی بیمه اجتماعی هستند که با تصویب شورای نگهبان و ابلاغ قانون مصوب مجلس، آیین نامه اجرایی آن توسط وزارتخانه تهیه می شود. تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ماه های آینده، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور و امیدواریم بتوانیم همه این عزیزان را تحت پوشش قرار دهیم و با بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی، همه کارگران ساختمانی امید بیشتری داشته باشند. آینده و نگرانی های آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کل سازمان تامین اجتماعی افزود: 46 هزار نفر از کارگران ساختمانی بیمه شده بازنشسته و بیش از 6 هزار نفر از کار افتاده و از تعهدات مربوطه برخوردار هستند. همچنین 15 هزار نفر نیز به عنوان بازماندگان کارگران فوت شده از سازمان تامین اجتماعی مستمری دریافت می کنند. کلیه مزایای سازمان تامین اجتماعی همانند سایر مجموعه های تامین اجتماعی در اختیار این بستگان قرار می گیرد.

موسوی همچنین گفت: طبق قانون کارگران ساختمانی مصوب سال 52 کلیه کارگران ساختمانی در مقابل حوادث ناشی از کار بیمه شده و می توانند از مزایای این قانون استفاده کنند. قانون جدید بیمه کارگران ساختمانی زمینه توسعه خدمات را برای این بستگان فراهم کرد. پس از تصویب شورای نگهبان و ابلاغ این مصوبه، آیین نامه اجرایی آن باید ظرف سه ماه تهیه و سپس این قانون در سازمان تامین اجتماعی اجرا شود.

دیدگاهتان را بنویسید