80 درصد ساختمان های بلندمرتبه قزوین ناتمام است


ساعت: 11:16
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877755

قدیر موسی هانی با اعلام اینکه 70 ساختمان بلندمرتبه در قزوین ساخته شده است، افزود: حدود 80 درصد از این ساختمان ها به دلایل مختلف برای تکمیل کار اقدام نکرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کدیر موسیحانی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به وجود 70 ساختمان بلندمرتبه در قزوین گفت: حدود 80 درصد از این ساختمان ها به دلایل مختلف برای تکمیل کار اقدام نکرده اند.

وی افزود: این ساختمان ها با کارکرد تجاری، اداری و مسکونی ساخته و به بهره برداری رسیده اند و عدم پایان کار به معنای بی توجهی به برخی موارد و اصول ایمنی است.

ساختمان های تعاونی قزوین بی پایان است

رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین ادامه داد: اکثر ساختمان های ساخته شده توسط تعاونی ها تمام نشده و اکنون شهروندان در آن اسکان یافته اند و این موضوع بسیار خطرناک و نگران کننده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ساختمان های بسیار بلند استان از تجهیزات ایمنی کافی برخوردار نیستند، گفت: وی گفت: در حال حاضر ساختمان های قدیمی با مقررات ملی ساختمان مطابقت ندارند و آنهایی که هستند مستهلک می شوند.

موسی هانی بر ادامه نظارت بر حریق بر تجهیزات ایمنی و آتش نشانی ساختمان ها تاکید کرد و گفت: طرح ساختمان های بیش از 6 طبقه و ارتفاع بیش از 23 متر به سازمان آتش نشانی شهرداری ارسال می شود تا دستورالعمل ایمنی به سازمان داده شود. به مالک اطلاع دهید.

23a50d29 497c 479d b00b fea57203e716 خبر خاکستری

وی گفت: از دیگر وظایف سازمان آتش نشانی بررسی نقشه ساختمان ها برای بررسی مسیرهای ورود-خروج اضطراری، پله ها و سیستم های اطفای حریق است.

این مقام مسئول اضافه کرد: هر چند برای صدور پایان کار تایید سازمان آتش نشانی در خصوص رعایت ایمنی ساخت و ساز الزامی است، اما اختیارات شهرداری و سازمان آتش نشانی محدود بوده و جزو نهادهای الزام آور ساختمانی نیستند. بدون اتمام به مرحله بهره برداری رسیده اند.»

موسی هانی گفت: خوشبختانه یا متأسفانه دستگاه های متولی بعد از حادثه کلانشهر هوشیارتر شده اند و باید زمینه کار در ساختمان های خطرناک و ناتمام را فراهم کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در کنار اینکه مسئولان باید به موضوع ایمنی ساختمان توجه جدی تری داشته باشند، مردم نیز باید مطالبه گر باشند و در خرید خانه علاوه بر زیبایی، ایمنی را نیز در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید