9 سال عدم اتمام پروژه/ وعده تکمیل «گربندی دورود» تمدید شد!


ساعت: 08:49
تاریخ انتشار: 1401/06/15
کد خبر: 1895455

پروژه کمربند دورود که 9 سال است در حال انجام است و قرار بود تا 3 سال دیگر تکمیل شود، هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، «دورود» از جمله شهرهایی است که به دلیل قرار گرفتن بر روی شاهراه های ارتباطی، محل تردد حجم قابل توجهی از خودروهای سبک و سنگین است، اما این شهرستان «کمربند» و «کنار» ندارد. شهر ترانزیت گوز، و کامیون ها هر روز از آنجا عبور می کنند. و بسیاری از خودروهای باری سنگین از این شهر عبور می کنند.

نیاز به احداث جاده کمربندی درود، مسئولان را بر آن داشت تا برای تحقق مطالبات مردم، ساخت این پروژه حیاتی را آغاز کنند، اما این پروژه 12 کیلومتری پس از 9 سال هنوز به بهره برداری نرسیده است. اگرچه مسئولان قول داده اند که ظرف سه سال آینده افتتاح شود.

با توجه به افزایش ترافیک، آلودگی صوتی و محیطی، تصادفات دلخراش، آسیب به زیرساخت های شهر، تکمیل پروژه کمربندی دورود به یکی از خواسته های جدی مردم این شهرستان تبدیل شده و منتظر ساخت آن برای سال ها.


48bfca0f 6a33 46fa 8a65 a91693cd4f8b خبر خاکستری



آغاز عملیات اجرایی پروژه کمربندی دورود در سال 1392

اجرای پروژه کمربندی دورود از سال 1392 توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور آغاز شد، اما به دلیل مشکلاتی از جمله کمبود اعتبار، حضور مخالفان بومی، بی کفایتی پیمانکار و در نهایت عدم مدیریت قوی، این 12- پروژه کیلومتری بعد از سال ها تکمیل نشد.

در سفر رئیس جمهور به استان لرستان در 28 دی 1400، حجت الله عبدالمالکی رئیس جمهور، وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی را موظف به پیگیری مشکلات و مسائل شهرستان دورود کرد، همچنین در جلسه شورای اداری لرستان که به ریاست رئیس جمهور برگزار شد، وزیر کار در گزارش بازدید خود، کمربندی دورود را یکی از پروژه های نیمه تمام این شهرستان از جمله مصوبات و پروژه های سفر عنوان کرد.

اما اخبار اخیر حاکی از آن است که در یک ماه اخیر با ورود پیمانکار جدید، روند اجرای پروژه بهبود یافته و در نهایت حداقل یک خط تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

سرهنگ محمد زرایی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک بر تسریع در اجرای پروژه کمربندی دورود تاکید کرد و اظهار داشت: با بهره برداری از این طرح خودروهای سنگین از مسیر عبور و مرور نخواهند کرد. شهر و عابران پیاده تصادف نخواهند کرد قطعا کاهش خواهد یافت.


نبود جاده کمربندی و عبور و مرور خودروهای باری سنگین از داخل شهر

وی افزود: اکنون در نبود کمربند ایمنی، کامیون های سنگین و اتوبوس های مسافربری مجبور به تردد از شهرک درود هستند که جدای از تخریب زیرساخت های این شهرک، حوادث دلخراشی را نیز به همراه داشته است.

وی افزود: از آنجایی که کریدور شرق و مرکز کشور به سمت جنوب از شهرستان دورود می گذرد، نبود جاده کمربندی مشکلات زیادی را در این شهرستان ایجاد کرده است.

احمد گودرزیان فرماندار شهرستان دورود در گفتگو با خبرنگار صفیفلک با بیان اینکه پروژه کمربندی دورود حدود یک ماه است که فعال شده و روز به روز بر فعالیت آن افزوده می شود، اظهار داشت: این پروژه در حال انجام است.


6e17a779 6fb0 406a b911 1b2d0fdfef54 خبر خاکستری



افتتاح یک خط پروژه کمربندی تا پایان سال

وی افزود: طبق قولی که مسئولان ارشد و پیمانکار داده اند، حداقل یکی از خطوط آن تا پایان امسال قابل بهره برداری است، البته خط دیگر نیز در دست ساخت است.

فرماندار دورود بیان کرد: پیشرفت فیزیکی پروژه کمربندی دورود که در مجموع 12 کیلومتر است بیش از 65 درصد است و حدود 135 میلیارد تومان نیز براساس ماده 56 به آن اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: برای تکمیل نهایی این پروژه حدود 400 میلیارد تومان اعتبار برای بهره برداری لازم است. در مجموع زیرساخت های کمربندی دورود آماده شده و تعارضات برطرف شده و تا پایان امسال اگر دو باند کار نکند، مطمئناً یکی کار می کند.

افتتاح حداقل یک باند پروژه حیاتی در جاده کمربندی یا نزدیک گردنه درود تا پایان سال آخرین خبری است که در ماه های اخیر از این پروژه 9 ساله شنیده ایم. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید