9 میلیون و 400 هزار دستگاه کارتخوان از کار افتاده است


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۳
کد خبر: 1889839

با ساماندهی دستگاه های کارتخوان از سال گذشته، معادل 9 میلیون و 400 هزار دستگاه کارتخوان غیرفعال و حدود 8 میلیون و 300 هزار دستگاه کارتخوان توسط مالکان به صورت فعال به پرونده مالیاتی متصل شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بانک مرکزی از سال گذشته در راستای اجرای ماده 11 قانون پایانه های مغازه و سامانه مودیان، اقدام به ساماندهی دستگاه های کارتخوان بانکی یا درگاه پرداخت الکترونیکی کرده است.

در این زمینه، کلیه افراد دارای ابزار پرداخت بانکی باید با ورود به درگاه ملی خدمات مالیاتی الکترونیکی به نشانی my.tax.gov.ir و پیوند دادن آنها به پرونده های مالیاتی، لیست کلیه دستگاه های کارت خوان یا درگاه های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده کنند. با ارسال پرونده مالیاتی جدید، در سال گذشته بالغ بر 7.2 میلیون دستگاه کارتخوان به پرونده مالیاتی متصل شده و حدود 3 میلیون دستگاه کارتخوان از کار افتاده اند.

اما در این بین معادل یک میلیون و 400 هزار دستگاه کارتخوان نه به پرونده مالیاتی متصل شد و نه غیرفعال شد که بر اساس اعلام رئیس سازمان امور مالیاتی بانک مرکزی قول تعیین تکلیف این کارت ها را داده است. خوانندگان این ماه در همین راستا معاون فناوری های نوین بانک مرکزی از اتصال تمامی دستگاه های کارتخوان و درگاه های پرداخت اینترنتی فعال در شبکه پرداخت کشور به پرونده مالیاتی خبر داد.

اطلاعات دریافتی ایسنا از سازمان امور مالیاتی حاکی از ساماندهی 18 میلیون و 779 هزار دستگاه پرداخت از جمله کارتخوان است که از این تعداد حدود 9 میلیون و 500 هزار دستگاه پرداخت به صورت فعال و غیرفعال به پرونده مالیاتی متصل شده اند.

همچنین حدود 8 میلیون و 300 هزار دستگاه کارتخوان به صورت فعال به پرونده مالیاتی و حدود یک میلیون و 200 هزار دستگاه کارتخوان به صورت غیرفعال به پرونده مالیاتی پیوند خوردند. یعنی صاحبان آن تعداد کارتخوان (که سابقه مالیاتی دارند) آنها را ممنوع کرده اند. از این رو در راستای ساماندهی دستگاه های کارتخوان برای اجرای قانون، 9 میلیون و 400 هزار دستگاه کارتخوان از کار افتادند.

دیدگاهتان را بنویسید