90 درصد هزینه های درمان ناباروری پرداخت می شود


ساعت: 15:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904504

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران:

معاون خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: 90 درصد هزینه های درمان ناباروری پرداخت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مریم آزادی معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه قانون جمعیت جوانان در سال گذشته به همه نهادهای ذیربط ابلاغ شد، گفت: این قانون به تعهدات سازمان بیمه سلامت ایران نیز پرداخته است که ممکن است مشمول پوشش بیمه ای خدمات کمک باروری برای زوج هایی که به هر دلیلی نابارور هستند و فرزندی ندارند ذکر شده است.

معاون دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه ماده 43 این قانون به ناباروری اشاره دارد، افزود: بلافاصله پس از ابلاغ به دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، دستورالعمل را در سامانه ها گنجانده و اجرا کردیم. پوشش بیمه ای؛ به طوری که زوج های نابارور پس از ثبت نام در سامانه می توانند از خدمات سرپایی و بیمارستانی و روش های تخصصی و فوق تخصصی درمان ناباروری اعم از دارویی، تصویربرداری، تحقیقاتی و سایر خدمات لازم استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اگر زوج ناباروری برای درمان به مراکز دولتی مراجعه کنند 90 درصد هزینه های دولتی را تقبل می کنیم و اگر به مراکز خصوصی غیردولتی مراجعه کنند. ما 90 درصد از کل تعرفه غیر دولتی را پوشش می دهیم.

آزادی تاکید کرد: افرادی که دارای بیمه سلامت هستند می توانند به مراکز طرف قرارداد مراجعه و از خدمات درمان ناباروری بهره مند شوند اما کسانی که پوشش بیمه ای ندارند یعنی کارت بیمه ندارند می توانند به باجه ها مراجعه کنند. طرف قرارداد بیمه سلامت یا به پنل شهروندی در سایت بیمه سلامت مراجعه کنید و بیمه شوید و از خدمات استفاده کنید.

معاون خدمات تخصصی بیمه سلامت افزود: تمامی بیمه ها از جمله بیمه سلامت این خدمات را پوشش می دهند و کسانی که بیمه تکمیلی دارند می توانند مازاد بر این هزینه را پوشش دهند.

وی گفت: مراکزی که این خدمات را ارائه می دهند در اولویت پرداخت هستند. در تلاش هستیم تا با همه مراکز توافقاتی داشته باشیم تا زوج های نابارور بتوانند از خدمات درمان ناباروری استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید