AFB به شرکت های آمریکایی درباره هکرهای ایرانی هشدار داد

ساعت: 11:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783572

AFBR ادعا می کند که هکرهای ایرانی وب سایت های مجرمان سایبری را جستجو کردند تا اطلاعات حساس دزدیده شده از سازمان های آمریکایی و خارجی را پیدا کنند که می تواند در تلاش های هکری آینده مفید باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) در نامه ای که به شرکت های آمریکایی ارسال کرده و از شبکه سیانان دریافت کرده است، مدعی شده است که هکرهای ایرانی در وب سایت های مجرمان سایبری جستجو کرده اند تا اطلاعات حساس دزدیده شده از سازمان های آمریکایی و خارجی را پیدا کنند. در آینده، تلاش های هک توسط این سازمان ها مفید خواهد بود.

طبق توصیه AFB از 8 نوامبر، هکرهای ایرانی به انجمن‌های Dark Web علاقه نشان داده‌اند، جایی که مجرمان سایبری اطلاعات قربانیان خود، مانند ایمیل‌های دزدیده شده و تنظیمات شبکه را درز می‌کنند.

به گزارش سیانان، AFBI نگران است که گروه هکر ایرانی از این اطلاعات برای طراحی راه هایی برای ورود به شبکه های شرکت های آمریکایی در آینده استفاده کند.

بر اساس وب سایت این شبکه، FBI هشدار می دهد که چگونه مجرمان سایبری مختلف – برخی با انگیزه جاسوسی یا سایر خواسته های دولت و برخی دیگر با انگیزه سودجویی – می توانند از دنیای زیرین مجرمان سایبری برای اهداف خود سوء استفاده کنند.

AFBI به شرکت‌ها در مورد چگونگی آماده شدن برای هک بعدی توصیه می‌کند: «اگر اطلاعات سازمان شما قبلاً به خطر افتاده است، AFBI به شما توصیه می‌کند که چگونه می‌توانید از داده‌های استخراج‌شده برای انجام فعالیت‌های مخرب بیشتر علیه شبکه خود استفاده کنید.

به گزارش این شبکه آمریکایی، Bleeping Computer، یک رسانه امنیت سایبری، ابتدا تحلیل FBI را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، مشخص نیست کدام گروه هکری ایرانی پشت این فعالیت است. AFBR هکرها را شناسایی نکرد یا نگفت که آیا آنها با دولت ایران مرتبط هستند یا خیر. اما آدام مایرز، افسر ارشد اطلاعاتی در شرکت امنیتی CrowdStrike، در یک ادعای بی‌اساس گفت که هکرهای مرتبط با دولت ایران به طور فزاینده‌ای درگیر فعالیت‌های جرایم سایبری مانند باج‌افزار به‌عنوان وسیله‌ای برای محو کردن مرز بین عملیات سایبری دولتی و غیردولتی هستند.

وی افزود: دسترسی به شبکه‌های تحت مالکیت یک گروه جنایتکار در صورت تامین منافع در چارچوب روش‌های کاری (گروه‌های ایرانی) است.

سیانون گفت، در حالی که تحلیلگران اغلب ایران را پس از روسیه و چین از نظر قابلیت‌های سایبری فهرست می‌کنند، تهران هنوز مجموعه‌ای از تیم‌های هکری دارد که می‌تواند از آنها برای نفوذ به شبکه‌های شرکتی و دولتی ایالات متحده استفاده کند.

بر اساس این گزارش، مقامات اطلاعاتی آمریکا پیشتر هکرهای ایرانی را متهم کرده بودند که خود را به عنوان “پسران مغرور” یک گروه راست افراطی آمریکایی وانمود کرده اند و قبل از انتخابات 2020 ایمیل های تهدیدآمیزی برای رای دهندگان آمریکایی ارسال کرده اند.

پیش از این، شبکه سیانان گزارش داده بود که گروهی از هکرهای خارجی به 9 مجری آمریکایی در بخش‌های دفاع، انرژی، بهداشت، فناوری و آموزش حمله کرده‌اند.

حملات هکرها در روزها و هفته های اخیر به سرفصل اخبار تبدیل شده است و علاوه بر شرکت ها و پیمانکاران مرتبط با آمریکا، شرکت های اسرائیلی نیز در هفته های اخیر هدف حملات سایبری قرار گرفته اند. (سایه سیاه) سرورهای شرکت اینترنتی اسرائیلی «سایبرسروی» (سایبرسروی) را هک کرد و آن را از دسترس خارج کرد و تهدید به افشای اطلاعات آن کرد.

گروه معروف هکری موسوم به «آسا موسی» سپس بار دیگر به سرورهای اطلاعات شرکت های اسرائیلی حمله کرد و اسنادی از قبیل کارت شناسایی، مدارک وکیل، چک، صورت های مالی و … که در جریان این حمله هکری به دست آمده بود را فاش کرد. جرد

انتهای پیام/

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید