Astrazenka با محدودیت واردات به تزریق اولویت می دهد / تاخیر در واکسن سوم مجاز نیست


زمان: 19:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805465

میرزایی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، کمبود آسترازنکا را به دلیل محدودیت های واردات و اولویت بندی تزریقات عنوان کرد و خواستار تزریق سوم شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، نزدیک به 50 روز از سومین تزریق واکسن کراون در استان یزد می گذرد و آمارهای استانی حکایت از بی توجهی مردم به دریافت این جلسه دارد.

پوشش سومین بار از کل جمعیت بالای 18 سال استان یزد 26.7 درصد اولویت قرارداد.


برخی از مشکلات مردم برای بار سوم تزریق می کنند!

سومین آمپول در استان چالش هایی را برای همشهریان به وجود آورد از جمله غیر بومی ساکن یزد در گفتگو با یزدرسا گفت: واکسن اول و دوم را دریافت کردم اما الان که برای آمپول سوم آمدم می گویند باید از واکسن های دیگر استفاده کرد.

یکی دیگر از شهروندان یزدی نیز در این رابطه گفت: واکسن کراون دو بار در آسترازنکا به من تزریق شد اما اکنون چندین بار به مراکز مختلف مراجعه کرده ام اما اعلام کرده اند که این واکسن ها برای افرادی است که برای بار دوم تزریق می شوند و هنوز هم هستند. برای بار سوم منصوب شد. نکرد.

بنابراین مشکلاتی در این مدت وجود دارد که در گفت و گو با محسن میرزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد به برخی از سوالات پاسخ خواهد داد.


تزریق سوم نباید مشکلی داشته باشد

وی با تاکید بر اینکه اصل کلی ما در دانشگاه علوم پزشکی این است که هرکس هر نوع واکسنی را برای بار اول و دوم تزریق می کند بار سوم تزریق کند، افزود: دریافت کننده باید بار سوم را بدون مشکل تزریق کند.

میرزایی ادامه داد: این افراد باید برای سومین ویزیت خود مراجعه کنند و در صورت عدم انجام این کار از سوی مراکز واکسیناسیون به آنها اطلاع داده شود تا سریعا نسبت به رفع آن اقدام کنیم.


ad5cf318 b95c 46f7 922f 0431987d0f1e خبر خاکستری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص واکسن آسترازنکا و مشکلات اخیر گفت: برای واردات آسترازنکا به کشور با محدودیت مواجه هستیم اما اخیرا تعدادی از این واکسن ها وارد کشور شده است. اولویت اول با کسانی است که دوز اول آسترازنکا را دریافت کرده اند و دوز دوم باید تزریق شود و واجد شرایط واکسن دیگری نیست.

وی ادامه داد: افرادی که بار اول و دوم استرازنکا را تزریق کرده اند می توانند برای بار سوم از گزینه های دیگر استفاده کنند و از این نظر مشکلی نخواهند داشت.

به گفته کارشناسان بهداشت، افرادی که دو نوبت واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، می‌توانند بدون مشکل از سایر واکسن‌ها استفاده کنند.


نادیده گرفتن واکسن سوم، خطرناک ترین سهل انگاری در حال حاضر

اینکه به دلیل کمبود واکسن می خواهیم از دور سوم پرهیز کنیم یکی از اشتباهاتی است که متاسفانه شاهد آن هستیم و با اوج گرفتن آمیکرون در کشور، تعویق در این شرایط حساس گزینه مناسبی نیست.

شاید در این شرایط بحرانی تاج که روز به روز در شهرهای سرخ بر تعداد کشته شدگان و رنج ها افزوده می شود، با اندکی غفلت، تا سال های بعد ترحم و خود تاسفی را به ارمغان بیاوریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید