Astrazenka در دسترس نیست. چه واکسنی برای نوبت سوم مناسب است؟

Astrazenka در دسترس نیست.  چه واکسنی برای نوبت سوم مناسب است؟

روز جدید اثربخشی واکسن‌ها علیه کرونا از زمان راه‌اندازی آن یکی از نگرانی‌های اصلی بوده است و Astrazenka در غیاب فایزر محبوب‌تر بود، اما اکنون که در دسترس است، باید دید کدام واکسن جایگزین بهتری است.

با جدی شدن صحبت ها در مورد تزریق دوز سوم به کشور، بسیاری از مردم به دلیل اثربخشی بهتر واکسن آسترازنکا خواستار این واکسن شدند، در حالی که واکسن های دیگری مانند سینوفارم، بهارات و حتی واکسن های ایرانی مانند پاستوکواک موثر بودند، هرچند که Pastocook ups و به دور سوم مسابقات تزریق واکسن رسید، اما محققان اثربخشی این واکسن را تایید کردند.

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که هنوز نمی دانید برای نوبت سوم چه واکسنی را تزریق کنید، ادامه این گزارش را بخوانید تا در نهایت به شما بگوییم در صورت عدم وجود واکسن آسترازنکا از چه واکسنی می توان استفاده کرد.

در نوبت سوم چه واکسنی را واکسینه کنیم؟

در صورت مصرف دوز اول و دوم، بهتر است پاستوکوف و آسترانزنکا را بعد از سه تا چهار ماه مصرف کنید. اگر اسپوتینک بعد از 6 ماه به او ضربه بزند، پاستوکوف و آسترازنکا را می زند. اگر سینوفارم را سه تا چهار ماه بعد، سینوفارم، پاستوکوک و آسترازنکا را مصرف کردید و اگر کویران ایران برکت داد، توصیه می شود سه تا چهار ماه بعد بستوک، پاستوکوف و آسترازنکا را نیز برکت دهید.

اما اگر دوز اول و دوم آسترازنکا را مصرف کنید، می توانید 6 ماه بعد آسترازنکا یا پاستوکوک را دریافت کنید. اما نکته مهم این است که بسیاری از افرادی که دوز اول و دوم آسترازنکا را مصرف کرده اند با کمبود این واکسن در مراکز واکسیناسیون مواجه هستند و این سوال برایشان پیش می آید که چه باید کرد. محمدرضا محبوب فر، اپیدمیولوژیست، درباره تزریق دوز سوم گفت: با توجه به اینکه در دنیا شاهد سویه های جدید هستیم و دولت در حال ترویج تزریق دوز سوم است، باید بدانید که هیچ یک از واکسن های تولید شده و واکسن وارد کشور نشده است. هیچ ایمنی 100% در برابر آمیکرون و سویه های جدیدتر وجود ندارد. زیرا واکسن های موجود در بازار به روز نشده اند و نمی توانند روی سویه جدید آمیکرون تاثیر بگذارند.

وی تاکید کرد: مسئولان وزارت بهداشت بر تزریق نوبت سوم و حتی چهارم تاکید زیادی دارند. وی افزود: اگرچه این پیشنهاد هنوز به طور گسترده مورد پذیرش قرار نگرفته است، اما همه پزشکان به مردم توصیه می کنند که این واکسن را دریافت کنند، زیرا می دانند که واکسن های موجود در بازار به تنهایی افراد را نسبت به آمیکرون مقاوم نمی کند.

این اپیدمیولوژیست خاطرنشان می کند: کشورهای دیگر مدت هاست تزریق واکسن سوم را آغاز کرده اند اما با واکسن های به روز شده نه واکسن های قبلی و هم اکنون 9 شرکت در دنیا واکسن های خود را به روز کرده اند که Astrazenka یکی از همین واکسن ها است. ” است.

او در مورد ساختار واکسن Astrazenka صحبت می کند که در حال حاضر یکی از واکسن های برتر است. واکسن Astrazenka از یک ویروس بی ضرر، آدنوویروس عامل سرماخوردگی، برای انتقال ژن‌هایی که پروتئین سطحی ویروس کرونا را تولید می‌کنند به سلول‌ها استفاده می‌کند و سلول‌ها را مجبور به تولید این پروتئین‌ها می‌کند که به نوبه خود باعث تحریک سیستم ایمنی و تولید داروهای ضد سرکوب‌کننده ایمنی می‌شود.

نتایج آزمایش‌ها بر روی 1077 نفر که واکسن مشترک شرکت داروسازی Astrazenka را با همکاری دانشگاه آکسفورد دریافت کردند، موفقیت‌آمیز بود و بدن آنها آنتی‌بادی‌هایی تولید می‌کند که می‌تواند با ویروس کرونا مبارزه کند.

به نظر می رسد تنها راه حلی که در دسترس مردم است این است که علاوه بر دریافت نوبت سوم، همیشه توصیه های قبلی مانند استفاده از ماسک و شستن دست ها را رعایت کنند و منتظر بمانند تا واکسن های به روز برسد، اگرچه تولیدکنندگان داخلی واکسن های هایلایت هوم را موثر است، اما هنوز راه زیادی در پیش است تا مردم بتوانند به واکسن های محلی اعتماد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید