Reformer مدعی محبوبیت 73 درصدی زیر ذره بین است سال سختی در پیش داریم

Reformer مدعی محبوبیت 73 درصدی زیر ذره بین است  سال سختی در پیش داریم

روز جدید : یک سیاستمدار روحانی می گوید: با شیوه حکومت داری در دولت و همچنین با برنامه های ضعیف مجلس نمی توان چندان به آینده کشور امیدوار بود.

طرفداران پرونده او در تلاش هستند تا رونوشت واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند. طرفداران پرونده او در تلاش هستند تا نسخه واقعی این بیانیه را به صورت آنلاین در دسترس قرار دهند.

اگر افراد جامعه را ملاک اصلی جامعه آماری بدانیم، به نظر می رسد با تورم لجام گسیخته این روزها و همچنین چند برابر شدن قیمت داروها در کشور، تفاوت زیادی بین نظر و 73 وجود دارد. . درصد محبوبیت رئیس جمهور در روزهای اخیر عبارت صد رحمت حکومت معنوی از سوی مردم مطرح شده است.

در همین راستا یک سیاستمدار اصلاح طلب با انتقاد جدی از رفتار رئیس جمهور سیزدهم می گوید; آقای رئیسی به جای شرکت در سفرهای استانی و انجام کارهای تبلیغی در بین محرومان، بهتر است از توان خود برای حل مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور استفاده کند.

رهامی تاکید کرد؛ متأسفانه شاهدیم که دولت به جای استفاده از مدیران نخبه برای حل مشکلات کشور، به جوانان به اصطلاح انقلابی متوسل می شود که ارائه برخی از آنها حتی برای کشور هزینه دارد.

سفر در حومه شهر چیز خوبی است، اما …

حجت الاسلام والمسلمین محسن رهامی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت وگو با قرن نو در پاسخ به ادعای افزایش محبوبیت سید ابراهیم رئیسی در ماه های اخیر گفت: نمایندگان رئیس دولت.

مشکلات کشور را با سخنرانی حل نمی کنند

وی تاکید کرد: انتظار مردم این است که مسائل کلیدی جامعه توسط رئیس جمهور حل شود و بدون شک با سفرهای کشوری، سخنرانی و دیدار چهره به چهره با اقشار آسیب پذیر نمی توان مشکلات بزرگ را حل کرد.

رهامی در تشریح دلایل مشکلات اقتصادی گفت: مشکلات اقتصادی ایران با مشکلات سیاسی پیوند خورده است و مشکلات اقتصادی بدون حل مشکلات سیاسی حل نمی شود.

برخی از وزرای دولت کاملا بی اطلاع هستند

این سیاستمدار روحانی با انتقاد از برخی مواضع دولتی گفت: می گویند ما به برجام و روابط اقتصادی با خارج از کشور کاری نداریم و حتی بیان جملاتی مانند ایجاد شغل تنها با یک میلیون تومان نشان از بی اطلاعی مطلق مسئولان کشور از وضعیت اقتصادی فعلی.»

وی گفت: با حضور در بازار متوجه می شویم که از ابتدای دولت سیزدهم تمام اقلام مورد نیاز مردم گران شده و حتی همین گرانی داروها را به دنبال داشته است.

آقای رئیس! کدام یک از وعده های شما محقق شده است؟

رهامی ادامه داد: حدود هشت ماه از تشکیل دولت می گذرد و باید مشخص شود که کدام یک از وعده های انتخاباتی آقای رئیسی محقق شده است. تاکنون آمار دقیقی از سوی دولت اعلام نشده است که در کدام حوزه ها گامی رو به جلو برای مردم برداشته شده است.

این چهره سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر لزوم حل مشکل برجام خاطرنشان کرد: عمده مشکلات اقتصادی مربوط به برجام و الحاق به لوایح FETF است. این کشور باید با بانک های جهانی تماس بگیرد و پول خود را مسدود کند.

ماجرای خرابکاری در مسیر احیای برجام

وی یادآور شد: متأسفانه در دولت حسن روحانی یکسری کارشکنی های داخلی مانع از موفقیت برجام شد و امروز پس از هفت ماه مذاکرات سخت، شاهد تشکیل دولت جدید هستیم. هیچ افق روشنی برای مردم وجود ندارد.

همه چیز به قیمت دلار گره خورده است

روحانی با اشاره به تاثیر برجام بر زندگی اقتصادی مردم گفت: سال گذشته زمزمه هایی مبنی بر احیای برجام شنیده می شد که به سرعت قیمت دلار را در بازار کاهش داد، اما بن بست کنونی مذاکرات به دلیل جنگ اوکراین است. در نتیجه همه کالاهای مصرفی گران می شوند.

رهامی با انتقاد از گرانی دارو در کشور گفت: امروزه بسیاری از مردم برای تهیه دارو با مشکل مواجه هستند و گاهی برای بهبود وضعیت خود مجبور به فروش خودروی خود می شوند.

این فعال سیاسی – اصلاح طلب در بخشی دیگر از این گفتگو درباره سونامی تغییر سران در دولت سیزدهم گفت: وزیر کار استدلال کرد که بسیاری از مدیران این وزارتخانه باید جایگزین شوند. به نظر می رسد این تفکر در سایر بخش های حکومت نیز وجود داشته باشد.

حتی مدیران مدارس را هم اخراج کرده اند

رهامی ادامه داد: در بسیاری از کشورها بعد از تغییر دولت فقط مدیران رده بالا تغییر می کنند اما در دولت جدید شاهد هستیم که این روند تغییر حتی به نواحی و مدیران مدارس هم رسیده است.

وی افزود: بسیاری از مدیران با تجربه به بهانه تزریق نیروهای انقلابی و جوان برکنار شده اند. متاسفانه شاهد هستیم که مدیران جدید بدون هیچ تجربه ای در سطوح مدیریتی قرار می گیرند.

این روحانی سیاسی با یادآوری تغییر دولت در اوایل انقلاب گفت: حتی پس از سقوط رژیم پهلوی نیز برخی از مدیران میانی زمان شاه برای تربیت مدیران جدید در قوه مجریه ماندند. اما امروزه مدیرانی هستند که بارها انتخاب شده اند و در دهه های اخیر سابقه طولانی دارند و به نوعی می توان آنها را «مدیران انقلابی» واقعی نامید.

حاشیه های ورزشگاه مشهد را مدیران جوان کم کار مشخص کردند

رهامی خاطرنشان کرد: بسیاری از مدیران ارشد کشور سابقه جبهه انقلاب و مبارزات کاری و سیاسی را دارند اما این افراد جای خود را به مدیرانی داده اند که فقط شعار می دهند. ضعف مدیریتی چنین مدیرانی در همین حومه‌ی ورزشگاه مشهد نیز آشکار شد که کشور را با چالش‌های داخلی و حتی بیرونی مواجه کرد که تبعیض جنسیتی از آن برداشت می‌شود.

وی بیان کرد: عملکرد ضعیف مدیران دولتی در مشهد باعث ایجاد یک حرکت ضد تبلیغی علیه کشور، نظام اسلامی و حتی دین شده است. در حالی که مدیریت هوشمندانه بازی ایران و لبنان می تواند یک جشن ملی برای کشور باشد.

رهامی تاکید کرد: آقای رئیسی بهتر است از بدنه رهبران صادق و انقلابی که سال ها در این مملکت تلاش کرده اند، استفاده کنیم. او پیشتر اما اعلام کرده بود که از نظر کارشناسان و حتی منتقدان استفاده خواهد کرد که در عمل شاهد عکس این موضوع هستیم.

باید از تجربیات کشورهای خارجی استفاده کنیم

این فعال سیاسی اصلاح طلب به دولت اصلی توصیه کرد: دولت می تواند از تجربیات مدیران کشورهای مختلف استفاده کند. بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای موفق در شرق آسیا و اروپا در سال های اخیر توانسته اند به راحتی با چالش های کشور خود مقابله کنند، بنابراین می توان از تجربیات آنها برای حل مشکلات داخلی استفاده کرد.

نظام اداری کشور نیاز به بازسازی دارد

وی گفت: صنایع و سیستم اداری کشور بسیار فرسوده است و دولت باید با عزم جدی نسبت به بازسازی این مجتمع ها اقدام کند. واقعیت این است که راهی جز مشاوره گرفتن از مهمانی های موفق وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از تجربیات انسانی ربطی به دولت یا کشور خاصی ندارد و همه مردم دنیا باید از تجربه دیگران برای بهبود زندگی مردم استفاده کنند.

وی در گفتگو با قرن نو رهامی ضمن ابراز نگرانی برای ایران در سال جدید گفت: با روند فعلی حاکمیت در کشور نمی توان چشم انداز خوبی را برای سال 1401 متصور شد. علاوه بر این، اخبار شنیده شده از مجلس مبنی بر کاهش ارز ترجیحی و برخی طرح ها از جمله «واردات خودرو» نشان می دهد که وضعیت خوبی نداریم.

فقر مطلق باید ریشه کن می شد!

این سیاستمدار روحانی گفت: آقای رئیسی نباید شعارهایی بدهد که نمی شود. مثلاً در روزهای پایانی سال صحبت از ریشه کنی فقر مطلق شد، اما واقعیت این است که این فقط یک شعار بود.

رهامی افزود: چهل سال است که بسیاری از مدیران فقط شعار می دهند. متاسفانه هر روز بر آمار اعتیاد و مشکلات جوانان افزوده می‌شود و از سوی دیگر مهاجرت گسترده نخبگان آغاز شده که میانگین ضریب هوشی را در جامعه پایین آورده است.»

برخی از شهروندان دارای تابعیت مضاعف به وسیله ای برای وصول بدهی های کشور تبدیل شده اند

وی گفت: با مدیرانی با بهره هوشی پایین نمی توان مشکلات بزرگ کشور را حل کرد. متأسفانه شاهد درگیری با مدیران نخبه ای بوده ایم که در سال های اخیر به بهانه «دو تابعیتی» به کشور بازگشته اند و ایرانیان خارج از کشور دیگر تمایلی به بازگشت به کشور خود ندارند. حتی دیده‌ایم که از برخی تابعیت‌های مضاعف برای دریافت درخواست‌های ایرانی از کشورهای خارجی استفاده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید