جمع آوری 90 حفار غیرمجاز در استان مرکزی/ میانگین انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت کوین 300 مگاوات ساعت برآورد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مصطفی دهگانی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی با تاکید بر اینکه استفاده غیرمجاز از شبکه برق برای استخراج ارز منجر به اختلال در برق رسانی مشترکان و آسیب به لوازم برقی می شود. پس از تشکیل پرونده تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی بابیان اینکه در سال گذشته 17 هزار حفار غیرمجاز از 400 مزرعه استان مرکزی شناسایی و جمع آوری و 27 میلیارد فولاد مصرفی کشف و ضبط و به خزانه دولت واریز شده است، افزود: می توان گفت این انرژی برابر با میانگین برق مصرفی بیش از 35000 واحد مسکونی در یک روز است.

دهقانی گفت: شناسایی مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال از طریق اطلاع رسانی عمومی، رصد مراکز رصد صنعت برق و نظارت بر دستگاه های قضایی و انتظامی و استفاده از استخراج داده های پارامترهای الکتریکی شامل اطلاعات کنتورهای هوشمند، اطلاعات سامانه جامع مشترکان و … سیستم GIS وجود داشت.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده استفاده غیرمجاز از برق برای بازیابی رمز، مراتب را از طریق پلیس 110، سامانه پیامکی 10001000121 و سامانه تلفنی 121 یا 09018071800 اطلاع دهند و با رعایت حفظ محرمانه بودن از جوایز مربوطه بهره مند شوند.

انتهای پیام/