دستیابی به راه حلی برای بحران انرژی یکی از اهداف سفر اضطراری بایدن به منطقه است


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882473

غضنفری وضعیت ناپایدار اقتصادی آمریکا و یافتن راه حل برای بحران انرژی را از دیگر اهداف سفر اضطراری بایدن به منطقه برشمرد و گفت: پس از درگیری روسیه و اوکراین، تحریم های نفت و گازی که خود آمریکایی ها و غربی ها بر آمریکا تحمیل کردند. و کشورهای اروپایی با افزایش شدید قیمت سوخت، خدمات و کالاها مواجه هستند و تورم به شدت افزایش یافته است، بنابراین نارضایتی های زیادی از عملکرد دولت بایدن وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کامران غضنفری، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی با اشاره به سفر فوری رئیس جمهور آمریکا به منطقه در روزهای آینده و اهداف این سفر گفت: یکی از اهدافی که بایدن در سفر خود دنبال می کند، تشویق سران رژیم صهیونیستی است چرا که مقامات رژیم صهیونیستی این رژیم با وضعیت آشفته ای مواجه است.

وی ادامه داد: گروه‌های مقاومت در ماه‌های اخیر ضربه‌های متعددی به رژیم صهیونیستی از نظر امنیتی در سرزمین‌های اشغالی وارد کرده‌اند و از این منطقه متحمل صدمات و آسیب‌هایی شده‌اند، بنابراین هژمونی امنیتی که اسرائیل قبلاً از خود ساخته بود و به خودی خود تصویر یک قدرت شکست ناپذیر در ذهن مردم منطقه فرو ریخته و ضربات پی در پی آن حتی ساکنان سرزمین های اشغالی را نیز بر ناتوانی سران رژیم صهیونیستی بلند کرده است. برای تامین امنیت

غضنفری تصریح کرد: از یک سو در چند ماه گذشته حملات مختلف نظامی و سایبری علیه اسرائیلی ها انجام شده است و از سوی دیگر دولت ها نیز بی ثبات هستند و هیچ یک از طرف های مستقر در سرزمین های اشغالی توانایی انجام این کار را ندارند. تشکیل یک دولت قوی و باثبات.بنابراین آمریکایی ها به نوعی رهبران این رژیم را می خواهند.به امید حمایت آنها.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: آمریکایی ها در تلاش هستند تا کشورهای منطقه مانند عربستان، امارات، اردن و مصر با رژیم صهیونیستی ائتلاف کنند و بر علیه جمهوری اسلامی ایران و همپیمانانش یا سایر کشورها محور ایجاد کنند. به عبارت دیگر، ناتوی منطقه ای علیه ایران راه اندازی شود

این تحلیلگر مسائل سیاسی، اوضاع نابسامان اقتصادی آمریکا و یافتن راه حل برای بحران انرژی را از دیگر اهداف سفر فوری بایدن به منطقه خواند و گفت: پس از درگیری روسیه و اوکراین، تحریم نفت و گاز که خود آمریکایی ها و غربی ها باعث شدند که در آمریکا و کشورهای اروپایی با افزایش شدید قیمت سوخت، خدمات و کالاها مواجه شدند و تورم به شدت افزایش یافت، بنابراین نارضایتی شدید از عملکرد دولت بایدن وجود دارد.

غضنفری خاطرنشان کرد: بایدن این هدف را دنبال می کند که بتواند عربستان و امارات را در این سفر متقاعد کند که ظرفیت صادرات نفت خود را افزایش دهند تا به نحوی شکاف نفت و گاز روسیه را جبران کنند، اما ارزیابی کلی از آنچه در گزارش های مختلف وجود دارد. این نشان می‌دهد که عربستان و امارات در افزایش ظرفیت تولید خود محدودیت‌هایی دارند و این امری نیست که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها آن را حل کنند، بنابراین به نظر نمی‌رسد بایدن بتواند از این سفر به نتیجه موفقیت‌آمیز دست یابد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید