توجه به تولید داخلی رمز حل مشکلات اقتصادی کشور / تشریح توصیه های رسانه ها برای تبیین شعار سال


ساعت: 13:50
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1817271

منصور الهی گفت: بر اساس شعار سال می توان توصیه های رسانه ای را مطرح کرد تا مقدمات لازم برای رساندن کشور به مسیر تولید ملی محقق شود. از جمله توجه به تبیین نقش تقویت تولید ملی در حل مشکلات اقتصادی; از بهبود معیشت تا حذف گرانی و ایجاد اشتغال می توان اشاره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ منصور الهی در گفتگو با راه آرمان; وی گفت: رهبر فرزانه انقلاب در پیام نوروزی سال 1401 مصادیق عددی روشنی از جامعه و مسئولان کشور ارائه کردند و وظیفه همه ماست که در تبیین آن تلاش کنیم.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: رهبر فرزانه انقلاب شعار سال را «تولید; «دانش‌بنیان، اشتغال‌زا» و از این رو مطلوب است که تحلیل‌گران، مجامع و رسانه‌ها به عنوان پیشگامان عرصه جهاد به ابعاد مختلف شعار سال بپردازند. بنابراین از اهمیت و ضرورت تولید گرفته تا نقش موثر آن در ارتقای خودباوری ملی باید برای افراد جامعه تبیین شود.

وی گفت: در واقع رهبر معظم انقلاب در سال های اخیر همواره بر تولید به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی کشور تاکید داشته اند و از این رو یکی از مهمترین وظایف رسانه ها ارائه آثار تقویت تولید ملی است. در کشور؛ آثار متعددی که چالش های اقتصادی کشور را حل می کند و کشور را در مسیر رشد اقتصادی و ارتقای رفاه اجتماعی قرار می دهد.

الهی بیان کرد: به گفته رهبر بصیر و معظم انقلاب در سال های اخیر و بر اساس شعار سال 1401، توصیه های رسانه ای با هدف ایجاد مقدمات لازم برای هدایت کشور در مسیر تولید ملی قابل بحث و بررسی است. از جمله توجه به تبیین نقش تقویت تولید ملی در حل مشکلات اقتصادی؛ از بهبود معیشت تا رفع تورم و ایجاد اشتغال، الزام نهادهای مسئول در سیاست گذاری کلان تحقق شعار سال است.

این کارشناس سیاسی گفت: از دیگر رویکردهای رسانه ای در این حوزه می توان تولید محتوای رسانه ای با محوریت اهمیت و ضرورت تولید برای برون رفت از مشکلات زندگی، با تاکید بر آینده دانش بنیان اقتصاد و بازخوانی تولید باشد. در این حوزه، تاکید بر اثرات اقتصادی رشد تولید با تمرکز بر کاهش تورم و افزایش درآمد سرانه، تبیین آثار روانی تقویت تولید برای ارتقای عزت و اعتماد ملی، تاکید بر نقش اقتصاد دانش بنیان به عنوان محرک. برای رشد تصاعدی تولید و اشتغال بود.

وی افزود: از دیگر نکات می توان به تبیین دستاوردهای توسعه تولید در کشور به منظور همراهی با آحاد جامعه، تبیین موانع تقویت تولید در حوزه های مختلف از جمله صنعت، کشاورزی، خدمات و … اشاره کرد. و چگونگی غلبه بر آن با تلاش برای گفتمان سازی را توضیح دهد. وی از تولید به عنوان کلید حل مشکلات اقتصادی و بازخوانی سرنوشت کشورهای متکی بر تولید ملی و نشان دهنده قدرت و مقاومت آنها در برابر مشکلات اقتصادی یاد کرد.

الهی گفت: رهبر فرزانه و عالم انقلاب در پیام خود به نکته مهمی اشاره کردند و آن اینکه شعار سال مانند گذشته در این سال ها نباید فقط یک تابلو باشد و در اتاق مدیران و در در واقع شعار باید آگاهانه شود.

این کارشناس سیاسی با اشاره به مطلب فوق خاطرنشان کرد: این بدان معناست که اگر تحرک و تلاش مکرر مدیران و شرکت کنندگان را برانگیزد و باعث ایجاد حرکت های جهادی و مردمی آثار عملی شعار سال در پایان سال شود، تبیین و تبلیغ خوب است. ، حتی برای چندین سال زندگی اش.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید