آمار اجماعی طلاق در البرز نگران کننده است/ مشاوره قبل از ازدواج; ناجی روابط زناشویی

ساعت: 15:00
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1803019

مریم اسدی گفت: لازم است مشاوران طلاق را با توافق طرفین اصلاح کنند و ابتدا ریشه مشکلات زوجین را پیدا کنند و سپس نسبت به این نوع طلاق اقدام کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کارشناس خانواده در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: آمار طلاق های توافقی در البرز نگران کننده است.

مریم اسدی ادامه داد: مشاوران باید طلاق را به صورت توافقی اصلاح کنند و ابتدا ریشه مشکلات زوجین را پیدا کنند و سپس نسبت به این نوع طلاق اقدام کنند.

وی افزود: این نوع طلاق به دلیل اینکه سریعتر و آسانتر است در افزایش آمار طلاق بسیار موثر است.

وی گفت: با چند جلسه مشاوره و آموزش مهارت های زندگی می توان به راحتی اختلافات بین بسیاری از زوج ها را برطرف کرد.

اسدی گفت: بسیاری از تصمیمات زوجین در این نوع طلاق عجولانه و عاطفی است و در این میان نقش مشاوران در اطلاع رسانی بسیار موثر است.

وی ادامه داد: مشاوره حلقه مفقوده مشکلات خانواده در جامعه امروزی است زیرا با مهارت های فردی می توان بسیاری از اختلافات را برطرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر زوجین قبل از ازدواج عاقلانه تصمیم بگیرند و از مشاوره استفاده کنند، قطعا در زندگی مشترک هرگز به فکر طلاق توافقی نخواهند بود.

اسدی گفت: افراد باید به سن ازدواج می رسیدند و به این بلوغ فکری می رسیدند و بعد تشکیل خانواده می دادند که اگر این مشکل قبل از ازدواج شناسایی شود قطعا منجر به زندگی ناموفق نمی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طلاق توافقی به این معناست که عملاً هیچ زوجی در صدد حل مشکل نیست و می خواهد با رفع مشکل از نگرانی خود خلاص شود در صورتی که این لحظه آغاز مشکلات دیگری باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید