آمریکا ارتش خصوصی واگنر را به عنوان یک سازمان جنایتکار فراملی نشان می دهد

ساعت: 07:12
تاریخ ارسال: 11/01/1401
کد خبر: 1923441

ایالات متحده گروه روسی واگنر را به عنوان یک سازمان جنایی فراملی معرفی کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اسپوتنیک، «جان کربی» سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که آمریکا به زودی شرکت نظامی خصوصی واگنر را به عنوان یک سازمان جنایی فراملی معرفی و تحت تحریم قرار خواهد داد.

کربی در یک کنفرانس خبری گفت: «وزارت خزانه‌داری واگنر را به‌عنوان یک سازمان جنایی فراملی مهم بر اساس فرمان اجرایی 13581 معرفی خواهد کرد».

کربی گفت که دولت ایالات متحده همچنین هفته آینده تحریم های بیشتری را علیه واگنر و شبکه حمایتی او در سرزمین اصلی اعمال خواهد کرد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که دولت آمریکا برای شناسایی، مختل کردن، افشای و هدف قرار دادن شرکت هایی که به گروه واگنر کمک می کنند، تلاش خواهد کرد.

کربی افزود که تعیین گروه واگنر به عنوان یک سازمان جنایی فراملی فرصت های بیشتری را برای ایالات متحده نه تنها برای تحریم واگنر، بلکه برای اعمال فشار بیشتر بر توانایی این شرکت برای انجام تجارت در سراسر جهان باز می کند.

واگنر یک نظامی خصوصی نزدیک به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است که در چندین کشور آفریقایی و همچنین جنگ در اوکراین فعال است و سال ها تحت تحریم های ایالات متحده بوده است. قرار دادن این گروه به عنوان یک سازمان تروریستی، ایالات متحده را قادر می سازد تا اعضای خود را تعقیب کند و دارایی های این گروه را در سراسر جهان توقیف و مسدود کند.

با این حال، دولت روسیه همواره هرگونه ارتباط رسمی با این گروه را رد کرده است. یوگنی پریگوژین، موسس و یکی از سهامداران اصلی شرکت امنیتی واگنر، این گروه را در سال 2014 ایجاد کرد و فعالان اطلاعاتی و سیاسی غربی او را به عنوان یکی از “متحدان” اصلی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و به دلیل دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2014 2016 و سالهای بعد از آن متهم است.

دیدگاهتان را بنویسید