ادامه بی کیفری جنایتکاران رژیم صهیونیستی، مغایر مقررات حقوق بین‌الملل است

روز نکبت، سالروز استقرار رژیم آپارتاید و اشغالگری صهیونیستی در قلب جهان اسلام با توطئه شوم استعمار انگلیس و آغاز دوره خونین نسل کشی، کشتار، آوارگی، اشغال و … هتک حرمت به سرزمین مقدس فلسطین با چراغ سبز و حمایت مستقیم و به طور غیرمستقیم قدرت های استعمارگر جهان و در رأس آنها ایالات متحده آمریکا قرار دارد.

رژیم جعلی صهیونیستی که نماد بارز تروریسم سازمان یافته رسمی در جهان است، هر بار صفحه شرم آور جدیدی به کتاب قطور جنایات بین المللی خود اضافه می کند. کشف گورهای دسته جمعی در بیمارستان های ناصر و شفا در نوار غزه تصویر وحشتناکی از جنایات علیه بشریت این رژیم وحشی ارائه می دهد.

ارتکاب جنایات بین المللی اعم از جنایات جنگی، نسل کشی و جنایات علیه بشریت مغایر با ارزش های اصلی سازمان ملل متحد و کلیه هنجارها، اصول و استانداردهای شناخته شده بین المللی تلقی می شود و بدون شک مسئولیت کیفری مرتکبین و مرتکبین را تضمین می کند. ادامه معافیت جنایتکاران صهیونیست مغایر با مفاد حقوق بین الملل تلقی می شود.

جمهوری اسلامی ایران بیش از 35 هزار انسان بی گناه اعم از زن، کودک و مردان بی دفاع را به شهادت رساند و 75 هزار نفر را مجروح و صدها هزار نفر از مردم بی پناه را در سرزمین های اشغالی فلسطین توسط رژیم صهیونیستی با حمایت کامل سیاسی و نظامی آواره کرد. اطلاعات و اقتصاد ایالات متحده در هفت ماه گذشته اقدامات ایالات متحده برای اخلال و قطع در روند توقف جنگ و کشتار علیه غزه و مخالفت اخیر این کشور با به رسمیت شناختن کشور فلسطین در سازمان ملل متحد را به شدت محکوم می کند. غیر قابل قبول، غیرمسئولانه و مغایر با درخواست جامعه بین المللی است.

اکنون که تصویر واقعی رژیم آپارتاید در اسرائیل پس از سالها سرکوب ریاکارانه در پس تصویر یهودستیزی آشکار شده و ذهن و وجدان بیدار جهانیان پس از سالها تبلیغات رسانه ای به ماهیت واقعی این موجود شیطانی پی برده اند. و از طرفی اختلافات و اختلافات درونی بیشتر است. در میان ارکان این نهاد دروغین همواره مشهود بوده است، امید است که این نکبت و هولوکاست واقعی علیه ملت مظلوم، مقاوم، آزاده و شجاع فلسطین با جشن استقلال این سرزمین تاریخی به پایان برسد.

در روز جمعه 21 مه 1403، مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه ای را تصویب کرد که بر اساس ماده 4 منشور سازمان ملل، فلسطین واجد شرایط عضویت کامل در سازمان ملل متحد است.

در این مورد وزارت امور خارجه با تاکید بر موضع قاطع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسئله فلسطین و رژیم دروغین و نامشروع صهیونیستی و حمایت از مبارزات آزادیبخش مردم فلسطین، بر همبستگی خود با آرمان ملت فلسطین تاکید و تاکید می کند که موضوع فلسطین در راس مشکلات جهان اسلام قرار دارد.

همچنین جمهوری اسلامی ایران حمایت خود را از عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اعلام می کند و پذیرش فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل متحد را اولین گام و نقطه عطفی در رسیدگی به بی عدالتی های تاریخی مردم فلسطین می داند. با صبر و اعتماد تحمل کرد

وقوع حوادث اخیر از طوفان الاقصی تا عملیات مقتدرانه وعده صادقانه مجازات رژیم متجاوز صهیونیستی و خیزش جنبش مقاومت در منطقه زمینه ساز حوادث آینده است که با غوغا و فریاد حمایت و پاسداری از ملت های آزاده به ویژه نخبگان و اقشار مختلف مردم در اقصی نقاط جهان از جمله اساتید و دانشجویان شجاع و آزاده غرب و شرق جهان و بیداری افکار عمومی در سراسر جهان جهان منجر به لغو کامل اشغال سرزمین فلسطین و احقاق حقوق تاریخی مردم آن، به ویژه تشکیل کشور مستقل و یکپارچه فلسطین در سراسر این سرزمین تاریخی به پایتختی بیت المقدس خواهد شد.