افزایش 200 درصدی قاچاق آرد از کشور به 1400 / تهیه آرد بدون مشکل


ساعت: 09:33
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836829

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش 200 درصدی قاچاق آرد در سال 1400 گفت: در فرآیند هوشمندسازی یارانه ها، وزارت جهاد کشاورزی روندی روان را طی می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد گربانی در گفتگوی تلفنی با برنامه ویژه خبری 21 سیما گفت: در روند بهبود یارانه ها، وزارت جهاد کشاورزی طبق روال قبلی آرد نان را با همان فرآیند شفاف، ساده و روان عرضه می کند. “

معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در کنار این طرح مسئولیت تامین آرد را بر عهده خواهد داشت و به راه اندازی سامانه هوشمند تخصیص یارانه ها برای کاهش چرخه آرد کمک می کند. فساد اگر خدا بخواهد به حداقل برسد.

وی با بیان اینکه بر اساس اطلاعات موجود در حال حاضر حدود 250 هزار تن آرد وارد کشور می شود، گفت: بر اساس اعلام نیروی انتظامی میزان قاچاق آرد در سال 1400 نسبت به سال 1399 افزایش 200 درصدی داشته است.

قربانی افزود: اجرای این طرح و ارتقای بهره وری در نانوایی ها از هدر رفت حدود 30 درصد نان جلوگیری می کند و نانوایی ها با شرایط جدید سعی در جذب مشتری خواهند داشت.

معاون برنامه ریزی و اقتصاد وزارت جهاد کشاورزی افزود: روال قبلی به این ترتیب است که هیچ گونه اختلالی در عرضه وجود ندارد و روند توزیع آرد برای نانوایان کاملا روان و رضایت بخش است.

قربانی با بیان اینکه تاکنون هیچ نارضایتی از کمبود آرد ثبت نشده است، افزود: در صورت وجود نارضایتی بلافاصله از طریق اتحادیه ها و واحدهای منطقه ای به ما منتقل می شود.

وی افزود: این یک تحول بزرگ است اما به دلیل اینکه زیرساخت های اطلاعاتی آن فراهم است و هوشمندسازی اطلاعات مردم توسط دست اندرکاران به ویژه وزارت اقتصاد و دارایی انجام می شود و اپلیکیشن اجتماعی توسعه یافته و فنی است. بحث و تبادل نظر و توجیه نانوایان و اتحادیه ها انجام شد، اجرای طرح و آسیب شناسی که با توجه به نقاط قوت و ضعف انجام خواهد شد، امیدواریم طرح موفقیت 100 درصدی داشته باشد.

قربانی در خصوص اجرای این طرح در استان زنجان گفت: استان زنجان مجری این طرح در استان است و تمام مدیریت، توجیه و اطلاع رسانی بر عهده استاندار است اما با توجه به زمان موجود فکر می کنم توجیه کامل باشد. ساخته شده است و خدای نکرده با این اتفاق می‌توانیم در آخرین نقطه یا چرخه نظام توزیع یارانه‌ها را جهت‌دهی یا اصلاح کنیم که تحولی به نفع مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید