اقدامات امیدوارکننده دولت سیزدهم برای راه اندازی مجتمع توانبخشی ایثارگران گلستان


ساعت: 12:15
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883775

بلاتکلیفی 17 ساله مجتمع توانبخشی ایثارگران استان گلستان با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی، بن بست این پروژه عمرانی را با ورود دادگستری استان به مرحله جوایز نزدیک کرده است؛ پروژه ای که اخبار اولیه آن بارها توسط مسئولان مختلف در بازه های زمانی مختلف در رسانه های استانی مطرح شد اما فقط در سطح خبری باقی ماند.


به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما، پرونده شکایت مجتمع توانبخشی ایثارگران استان گلستان با پیگیری جمعی از ایثارگران استان گلستان افتتاح شد، بنابراین این بار با دخالت مقام قضایی، محدودیت سرعت برای این پروژه صادر شد. و اکنون چشم انتظار جانبازان این استان به اقدامات مسئولان دوخته شده است که سرانجام این پروژه تا کجا پیش خواهد رفت؟


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در این خصوص با اشاره به اینکه مجتمع توانبخشی در سفر رئیس جمهور وقت به استان در سال 1383 به تصویب رسید، گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 9000 متر و زیربنای زیربنای احداث شده است. 8000 متر.


اسرافیل وزیری با بیان اینکه عملیات اجرایی مجتمع توانبخشی از سال 1397 آغاز شده است، اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه استانداری گلستان و بنیاد شهید و امور ایثارگران، 50 درصد اعتبارات پروژه توسط استان و 50 درصد توسط ایثارگران تامین شده است. پایه.


وی با اشاره به دو مرحله نوسانات شدید ارزی و عدم اعتبار به موقع گفت: این حادثه منجر به توقف تکمیل پروژه در سال 95 با هزینه 12 میلیارد تومانی و 90 درصد پیشرفت فیزیکی طبق اعلام اداره راه و شهرسازی شد. گزارش توسعه استان گلستان.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان تصریح کرد: با درخواست ایثارگران استان و پیگیری مستمر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در سفر رئیس جمهور در سال 97 مبلغ 10 میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه اسلامی برای پروژه توزیع شد و این اعتبار در سال 1378 تزریق شد.


وی با اشاره به اینکه تکمیل این مجموعه در کرداد 1400 به بنیاد شهید گلستان واگذار شد، افزود: بنیاد شهید استان گلستان نیز بلافاصله پس از انجام تشریفات قانونی مبنی بر ادامه کار توسط پیمانکار در این منطقه وارد شد.


به گفته وی؛ در سفر رئیس جمهور رئیسی به استان در سال 1400، 25 میلیارد تومان وام برای تکمیل این پروژه تصویب شد.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان افزود: در سفر استانی مسئولان 10 میلیارد تومان برای این پروژه در نظر گرفته شد و این مجموعه با باقی مانده اعتبارات مصوب تکمیل می شود.


وزیری با اشاره به بازدید رئیس کل دادگستری استان از این پروژه گفت: بر اساس گزارش ارائه شده از سوی پیمانکار، در صورت تامین مابقی وام سفر، استخر و امکانات مجتمع تکمیل و مجموعه تکمیل خواهد شد. تا اول اکتبر امسال آماده افتتاح است.


وی از اهتمام دادگستری گلستان برای تکمیل این پروژه قدردانی کرد و افزود: انشالله این مرکز راه اندازی و مورد بهره برداری جامعه ایثارگر قرار خواهد گرفت.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان تصریح کرد: بهتر است مستندات پروژه همانطور که پس از بازدید رئیس سازمان بنیاد شهید و افرادی که در روند اجرا مقصر بودند مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد. این پروژه و بدون برنامه ریزی برای ساخت و ساز در مراجع قضایی اقدام کرد و رسیدگی به این موضوع انتظار بنیاد و جامعه قربانی است.


وزیری تاکید کرد: به هر حال باید به ایثارگرانی که انتظار داشتند این مرکز در زمان مقرر در اختیار و مطابق استاندارد در زمان مقرر استفاده شود، پاسخ داده شود و در شرایط فعلی لازم است از زحمات رئیسی استفاده شود. دادگستری گلستان به دلیل احساس مسئولیت و استاندار گلستان و سایر مسئولین استانی که برای تکمیل این پروژه تلاش می کنند باید تقدیر و تشکر شود.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید