اهمیت مخاطب در تشکل های مذهبی/ نهضت امام حسین یک حرکت فرهنگی- سیاسی است.


ساعت: 15:35
تاریخ ارسال: 1301/05/13
کد خبر: 1887882

«محمد پور اسماعیلی» مدا و ذاکر اهل بیت(ع) با بیان اینکه هیئتی که نسبت به شرایط کنونی جهان اسلام بی تفاوت است و می گوید ربطی به سیاست ندارد و فقط دنبال عزاداری و گریه است، عملکرد درستی ندارد. و به طور مؤثر گفت: نهضت امام حسین یک نهضت سیاسی و فرهنگی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «محمد پور اسماعیلی» مداح و ذاکر اهل بیت (علیهم السلام) در گفت و گو با روز هشتم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان، منبر را رساترین و جامع ترین منبر جهان دانستند. وی گفت: اگر منبر به عنوان مزین به نام مبارک امام حسین (ع) محتوای مناسب را برای مخاطبان و ارائه اصلی مفاهیم دینی ارائه دهد، تأثیر آن دوچندان است.

وی افزود: اگر ارائه محتوا هنری و مبتنی بر اصول معنوی و فنی باشد، به دلیل سازگاری با فطرت الهی و معنوی، تأثیرات آن دو چندان می شود.

این مداح اهل بیت با تاکید بر اینکه حوزه نفوذ در هیئت ها زیاد است و می توان از این فرصت استفاده کرد، تصریح کرد: این موضوع بستگی به انتخاب افرادی دارد که محتوا را ارائه می کنند مانند مدد، سخنران و …. تا بتوانند به هدف نهایی برسند تا نهضت عاشورا را هنرمندانه به مخاطبان منتقل کنند.

وی تصریح کرد: هیئت هایی که محور آموزش هستند تمایل دارند سخنرانان و تشویق کنندگان خود را حول این محور انتخاب کنند و از این رو هیئت ها می توانند تریبون مناسبی برای تاثیرگذاری در حوزه های فرهنگی و آموزشی باشند.

پور اسماعیلی در ادامه با توصیه بانیان جماعات حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) به مخاطب پژوهی اظهار داشت: پیش فرض ذهن مخاطب امروز به ویژه در نسل جوان مجموعه ای از تناقضات و شبهات و با حجم را در بر می گیرد. از نگرش هایی که دشمنان در فضای مجازی به صورت چهره به چهره ایجاد می کنند، بنابراین اولین اقدامی که مؤسسان جماعت باید انجام دهند، تحلیل مخاطبان است.

وی ادامه داد: آثار مخرب فضای مجازی در همه جا یکسان است، اما قدرت پردازش و یادگیری مخاطبان بر اساس فرهنگ، عرف و جامعه متفاوت است. در مرکز هجمه ها قرار دارد، قابل مقایسه نیست، بنابراین باید این مشکل را بر اساس سن، گرایش، تحصیلات و نیازهای جامعه شناخت و برنامه ریزی کرد و بر این اساس مطالب را به گروهی از افراد مناسب ارائه کرد. سطح مرجعیت سیدالشهدا (ع). ) انتخاب کنید

این ذاکر اهل بیت ضربه ای را که در حوزه ارائه محتوا به تبله زده شد، عدم به روز رسانی مناسب عنوان کرد و اظهار داشت: در ایجاد سبکی جدید در برخورد با نسل جوان، چیزهایی اضافه شد که چیزی نیست. غیر از بدعت و بدعت در عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) است و مطالب صحیح را ارائه نمی کند.


نمی توان آن را به عنوان یک بدعت در مجالس عزاداری معرفی کرد

وی یادآور شد: قطعا نسل جدید به سنت های قدیمی راضی نیستند و این برای آنها غیرقابل قبول است اما دلیلی ندارد که چیزی تحت عنوان بدعت در عزاداری ها اضافه کنیم. در برخی از هیئت های تراز انقلاب اسلامی که در استان گیلان کم نیستند، بحث نوآوری و ایجاد جذابیت برای عموم مردم در مسیر درستی قرار دارد، اما همچنان در برخی از هیئت ها به گفته علما و رهبری این بدعت. لعنت بر وجود مبارک اهل بیت (ع) است.


هیئتی که نسبت به اوضاع جهان اسلام بی تفاوت باشد کارکرد مؤثری ندارد

پور اسماعیلی با اشاره به جمله تاریخی رهبر معظم انقلاب در دیدار مادی ها که فصل سخنرانی است مبنی بر اینکه هیئت سکولار نداریم، گفت: هیئتی که نسبت به وضعیت کنونی کشور بی تفاوت است. جهان اسلام می گوید ربطی به سیاست ندارد و فقط اگر دنبال عزاداری و گریه باشد کارکرد درست و مؤثری ندارد زیرا نهضت امام حسین (ع) یک حرکت سیاسی و آغاز نهضت امام حسین است. (ع) از مدینه تا شام روز عاشورا یک حرکت سیاسی و فرهنگی است.


هیئتی که مدعی ربطی به سیاست نیست، پیگیر تشییع جنازه امام حسین (ع) است.

وی تصریح کرد: اگر عزاداری را به گوشه ای ببریم که نیازی به حضور در امور جامعه نیست، به تشکیلات سیدالشهدا(ع) و هیئتی که می گوید ربطی به سیاست ندارد خیانت کرده ایم. حمله به سازمان در عزاداری امام حسین (ع).

این مداح و یاد اهل بیت با اشاره به هدف امام خمینی (ره) از بیان آنچه از محرم و صفر داریم، گفت: هدف امام خمینی (ره) نفوذ سیاسی و فرهنگی در محرم و صفر است. در غیر این صورت. عزاداری ساده ای که مصیبت مسلمین و مظلوم سوریه و یمن و فلسطین و … را در نظر نگیرد با وجود مبارک حجت بن الحسن (ع) مورد توجه قرار نمی گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید