تأثیر ادیسون در اختراع تلفن؛ تغییر روش ارتباط مردم


ساعت: 17:40
تاریخ انتشار: 1401/09/14
کد خبر: 1915917

باید بدانید که پس از اختراع تلفن، در قرن 18 و 19، ارتباطات انسانی در این سیاره به کلی تغییر کرد و بسیار انقلابی شد. زیرا تلفن اولین وسیله ای بود که ارتباط از راه دور را به صورت صوتی امکان پذیر کرد و باعث شد ارتباطات امروزی به سطحی برسد که اکنون می بینیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شاید همه ما الکساندر گراهام بل را به عنوان مخترع تلفن بشناسیم، اما گاهی اوقات نام توماس ادیسون را در اختراع این وسیله ارتباطی انقلابی نیز شنیده ایم. علاوه بر اینکه الکساندر گراهام بل نام خود را به ثبت اختراع این دستگاه اختصاص داده است، اما شاید اگر اکتشافات و دستاوردهای توماس ادیسون نبود، این دستگاه جوهره اصلی خود را از دست می داد. در زیر توضیح خواهیم داد که چگونه ادیسون توانسته در اختراع تلفن بسیار تاثیرگذار باشد.

باید بدانید که پس از اختراع تلفن، در قرن 18 و 19، ارتباطات انسانی در این سیاره به کلی تغییر کرد و بسیار انقلابی شد. زیرا تلفن اولین وسیله ای بود که ارتباط از راه دور را به صورت صوتی امکان پذیر کرد و باعث شد ارتباطات امروزی به سطحی برسد که اکنون می بینیم.

البته قبل از تلفن راه های دیگری مانند تلگراف یا حتی ارسال نامه توسط کبوتر وجود داشت که هیچ یک از این روش های قدیمی مفید و مؤثر نبودند و می توان گفت تنها راه ممکن بود. برای گزارش شده توسط فاصله ها در آن دوره ها شناخته شده بودند.

علاوه بر این که در آن زمان تلگراف به عنوان یک روش ارتباطی از راه دور شناخته می شد، فقط با کدهای مورس و رمزگذاری آن رمزها قابل درک بود و هیچ وسیله دیگری وجود نداشت که بتواند صدا و صدا را از یک مکان منتقل کند. به دیگری.

به همین دلیل می توان گفت بسیاری از محققان و دانشمندان این دوره سعی در ساخت دستگاه هایی برای انتقال صدا از طریق سیم های تلگراف داشتند.

توماس ادیسون و الکساندر گراهام بل از جمله افراد مشهوری هستند که در این زمینه فعالیت کردند و با آزمایش ها و اختراعات مختلف به دنبال ایجاد وسیله ای برای انتقال صدا بودند.

توماس ادیسون که تا آن زمان در پست های تلگراف خانگی کار می کرد و با دستگاه های انتقال تلگراف آشنا بود، به آزمایش های مختلف روی آورد و حتی موفق شد اختراعات منحصر به فردی را در این زمینه به ثبت برساند. از جمله یک دستگاه تلگراف چهارگانه که قادر به ارسال دو تلگراف همزمان در دو طرف خطوط است.

در حالی که ادیسون روی پروژه هایی برای ضبط و انتقال صدا کار می کرد، الکساندر گراهام بل در نهایت اولین مخترعی بود که صدا را ضبط و از طریق کابل انتقال داد. گراهام بل در ابتدا موفق به ایجاد یک فرستنده صوتی مایع شد که امکان انتقال صدا از طریق کابل را فراهم می کرد، اما این دستگاه در آن زمان بسیار ضعیف تلقی می شد و علاوه بر اینکه کیفیت صدای خوبی در حین انتقال ارائه نمی کرد، قدرت انتقال نیز کوتاه بود.

با این حال، الکساندر گراهام بل آزمایش هایی را برای ساخت یک تلفن انجام داد و موفق به ثبت اختراع اولین تلفن راه دور در ایالات متحده در سال 1876 شد.

اما ادیسون چگونه تلفن الکساندر گراهام بل را بهبود بخشید؟


410777e1 5d12 49f5 aafd 17cc39878e44 خبر خاکستری

فرستنده مایع الکساندر گراهام بل بر اساس ارتعاشات امواج الکتریکی است. اساساً پس از دریافت صدا، امواج صوتی را از طریق آهنربای دائمی به ارتعاش در می آورد و آنها را به پایین خط منتقل می کند. همچنین به جای سیگنال قطع و وصل تلگراف، تلفن از جریان متناوب پیوسته (موج AC) که وقتی از طریق خط تلگراف مخابره می شود، توسط گیرنده دوباره به امواج صوتی تبدیل می شود. اما جریان ایجاد شده توسط فرستنده بل بسیار ضعیف بوده و همانطور که گفته شد قدرت انتقال بالایی نداشت.

اما به همین دلیل، در حالی که توماس ادیسون روی پروژه جریان مستقیم کار می کرد و حتی چند سال بعد موفق به تولید باتری های ذخیره سازی و باتری های قابل شارژ (نمونه اولیه باتری لیتیوم یونی) شد، تصمیم گرفت بر روی پروژه فرستنده تمرکز کند. کار، و در اینجا او به اختراعی دست یافت که دستاورد الکساندر گراهام بل را بهبود بخشید و آن را در اصل عملی و مؤثر کرد.

توماس ادیسون از جریان مستقیم باتری روی خط استفاده کرد و از امواج صوتی برای تغییر قدرت جریان با تغییر مقاومت جریان استفاده کرد. در اینجا ادیسون از کربن برای تغییر مقاومت جریان استفاده کرد.

همانطور که گفته شد ادیسون مدت ها در پست های تلگراف کار کرد و در آن زمان توانست به دستاوردهای بزرگی در این زمینه دست یابد. در آن زمان کابل‌های شیشه‌ای کربنی ساخته بود که به دلیل حرکت و نویز زیاد، مقاومت متغیری داشتند و این در آن زمان چندان کاربردی نبود، اما این تغییر حساس مقاومت دقیقاً همان چیزی بود که ادیسون برای فرستنده تلفن نیاز داشت.

در سال 1877، یک سال پس از اختراع تلفن بل، ادیسون یک فرستنده کربنی اختراع کرد که بسیار کارآمدتر و کاربردی تر از فرستنده بل بود، اساساً یک دکمه کربن سیاه رنگ زیر دیافراگم فرستنده و با حرکت صدا قرار داده شد. امواج روی دیافراگم، فشار دکمه نیز تغییر کرد و در نتیجه مقاومت جریان خط نیز تغییر کرد تا گیرنده بتواند سیگنال AC دریافتی را به امواج صوتی تبدیل کند.

بنابراین می توان گفت که در نهایت توماس آلوا ادیسون یک فرستنده با کیفیت برای انتقال صدا اختراع کرد و توانست با ساخت این فرستنده کربن، تلفن اولیه الکساندر گراهام بل را بهبود بخشد. حتی در سال 1885، ادیسون نمونه اولیه فرستنده کربن بهبود یافته ای را برای تلفن های شرکت بل تهیه کرد که تا سال 1980، قبل از اختراع تلفن های دیجیتال، در تلفن های تجاری الکساندر گراهام بل استفاده می شد.

این بود که ادیسون در نهایت به همراه الکساندر گراهام بل یکی از تاثیرگذارترین افراد در ساخت تلفن به حساب آمد و توانست در اختراع این وسیله کاربردی در آن زمان سهیم باشد.

اختراعات ادیسون چه تأثیرات دیگری بر تولید تلفن های دیجیتال و مدرن داشت؟


72f1c4ad c43f 4ae7 92dc dda2e6d4a385 خبر خاکستری

همانطور که گفتیم ادیسون در این مدت به دستاوردها و اختراعات شگفت انگیز زیادی دست یافت و همه آنها تا حدودی در ساخت تلفن های امروزی و حتی توسعه فناوری های دیگر کمک کردند.

به عنوان مثال، پیشرفت ادیسون در زمینه تلگراف باعث شد اولین خطوط تلفن به خوبی ایجاد شود و حتی همانطور که در بالا ذکر شد، فرستنده تلفن کربنی ادیسون به عنوان یکی از مهمترین دستاوردهای او در زمینه اختراعات تلفن شناخته می شود.

از سوی دیگر، ادیسون همچنین روی بسیاری از پروژه های دیگر کار کرد که شامل اختراعات و اختراعات کارآمدی بود که می توانست نسل جدیدی از تلفن ها را ایجاد کند.

در این زمان، ادیسون در حال کار بر روی یک فناوری جدید بود، یک دستگاه بهبود یافته از گرامافون که هم توانایی ضبط صدا و هم بازتولید صدا را با کیفیت خوب داشت.

همچنین همانطور که در بالا ذکر شد، ادیسون اولین مخترع باتری‌های قابل شارژ بود و باتری‌های ذخیره‌سازی او در آن زمان در بسیاری از دستگاه‌ها و حتی در خودروها استفاده می‌شد، فناوری که با گذشت زمان به باتری تبدیل شد. باتری قابل شارژ لیتیوم یونی و در نتیجه تبدیل شد. باتری های گوشی های هوشمند امروزی

توماس آلوا ادیسون حتی روی پروژه های ضبط فیلم نیز کار کرد و موفق شد اختراعاتی را به ثبت برساند که در توسعه صنعت فیلم موثر و کاربردی بودند. در واقع ادیسون در آن زمان قادر به ضبط تصاویر متحرک بود و از همین ویژگی برای پخش فیلم های دیجیتال روی گوشی ها استفاده می شد.

در نهایت، مهم ترین اختراع ادیسون لامپ رشته ای و روشنایی الکتریکی بود، زمانی که او و همکارانش 6000 الیاف گیاهی را برای یافتن ماده مناسب برای لامپ جدید آزمایش کردند. در نهایت ادیسون موفق شد لامپ را به عنوان یکی از مهم ترین دستاوردهای زمان خود اختراع کند و حتی این اختراع بر ساخت تلفن های امروزی و بسیاری از فناوری های پیشرفته دیگر تأثیر زیادی گذاشت.

بنابراین می توان گفت که به غیر از الکساندر گراهام بل که حق ثبت اختراع تلفن را منتقل کرد، توماس آلوا ادیسون نیز از دیگر افراد بسیار تأثیرگذار در زمینه تولید تلفن در آن زمان و حتی توسعه این دستگاه تاکنون بود.



دیدگاهتان را بنویسید