شرایط اولویت ثبت اختراع تعیین شد

ساعت: 10:13
تاریخ انتشار: 1400/09/14
کد خبر: 1789611

نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح حمایت از مالکیت صنعتی شرایط اولویت ثبت اختراع را تعیین کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در ادامه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی (یکشنبه 13 آذرماه)، بررسی گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح حمایت از مالکیت صنعتی در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان ماده 6 با 189 رای موافق، 4 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 223 نماینده حاضر در جلسه این لایحه را تصویب کردند.

در ماده 6 این طرح آمده است: در صورتی که دو یا چند نفر در ایجاد، ساخته شده اختراعی در کار است و سهم آنها در این همکاری مشخص است، میزان مشارکت هر یک به طور جداگانه در گواهی ثبت اختراع درج شده و حقوق ناشی از آن به طور مساوی قید شده است. در صورتی که کار هر یک از آنها مجزا و متمایز نباشد یا میزان مشارکت آنها در ایجاد اختراع مشخص نباشد، نام همه آنها در ثبت اختراع ذکر شده و حقوق ناشی از گواهینامه به طور مساوی به آنها داده می شود. همه آنها..

نمایندگان پارلمان اروپا ماده 7 این طرح را تصویب کردند که می گوید: هر مالک مشترک یک اختراع می تواند سهم خود را منتقل کند یا آن را به عنوان وثیقه یا وثیقه دیگر بدون رضایت سایر مالکان قرار دهد.

طبق تبصره 1 این ماده، در صورتی که یکی از شرکا بخواهد سهم خود را از ثبت اختراع به دیگری واگذار کند، باید پیشنهاد فروش خود را به سایر شرکا اعلام کند. اگر پیشنهاد خرید به مقدار مساوی بین خریدار و یکی از شرکاء وجود داشته باشد، اولویت خرید به مدت پانزده روز با وی مشترک است و اگر قیمت پیشنهادی خریدار از قیمت پیشنهادی شرکا بیشتر باشد. اولویت خرید با قیمت پیشنهادی خریدار تا پنج روز با سایر شرکا.

طبق تبصره 2: هر یک از مالکین مشترکاً یا همه می توانند در صورت تضییع حقوق موضوع این قانون به مرجع قضایی ذیصلاح مراجعه کنند.

همچنین طبق تبصره 3: در صورت مخالفت برخی از شرکا با استفاده از اختراع، شریک یا سایر شرکا می توانند تکلیف شرکای ممتنع را از مرجع صالح قضایی مطالبه کرده و با پرداخت سهم عادلانه از اختراع استفاده کنند. مزایای بهره برداری از آنها.

وکلای ملت مصوب ماده 8: هرگاه دو یا چند نفر مستقل از یکدیگر اختراعی را ایجاد کنند، شخصی که قبلاً اظهارنامه خود را تسلیم کرده است، مستحق ثبت اختراع خواهد بود. همچنین اگر دو یا چند نفر حق تقدم را طبق ماده. (10) این قانون که می تواند ثابت کند که اظهارنامه خود را زودتر طبق مقررات مربوط تسلیم کرده است، مشروط بر اینکه اظهارنامه مسترد یا رد نشود، قانون ثبت اختراع دارد.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید