تنها حکومتی که می تواند جامعه را خوب کند حکومت دینی است


ساعت: 09:50
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883716

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی گفت: تنها حکومتی که می تواند یک نفر در رأس آن باشد، حرف اول و آخر را بزند و جامعه را به خیر برساند، در حکومت دینی یافت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: حال اگر از این منظر به مسئله ولایت نگاه کنیم که در دنیا مسئله حکومت داری و حاکمیت حاکمان سؤالی است که دولت باید بتواند پاسخ دهد، بله صلاحیت وجود دارد از سوی دیگر، با توجه به اینکه ما شاهد انواع حکومت ها در دنیا هستیم، از لیبرالیسم و ​​حکومت های سکولار گرفته تا سلطنت ها، دیکتاتوری ها و جمهوری ها، با همه تجربیات بشری در انواع مختلف. حکومت‌ها از سلطنت و سلطنت گرفته تا حکومت‌های لیبرال و دمکراتیک، این دولت‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که حتی دولت لیبرال دموکراسی هم پاسخگو نیست و یک نفر باید حرف اول و آخر را در جامعه بزند.

وی افزود: قطعاً دنیا از پادشاهی گذشته است و آنها آن را قبول ندارند و نمی‌شود یک نفر حرف اول و آخر را در حکومت لیبرال دموکراسی بزند زیرا بسیاری از همان حاکمانی که در این حکومت بودند. کشورهایی که دچار مفاسد مالی و اخلاقی و … شده اند به گونه ای شده است که اکنون گاهی اوقات محکومیت های بلندمدت دارند، بنابراین نمی توان این یک نفر برای جامعه تعیین تکلیف کرد.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: تنها حکومتی که می تواند یک نفر را در رأس حکومت خود داشته باشد، حرف اول و آخر را بزند و جامعه را به خیر برساند، حکومت دینی است. او مردی است که خداوند منصوب کرده است.

وی گفت: خداوند علم مطلق دارد، افرادی را با تمام صفات حسنه انتخاب می کند که آنچه بشریت در اداره، هدایت و توسعه جامعه نیاز دارد را داشته باشند و از این رو ارزش امامت و ولایت را خداوند تعیین می کند. ، این فقط در مکتب شیعه وجود دارد.

عضو فراکسیون روحانیت شورای اسلامی شهر گفت: شیعیان معتقدند همانگونه که پیامبران منصوب شده اند، ائمه معصومین (ع) نیز از سوی خداوند منصوب شده اند که اداره و هدایت جامعه بر عهده آنهاست. می تواند جامعه را به خانه خود برساند.برای رسیدن به هدف.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: نسخه غدیر می خواهد این مطلب را برساند، فقط امر ولایت و امامت با الگوی خداوند از امام اول تا دوازدهم می تواند جامعه را تکمیل و هدایت کند و به تعبیر امام زمان(عج) پیامبر (ص) نیز. فقط از این معصومین (علیهم السلام) نام برده می شود، ولی آنها را خداوند منصوب و تعیین کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید