دستور تخلیه ساختمان دادگستری ۲ اهواز صادر شد

وی افزود: مقرر شد مباحث ساختمانی در حوزه ایمنی و آتش نشانی مطرح شود. حادثه پلاسکو به دلیل مشکلات سازه ای نبود، بلکه به دلیل مشکلات ایمنی و اطفای حریق بود، بنابراین ساختمان های خطرناک در محدوده آتش سوزی باید رصد شوند.

رئیس شورای شهرداری اهواز گفت: اصلاح پروانه ها نیز مشکلاتی داشت. پس از صدور مجوز اولیه، اصلاحاتی در کلانشهر انجام شد. در اهواز مواردی وجود دارد که باید به این ساختمان ها به عنوان یک سازه و تکنولوژی توجه شود، اما لزومی به ایجاد فضای روانی و نامطمئن در شهر نیست. این ساختمان ها از نظر فنی و قانونی نظارت می شوند و در صورت نیاز اقدامات قانونی انجام می شود.

محمودی در خصوص ساختمان دادگستری 2 اهواز گفت: مجوز این ساختمان در سال 87 صادر شده است و بنا به گزارش شهردار منطقه، این ساختمان فاقد مشکل طبقات و بدون طبقه اضافی است. این ساختمان دارای دو پارکینگ، یک طبقه تجاری و هفت طبقه مسکونی می باشد. این پروژه توسط مشاوران برنامه و بودجه ساخته شده است و نظام مهندسی اطلاعاتی از آن ندارد.

وی گفت: بر اساس گزارش های سال های 91 و 92 نظارت بر ساخت و ساز، روند اجرای پروژه با مشکل مواجه بود و ظاهراً نظام مهندسی و استانداری اهواز یکی دو بار دستور توقف عملیات را داده بودند. . قوه قضائیه نیز وارد عمل شد و دادستان نیز در حال پیگیری موضوع است.

رئیس شورای شهرداری اهواز گفت: از سال 96 تاکنون حدود 70 تا 80 خانوار بدون انجام کار در این مجموعه زندگی می کنند که این تخلف است. ستاد مدیریت بحران اهواز روز گذشته تشکیل شد و مقرر شد نظام مهندسی یا مهندسان مشاور مشکلات سازه ای ساختمان را بررسی و ظرف یک هفته نتیجه را به دادستان و شهرداری گزارش کنند. مطالعات در مورد اینکه آیا امکان بازسازی ساختمان وجود دارد یا خیر؟ و آیا تاب آوری با حضور خانواده ها امکان پذیر است یا باید تخلیه شود؟

محمود گفت: یکی دو روز پیش به دلیل خطرناک بودن سازه، شهردار منطقه دستور تخلیه را صادر کرد و مالک باید بر این موضوع نظارت داشته باشد.

وی گفت: نظام مهندسی نیازمند بررسی های سریع است تا تکلیف مردم روشن شود. شهرداری نیز باید به تعهدات خود عمل کند. دادستان نیز باید بر قصور یا تخلف در این زمینه نظارت کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید