ضدانقلاب با تهدید و ارعاب به دنبال «اعتصاب خشونت آمیز» است

اما بازرگانان و اصناف استان های کشور با بی توجهی به جریانات متخاصم و وارد نشدن به میدان بازی دشمن، طبق معمول به کار خود ادامه دادند.

خبرنگار صبح قزوین با حضور در بازار قزوین و مراکز تجاری این شهر از عادی بودن فعالیت تجاری و افتتاح اکثر صنایع خبر می دهد.

متأسفانه برخی از طلافروشان استان قزوین همزمان با برخی نقاط کشور به دشمن پیوسته و مغازه های خود را تعطیل کرده اند که طبق اعلام رئیس قوه قضائیه بی شک پیروان این جریان تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

در واقع این همبستگی با دشمن نوعی اخلال در نظام اقتصادی کشور محسوب می شود و در قانون جرم انگاری شده است.

این در حالی است که برخی از کسبه با وجود عدم تمایل به تعطیلی مجبور به تعطیلی مغازه های خود هستند اما به دلیل فشار برخی افراد مجبور به تعطیلی مغازه های خود هستند.

یکی از اهالی کسبه طلافروشان به خبرنگار صبح قزوین گفت: قصد تعطیلی مغازه های خود را نداریم اما مدام تحت فشار و تهدید هستیم.

این طلافروش گفت: نیازمند برخورد امنیتی و انتظامی با متخلفان بازار هستیم تا بتوانیم با خیال راحت فعالیت کنیم.


تخریب کنندگان محیط کسب و کار تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند

به گزارش سایت میزان؛ رئیس قوه قضائیه از نیروهای نظامی، امنیتی، انتظامی و دادستانی سراسر کشور خواست افرادی را که اصناف مختلف، تجار، تجار، رانندگان و سایر مشاغل را تهدید به تعطیلی مشاغل خود می کنند، شناسایی، دستگیر و تحت تعقیب قرار دهند.

حجت الاسلام محسنی اجیعی دیروز در جلسه شورای عالی قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی، انتظامی و امنیتی باید با عواملی که اقدام به آسیب رساندن به مردم علیه مردم می کنند برخورد کنند.

قاضی القدات تاکید کرد: کسانی که به دل و ذهن تجار و بازرگانان رعب و وحشت می زنند و تهدید می کنند که اگر مغازه خود را نبندند آن را به آتش می کشند و یا کسانی که رانندگان و رانندگان مضطرب کامیون را تهدید می کنند که اگر آنها مغازه خود را نمی بندند، آنها را می کشند. اینها موارد و نمونه هایی از قلدری مردم است. به همین دلیل است که دستگاه های قضایی، انتظامی و امنیتی نباید این گونه موارد را بدیهی تلقی کنند و به سرعت و قاطعانه عوامل آسیب رسان به مردم را شناسایی، دستگیر و تحت تعقیب قرار دهند.

در همین راستا رئیس قوه قضائیه به دادستان‌های سراسر کشور دستور داده است که دستگاه‌های انتظامی و امنیتی را ملزم به کشف و دستگیری عوامل تهدیدکننده مردم، شهروندان، مشاغل و رانندگان کامیون کنند و با این نگرش که این نوع تهدید یک تهدید نیست. تهدید معمولی، برای شکار و تلاش و مجازات این عناصر تهدیدآمیز.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید