ظرفیت مغفول مانده در کهگیلویه و بویراحمد/ چرا بازارچه صنایع دستی ایجاد نشد؟


ساعت: 14:26
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855971

در شرایطی که بازارچه صنایع دستی یکی از فرصت های مهم برای معرفی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمدی است، اما کمبود آن باعث از بین رفتن شغل و فرصت های اقتصادی برای استان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، زنان در گذشته با مردان کار می کردند، اما این فعالیت ها خانه داری محسوب می شد و زنان برای فعالیت خود دستمزد دریافت نمی کردند.

با گذشت زمان و تغییرات اساسی در علم و فناوری، تغییراتی در مفهوم کار و اشتغال ایجاد شده و فعالیت های اقتصادی زنان از خانه در بطن جامعه نشات می گیرد. آنها به فعالیت های اجتماعی دیگری می پردازند تا جایی که موضوع برابری حقوق اجتماعی زن و مرد در بسیاری از کشورها قانونی شده است.

امروزه یکی از مهم ترین مسائل در حوزه زنان، اشتغال، کار زنان است، در حالی که در بسیاری از موارد باعث استقلال و عزت نفس زنان و همچنین خانه داری می شود.


e1fec766 4fde 4804 8f79 d4a72eed5983 خبر خاکستری

در این راستا، صنایع دستی یکی از مهمترین و اساسی ترین مهارت ها برای توجه به اشتغال زنان است که این ظرفیت در کنار جنبه های اقتصادی خود، استان کهگیلویه و بویراحمد را در سایر نقاط کشور معرفی می کند.

صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد شامل جاجیم بافی، قالی، توبره، سفره، ژوله، هورجین، گچمه بافی و هنرهای دیگر است.

در سال های اخیر کارکنان و متولیان کهگیلویه و بویراحمد به صنایع دستی رجوع کرده اند، از این رو ایجاد کارگاه های صنایع دستی باعث شده تا بانوان کهگیلویه و بویراحمد بتوانند هنر و تولیدات خود را به فروش برسانند و به نمایش بگذارند.


345cc50e 7174 438b 9d11 81e610bf89f3 خبر خاکستری

آنچه در حوزه صنایع دستی حائز اهمیت است ایجاد بازارچه های صنایع دستی است که در راستای تقویت اقتصاد صنایع دستی و وضعیت اقتصادی هنرمندان این رشته در نظر گرفته می شود.

می توان این بازارچه ها را در مراکز گردشگری و اماکن تاریخی استان ساماندهی کرد تا گردشگران و مسافران با بازدید از این اماکن گردشگری، با صنایع دستی استان آشنا شده و نسبت به خرید این محصولات اقدام کنند.

در شرایط فعلی با وجود همه مزیت های بازارچه های صنایع دستی، کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد بازارچه صنایع دستی است که فرصت معرفی و فروش این محصولات را از دست داده است.

اگرچه مسئولان ذیربط کمبود زمین را دلیلی بر عدم ایجاد بازارچه صنایع دستی می دانند، اما عدم پیگیری آن می تواند منجر به از دست دادن فرصت های اقتصادی و رشد و توسعه کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنایع دستی و همچنین کاهش آن شود. فرصت هایی برای کار زنان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید