فتح قله های علمی مهمترین وظیفه دانش آموزان است

ساعت: 17:03
تاریخ انتشار: 1300/09/16
کد خبر: 1790369

امام جمعه واوان گفت: تسخیر پیشوایان علمی، بصیرت افزایی، تقویت روحیه مطالبه گری و افزایش فعالیت های اجتماعی و جهادی از مهمترین وظایف دانشجویان در چهل سال دوم انقلاب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام حمزه محمدی در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری تهران نیوز، گفت: طلاب در دوران انقلاب و بعد از پیروزی انقلاب در عرصه های مختلف نقش تاثیرگذار و تعیین کننده ای داشتند.

وی گفت: ائمه انقلاب در وهله اول از دانش آموزان انتظار تعالی در علم، فناوری و آموزش دارند و در جهت اهداف عالیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی حرکت می کنند.

امام جمعه شهرستان واوان بیان کرد: بنابراین دانش آموزان باید برای رسیدن به قله های علمی و فعلی در عرصه علم و تلاش برای خودکفایی کشور در عرصه های مختلف علوم تلاش کنند. علوم انسانی در رشته های مختلف قدرت برتر را ارائه می دهد.

حجت الاسلام محمدی گفت: با توجه به هجمه های دشمنان و معاندان اسلام و انقلاب به ایران، یکی دیگر از وظایف دانشجویان انقلابی فعال، پاسخگویی به شبهات و حملات با تمام توان در فضای واقعی و فضای مجازی است.

وی تاکید کرد: در این راه دانش آموزان باید آمادگی پاسخگویی به سوالات گفتمانی و انقلابی را داشته باشند و آن را وظیفه و رسالت مهمی برای خود بدانند.

امام جمعه شهرستان واوان حفظ و تقویت روحیه الزام و تشویق و نهادینه سازی آن در جامعه را از دیگر وظایف دانش آموزان برشمرد و افزود: دانش آموزان باید با آداب لازم آشنا شوند، در رفع کاستی ها و ضعف ها به درستی تلاش کنند. و به این کمک کنید تا دوباره بازی کنید.

حجت الاسلام محمدی با تاکید بر اهمیت روزافزون فعالیت های اجتماعی طلاب، ادامه داد: انتظار می رود با تقویت و گسترش فعالیت های اجتماعی و جهادی، این قشر نقش موثرتری در این عرصه ها ایفا کنند.

وی تاکید کرد: البته امروز با رشد گروه های جهادی خدمات بسیار خوبی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، محرومان و آموزشی در کشور ارائه می شود و افراد زیادی از این خدمات بهره مند می شوند.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید