قطعنامه ضد روسیه در شورای امنیت وتو شد


ساعت: 02:24
تاریخ انتشار: 07/09/1401
کد خبر: 1900276

روسیه صبح شنبه قطعنامه شورای امنیت علیه الحاق مناطق اوکراین به روسیه را وتو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نیکلاس دوریر نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل در پیامی در توئیتر نوشت: قطعنامه محکومیت الحاق غیرقانونی اراضی اوکراین توسط روسیه به دلیل وتوی مسکو در شورای امنیت تصویب نشد.

دوریر همچنین می نویسد: نتایج رای گیری مشخص است، روسیه تنها می ماند.

نماینده دائم فرانسه که کشورش ریاست شورای امنیت را بر عهده دارد در پیامی دیگر در توئیتر نوشت: منشور سازمان ملل روشن است همانطور که دبیرکل سازمان ملل متحد آنتونیو گوترش گفت: هر گونه الحاق قلمرو یک کشور توسط دولت دیگری منجر به تهدید یا استفاده از اگر خشونت آمیز باشد، نقض اصول منشور ملل متحد و قوانین بین المللی است.

پیش از این واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل متحد اعلام کرده بود که پیش نویس قطعنامه آمریکا و آلبانی علیه روسیه نشان دهنده امتناع غرب از تعامل و همکاری در شورای امنیت است.

او این پروژه را یک تحریک پایه با هدف مشخص برای همه خواند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، احکامی را امضا کرده است که استقلال خرسون و زاپوریژیا را که از اوکراین جدا شده اند، به رسمیت می شناسد و راه را برای پیوستن رسمی این مناطق به روسیه هموار می کند.

در احکام منتشر شده توسط کرملین آمده است که پوتین این مناطق را به عنوان سرزمین‌های مستقل به رسمیت می‌شناسد که یک اقدام میانجی ضروری قبل از اجرای کامل برنامه‌های روز جمعه برای اعلام رسمی پیوستن آنها به روسیه است.
از 23 تا 27 سپتامبر (1 تا 5 اکتبر) همه پرسی پیوستن به روسیه در چهار منطقه شرقی دونباس واقع در شرق اوکراین برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید