قوانین فعلی محیط زیست باید به روز شود / حقوق و تجهیزات مهم ترین مسائل امروز محیط بانان است


ساعت: 14:03
تاریخ انتشار: 1301/03/24
کد خبر: 1855904

عطاءالله کاویان با بیان اینکه بسیاری از قوانین و مقرراتی که اکنون با آن سروکار داریم، قوانینی است که ده ها سال پیش وضع شده و نیاز به بازنگری و اصلاح دارد. وی گفت: درآمد و تجهیزات محیط بانان بسیار ناچیز است و باید برای رفع این مسائل گام های عملی و مهمی برداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ عطولا کاویان صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز محیط زیست در ساری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای محیط زیست امام راحل و شهدای پانزدهم هورداد اظهار داشت: موضوع دانش آفرینی و اشتغال زایی که شعار سال جاری نیز بوده است.

وی افزود: بر این اساس شعار امسال هفته محیط زیست محیط زیست افراد پایه، فهیم و فناور است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: بیش از 140 برنامه در هفته جاری در استان اجرا شده است که بیشتر آنها شامل آموزش و فرهنگ سازی، اشتغال جوامع محلی، انعقاد تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش، راه اندازی طرح هایی با محوریت کاهش آلودگی در استان است. بخش صنعت شامل جلسات با انجمن های محیط زیست، دیدار با ائمه جمعه، نظافت سواحل، کارگاه های آتش نشانی و … می باشد.

این مسئول ادامه داد: متأسفانه در روزهای اخیر شاهد آتش سوزی در میانکاله بودم که خوشبختانه با آمادگی کامل امنیتی محلی، کمک و مشارکت دستگاه ها و استفاده از بالگرد آتش نشانی آنها توانستیم آتش سوزی را مهار کنیم. “

کاویان گفت: یکی از چالش های موجود در حفاظت از محیط زیست قوانین و مقررات است. بسیاری از قوانین و مقرراتی که اکنون با آنها سروکار داریم، قوانینی هستند که دهه ها پیش تصویب شده اند و نیاز به بازنگری و اصلاح دارند.

وی گفت: قوانین و مقررات امروزی نمی تواند با قوانین و مقررات 40 سال پیش کار کند، بنابراین در حال رایزنی با نمایندگان استان هستیم تا از این ظرفیت در مجلس برای به روز رسانی قوانین زیست محیطی استفاده کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: هرجا که بخش اقتصادی بخواهد در کنار محیط زیست باشد، چالش از اینجا شروع می شود و بنابراین با شروع فعالیت اقتصادی چالش های زیست محیطی آغاز می شود و معتقدیم در استان مازندران زمین های صنعتی استان می توانند. الگو و راهنمای خوبی برای پروژه های بخش اقتصادی با کاربردهای زیست محیطی باشد.

این مسئول به مشکلات موجود در حوزه حفاظت از محیط زیست پرداخت و گفت: در حال حاضر نیمی از خطوط حفاظت محیط زیست ما خالی است و مناطقی داریم که بعضاً تا 100 کیلومتر فقط با یک حافظ حفاظت و مدیریت می شود که البته این موضوع بسیار است. کار دشوار است.”

کاویان گفت: اگر واقعا همت، پشتکار و عشق دوستداران محیط زیست نباشد، قطعا کار ادامه پیدا نمی کند و نمی توانیم در بسیاری از تخلفات موفق باشیم.

وی با اشاره به لزوم رسیدگی به مشکلات محیط بانان تاکید کرد: درآمد و حقوق محیط بانان بسیار بسیار کم و تعداد احکام این محیط بانان بسیار کم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اذعان کرد: اگر عاشق نباشد، هیچکس با این حقوق کار نمی کند. محیط بانانی داریم که ماهیانه 2.5 میلیون تن برای بازدید از مناطق کوهستانی پرداخت می کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: البته تجهیزات و امکانات موجود محیط بانان کافی نیست و در این زمینه کمبودهای زیادی در استان داریم. در حوزه آتش نشانی وقتی وارد عرصه و میدان می شویم، این موضوع را لمس می کنیم که چقدر با کمبود تجهیزات مواجه هستیم.

کاویان گفت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت های موجود در استان بتوانیم بخشی از کاستی های موجود را جبران کنیم و بتوانیم در مقوله تجهیزات و امکاناتی که نقش پیشرو در حفاظت و حراست از این استان دارند، به وضعیت مطلوب و رضایت بخشی دست یابیم. محیط.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید