ما در مسابقات جهانی کار سختی داریم. ملی پوشان می توانند نسل طلایی هندبال ایران باشند


ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913750

سرمربی تیم ملی هندبال جوانان کشورمان به ما گفت که زمان زیادی تا آغاز مسابقات قهرمانی جوانان جهان باقی مانده و در این رویداد شاهد حضور تیم هایی با بهترین شرایط برای تمرین هستیم و به همین دلیل است. صحبت از شانس درست نیست

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید رحیمی زاده سرمربی تیم ملی جوانان کشورمان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون هندبال درباره حضورش در مسابقات جهانی پس از کسب عنوان نایب قهرمانی آسیا گفت: زمانی که به عنوان انتخاب شدم. سرمربی تیم جوانان حتی قبل از اعلام گروه بندی دوستان زیادی به من توصیه کردند که این کار را نکنم زیرا در این مسابقات شانسی نداریم.

وی ادامه داد: به محض ورود به تیم ملی تمرینات خود را آغاز کردیم و البته آنها در ابتدا از نظر فنی ضعیف بودند و در هندبال نیز اگر از نظر فنی ضعیف باشیم، از نظر تاکتیکی نیز ضعیف خواهیم بود. ما به کار با تیم ادامه دادیم و بعد از هر اردو وضعیت آمادگی تیم بهتر می شد.

سرمربی تیم ملی هندبال جوانان ایران با اشاره به سختی گروه ایران افزود: بعد از اعلام گروه بندی و همگروهی با کره جنوبی، عربستان و بحرین خیلی ها گفتند که حتی عنوان سومی را هم کسب نمی کنیم. اما بازیکنان حاضر شدند و پس از اولین باخت ما به کره جنوبی، فشار زیادی روی تیم بود. از زمانی که این تیم در مسابقات شوشتر شرکت کرد، حدود یک سال پیش می دانستم که این تیم می تواند حتی در فینال آسیا هم حضور پیدا کند.

رحیمی زاده افزود: در نهایت این تیم خیلی خوب کار می کند و بعد از 15 سال جزو چهار تیم برتر آسیا شد و سهمیه قهرمانی جهان را به دست آورد. تیم ما موفق شد بحرین میزبان مسابقات و عربستان را که همه مدعی بودند شانس اول قهرمانی است را شکست دهند و در نهایت به فینال مسابقات رسیدیم و به مصاف کره جنوبی رفتیم. کادر فنی تیم کره جنوبی شش سال با این تیم کار کرده است و اگر در دیدار مقابل کره پیروز شویم علم این ورزش زیر سوال می رود!

سرمربی تیم ملی جوانان ایران بر سطح بالای جام جهانی تاکید کرد و گفت: زمان زیادی تا جام جهانی نداریم و تیم های ضعیفی در این رقابت ها حضور ندارند، همه تیم ها در آمادگی کامل و بهترین قاره ها هستند. در این مسابقات شرکت کنید نمی توانیم از شانس صحبت کنیم. باید با آمادگی کامل و تکنیک و تاکتیک مناسب به مسابقات برویم.

وی ادامه داد: بعد از بازگشت از مسابقات گفتم اگر این تیم طبق برنامه پیش برود و اردوها به طور منظم برگزار شود، می توانیم در مسابقات جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم و نماینده شایسته ای هم برای قاره آسیا و هم برای کشورمان باشیم. این تیم می تواند بار دیگر نسل طلایی هندبال ایران باشد.

رحیمی زاده در پایان تصریح کرد: در حال حاضر بازیکنانی از تیم های نوجوانان در لیگ برتر هندبال مردانه بازی می کنند و در تاریخ هندبال چنین چیزی وجود نداشته است که جوانان در تیم های لیگ برتری بازی کنند. این نشان می دهد که اگر این تیم در فینال آسیا باشد، اتفاقی نیست و بازیکنان شایسته آن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید