همه دستگاه ها باید منطبق بر شرایط برون رفت از بحران از بارش برف باشند / پتانسیل دستگاه ها باید به ستاد منطقه ای مدیریت بحران گزارش شود.

ساعت: 16:01
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802122

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه همه ما در یک استان زندگی می کنیم، گفت: شرایط فعلی ایجاب می کند که همه دستگاه ها بسته به نوع شرایط تلاش کنند و حتی حداقل امکانات خود را در اختیار ستاد مدیریت بحران استان قرار دهند. برای غلبه بر بحران.«بارش برف کنونی گذشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; سید محمد شعاعی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان اظهار داشت: دستگاه های مختلف دارای ویژگی های شغلی روتین و مشخصی هستند و در زمان بارش برف و بروز بحران نیز قابلیت کمک را دارند.

وی با بیان اینکه بارش برف اخیر به دلیل کمبود باران در سال های اخیر برای همه دستگاه ها وارونه بوده است، خاطرنشان کرد: دستگاه های مختلف حتی غیر مدیریت بحران باید توان لجستیکی خود را به ستاد مدیریت بحران استان اعلام کنند.

شعاعی با بیان اینکه همه ما در یک استان زندگی می کنیم، افزود: حتی دستگاه هایی که پتانسیل لجستیکی ندارند، امکانات و تجهیزات سبک دیگری نیز دارند که در چنین مواقعی می توان از آنها استفاده کرد، بنابراین شرایط فعلی ایجاب می کند که همه دستگاه ها با رعایت و نوع استفاده شوند. و حتی حداقل منابع خود را در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار دهند تا از بحران فعلی عبور کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان در خصوص پاکسازی معابر شهر گفت: جا دارد از مسئولان شهرداری تشکر کنیم و به این معنا نیست که کاری نکرده اند. مشکلاتی در شهر وجود دارد، اما ما مراقب هستیم.»

وی با بیان اینکه پاکسازی معابر با توجه به افزایش بارش برف نیازمند تجهیزات سنگین است و نمی توان با نیروی انسانی و ماشین آلات سبک کار کرد، گفت: مشکلی که در شهرستان وجود دارد این است که جاده های اصلی تردد شبانه روزی است. می توان آنها را ترخیص کرد و بالعکس، حجم تردد در جاده های اصلی در روز کم و در شب زیاد است و شهروندان خودروهای خود را در شب در جاده های فرعی پارک می کنند.

شعاعی خاطرنشان کرد: انتظار می رود رسانه ملی و شرکت ارتباطات سیار (اپراتور خدمات پیام کوتاه) با ارسال پیام کوتاه و تولید و پخش تیزرهای مختلف در چنین شرایطی و فعالیت در این زمینه، در این زمینه فرهنگ سازی کنند. امکان کار با ماشین آلات وجود دارد ترافیک سنگینی در جاده ها وجود ندارد.

وی افزود: روند بارش سنگین برف را طی کرده ایم و هم اکنون در مرحله برف روبی و برف روبی هستیم که با توجه به پتانسیل های موجود باید نقشه راه برای این امر تهیه شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان با تاکید بر اینکه در این شرایط باید زیرساخت‌ها از جمله آب، برق و گاز رصد شود، گفت: شرکت‌های خدمات‌رسان باید آمادگی کامل داشته باشند تا در صورت بروز حوادث و اختلالات احتمالی زیرساخت‌ها سریعا وارد عمل شوند.

وی با بیان اینکه اداره کل راهداری استان تا زمانی که از پایداری وضعیت راه ها مطمئن نشده اند اجازه ورود به جاده ها را ندهند، گفت: بابا.

شعاعی گفت: مردم توقع زیادی دارند که ما باید بتوانیم حکومت کنیم.

محمد همتیان معاون شهردار زنجان در این نشست گفت: مدیریت بحران استان توسط همکاران شهرداری در سطح شهر پیگیری شد که باید مورد ارزیابی قرار گیرد و همه دستگاه ها به شهرداری کمک کردند تا شهر برفی شود. «شهرداری ها کمک کردند و حتی می توان گفت کار شهرداری را یک هفته به تعویق انداختند.

وی با بیان اینکه در خیابان های زنجان مشکل چندانی نداریم، خاطرنشان کرد: مسیر مهتر (محل دفن زباله) بسته است و در تلاش هستیم این مسیر را بازگشایی کنیم و در تلاش هستیم تا زباله های سطح شهر را در اسرع وقت جمع آوری کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید