بارش برف و باران در کمین ستاد مدیریت بحران کوگیلویه و بویراحمد است


ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۰۲
کد خبر: 1919398

دستگاه های خدمات رسان و ادارات مرتبط باید آمادگی کامل برای مقابله با حوادث و اتفاقات روزهای آینده را داشته باشند و ستاد مدیریت بحران استان مانند تعطیلی روز پنجشنبه مردم را سردرگم نکند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد با صدور اخطاریه نارنجی رنگ برای روزهای آینده از بارش باران و برف و همچنین یخبندان در روزهای آینده خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بارش برف موجب مسدود شدن راه های ارتباطی به ویژه راه های کوهستانی و روستایی، وزش باد، آبگرفتگی معابر عمومی، اختلال در تردد، اختلال در خطوط ارتباطی و مخابراتی، آب و برق و خسارات یخ زدگی می شود. محصولات کشاورزی و همچنین پیش بینی شده است که از این پس استخرهای پرورش ماهی از صاحبان آنها گرفته شود و شهرداری ها، فرمانداری ها و راهداری ها در آماده باش کامل باشند.

وی تاکید کرد: بارش برف و یخبندان در روز شنبه 12 دی ماه 1401 می تواند ترافیک مناطق سردسیر استان را با مشکل مواجه کند.

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آموزش و پرورش با توجه به احتمال سرما و یخبندان آمادگی تعطیلی روز شنبه را داشته باشد که ممکن است چنین وضعیتی داشته باشیم.


30d4c6e7 ac21 4b91 b782 8b6bc7179baf خبر خاکستری

این سطح از هشدار سازمان هواشناسی نشان می دهد که دستگاه های خدمات رسان و ادارات مرتبط باید آمادگی کامل برای مقابله با حوادث و اتفاقات روزهای آینده را داشته باشند و ستاد مدیریت بحران استان مانند ماجرای تعطیلی روز پنجشنبه مردم را سردرگم نکند.

گاهی این روزها حتی با کوچکترین بارندگی، برف و طوفان، شاهد قطعی برق و آب، سیل و مسدود شدن جاده ها هستیم که زندگی عادی را برای مردم و به ویژه مشاغل سخت می کند و مسئولان را مجبور به بهبود زیرساخت ها می کند. واحدهای موجود اقدامات لازم را انجام داده اند و ظرفیت به حدی است که کمترین قطعی برق و آب، سیلاب و خسارت را در شهرک های منطقه شاهد باشیم.

در مجموعه درون شهری به ویژه در مسیل ها و رودخانه های داخل شهرها اقدامات لازم توسط شهرداری ها و پاکسازی و لایروبی انجام شود و همچنین نظارت و بازرسی دوره ای پل های پست توسط دستگاه اجرایی مربوطه انجام شود. اجساد که عمدتاً ادامه دارند سیل باعث انسداد رودخانه و انحراف آب و خسارت جانی و مالی می شود.

تمهیدات لازم و اطلاع رسانی به موقع به کشاورزان و باغداران برای جلوگیری از یخ زدگی محصولات و همچنین در خصوص حمل و نقل جاده ای و مسیرهای روستایی و مشکلات احتمالی ناشی از سیل، برف، کولاک، ریزش بهمن و یخبندان انجام شود. راه های کوهستانی با توجه به امکان اسکان اضطراری نیز باید مورد توجه قرار گیرد و از هم اکنون تهیه و آماده سازی آن انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید