وضعیت آب و هوا، امروز نهم بخمن 1401 / بارندگی در رشته کوه زاگرس مرکزی

وضعیت آب و هوا، امروز نهم بخمن 1401 / بارندگی در رشته کوه زاگرس مرکزی

کارشناس سازمان هواشناسی با پیش بینی وزش باد و باران در کشور گفت: بارش ها در رشته کوه زاگرس مرکزی، در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف، باران و حتی کولاک و در مناطق گرمسیری همراه با رعد و برق و رعد و برق ظاهر می شود. باد به طور موقت باد شدید ظاهر می شود.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز بخش‌هایی از شمال غرب کشور، دامنه‌های البرز و ارتفاعات زاگرس مرکزی با بارش برف و باران و فردا دوشنبه با بارش برف و باران همراه است. وسعت این بارش ها در بخش هایی از مناطق جنوب غربی کشور، مرکز، سواحل غربی دریای خزر و شرق شامل خواهد شد.

رفیعی افزود: روز سه شنبه شدت فعالیت این سامانه بارشی به شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه های البرز مرکز کشور، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی، سواحل غربی خواهد رسید. دریای خزر و شمال شرق.

وی ادامه داد: روز چهارشنبه از شدت بارش ها در شمال غرب کاسته می شود اما در جنوب غرب، غرب کشور، مرکز، ارتفاعات و دامنه های البرز، زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه ها ادامه دارد. زاگرس و شمال شرق؛ همچنین بخش‌هایی از شمال غرب، فارس و بوشهر نیز بارش خواهد داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: در چند روز آینده که بارندگی در کشور داشته باشیم در رشته کوه زاگرس مرکزی رخ می دهد و این بارش ها در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف و برف خواهد بود. بارش باران و حتی کولاک و در مناطق گرمسیری همراه با رعد و برق و رعد و برق و وزش باد موقتی شدید خواهد بود.

وی ادامه داد: روز دوشنبه جنوب، غرب کرمان، شمال فارس و جنوب یزد نیز وزش باد شدید خواهد داشت، بخش هایی از جنوب غرب، غرب، مرکز، نواحی جنوبی البرز، جنوب شرق، شمال شرق و شرق کشور نیز وزش باد شدید خواهد بود. باد را تجربه کن با باد همراه می شوند.

رفیعی پیش بینی کرد: امروز خلیج فارس مواج و متلاطم است و ارتفاع امواج تا آخر هفته افزایش می یابد که فعالان دریایی و صیادان باید به آن توجه کنند.

وی ادامه داد: امروز در تهران ابری و نیمه ابری و گاهی بارش پراکنده است و بیشینه دما به 9 درجه بالای صفر و کمینه به یک درجه بالای صفر رسید.

لازم به ذکر است سردترین مرکز استان شهرکرد با دمای 15 درجه زیر صفر، همدان 8 درجه زیر صفر، کرمان 7 درجه زیر صفر و گرمترین مرکز استان اهواز و بندرعباس با دمای هوای 15 درجه بوده است. 17 درجه بالای صفر.

دیدگاهتان را بنویسید