یک جمهوری خواه در کنگره آمریکا با توافق با ایران مخالف است

یک جمهوری خواه در کنگره آمریکا با توافق با ایران مخالف است

یک گروه جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا در نامه ای به وزیر امور خارجه از مذاکره با ایران و احتمال توافق با تهران ابراز نگرانی کرد.

روز چهارشنبه گروهی از جمهوری خواهان با ارسال نامه ای به آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، نسبت به احتمال از سرگیری توافق هسته ای با ایران ابراز نگرانی کردند.

این نامه ابتدا توسط جیمز کومر، یکی از اعضای ارشد کمیته نظارت مجلس نمایندگان ارائه شد و گلن گراتمن، یکی از اعضای ارشد کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان، ویرجینیا فاکس و دیگر اعضای جمهوری خواه کمیته مجلس نمایندگان را همراهی کردند. مجلس نمایندگان

در این نامه، ایده مذاکرات هسته‌ای با ایران ایده بدی خوانده شده و اتهام ایران به حمایت از تروریسم تکرار شده و گفته شده است که پول مالیات‌دهندگان آمریکایی نباید برای چنین کشوری هزینه شود.

مشخص نیست که منظور جمهوری خواهان کنگره در این نامه از خرج کردن پول مالیات دهندگان آمریکایی چه بوده است.

نمایندگان همچنین ابراز نگرانی کردند که در صورت استفاده ایران از توانایی های هسته ای خود علیه ایالات متحده و متحدانش استفاده کند.

نویسندگان این نامه همچنین از احتمال صادرات نفت از ایران ابراز نگرانی کرده اند.

این نامه در حالی برای بلینکن ارسال شد که وزارت خزانه داری آمریکا روز چهارشنبه یک فرد و چهار شخص حقوقی مرتبط با ایران را به فهرست تحریم ها اضافه کرد.

مذاکرات ایران و 1+5 به دلیل نبود راه حل های سیاسی لازم در واشنگتن هنوز به پایان نرسیده است. ایالات متحده در ماه می 2016 از توافق هسته ای خارج شد و همچنان تمایلی به انجام اقدامات لازم برای بازگشت به این توافق ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید