آبفا: 300 روستا در استان همدان با کم آبی مواجه هستند

آبفا: 300 روستا در استان همدان با کم آبی مواجه هستند

مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان با بیان اینکه 250 تا 300 روستا در استان همدان دچار تنش آبی هستند، گفت: 160 روستا در فهرست محرومان آب قرار گرفته اند که با اضافه شدن 200 روستای جدید به لیست محرومیت زدایی و اقدامات ستاد امام حسن مجتبی(ع) الف) مشکل کم آبی همه این روستاها حل می شود.

ایلنا: فرهاد بختیاری فر امروز در جلسه بررسی وضعیت آب و فاضلاب شهرستان روزان با اشاره به ظرفیت خوب قرارگاه محرومیت زدایی و قرارگاه امام حسن مطبی گفت: در سال 1400 در رابطه با بحث آبفای روستایی 160 روستای استان همدان در این فهرست قرار گرفتند که در بحث وام رفع محرومیت، شهرستان روزن کمترین امتیاز را از نظر دسترسی بالای آب شرب و تکمیل مجتمع های آبرسانی دارد.

وی افزود: در حال حاضر برای تکمیل این قرارداد باید 200 روستای جدید با 700 میلیارد اعتبار به فهرست 160 روستای محروم از آب اضافه شود.

وی با بیان اینکه 250 تا 300 روستا در استان همدان دچار تنش آبی هستند، گفت: 160 روستا در لیست رفع کم آبی قرار دارند. اجرای طرح های آبرسانی در این روستاها مشکل تنش آبی را در هر 300 روستا حل می کند، همزمان 23 روستای شهرستان روزان را رصد می کنیم تا از طریق طرح ملی مشکل آب این روستاها حل شود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان در پایان این نشست 11 میلیارد تومان وام به شرکت آبفای شهر روزن در سال گذشته برشمرد و گفت: از این میزان بیش از 8 میلیارد تومان اعتبار دارد. اعطا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید