آخرین گزینه برای یحیی و پرسپولیس؛ برانکو عصبانی

آخرین گزینه برای یحیی و پرسپولیس؛  برانکو عصبانی

ناکامی پرسپولیس در جذب سجاد شهبازاده و بازگرداندن علی علیپور به ایران باعث شد تا مذاکراتی را با گادوین منشا مهاجم سابق این تیم آغاز کنند. بازیکنی که بعد از جدایی از پرسپولیس پیراهن استقلال را بر تن کرد و حالا دوباره پیراهن قرمز را بر تن خواهد کرد. با توجه به جدایی او از پرسپولیس در لیگ هجدهم، بازگشت او به سرخپوشان با واکنش منفی هواداران مواجه نشد. با این حال آمار مبدا در تیم های بزرگ بزرگترین تردیدها در مورد شانس موفقیت او در پرسپولیس است.

مسابقات لیگ برتر آمار متناقضی دارد. او 5 فصل کامل در ایران بازی کرد. او در سه فصل موفق شد بیش از 14 گل به ثمر برساند که با استانداردهای لیگ برتر آمار درخشانی است. در دو فصل دیگر 6 گل متوالی به ثمر رسانده است. فصل های درخشان منشا با پیراهن های پیکان، گل گهر و مس رفسنجان مشخص می شود. در لیگ شانزدهم 15 گل در پیکان به ثمر رساند. لیگ بیستم موفق شد 14 بار با پیراهن گل گهر دروازه رقبا را باز کند و فصل گذشته در لیگ بیست و یکم با 14 گل عنوان آقای دروازه بان را از آن خود کرد. خاستگاه لیگ هفدهم پیراهن پرسپولیس را بر تن می کند و تنها 4 گل به ثمر رسانده است. لیگ هجدهم یک نیم فصل را با پیراهن پرسپولیس و یک نیم فصل را با پیراهن استقلال انجام داد و هر کدام تنها یک گل به ثمر رساندند.

ناکامی کانال مانش با پیراهن های دو تیم بزرگ پایتخت و درخشش او در سایر تیم های لیگ باعث شد تا یحیی گل محمدی با سبک بازی خودش گزینه بدی برای پرسپولیس باشد. همچنین بهترین بازی های کانال مانش در پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بود که این تیم مقابل حریفان قدرتمندتر و درخشان تری بازی کرد.

آمار دو فصل اخیر کانال انگلیس، پرسپولیس را به آینده او در این باشگاه امیدوار می کند. گل گهر وقتی به کانال مانش رسید پنجم شد و تیم دفاعی نبود. مس رفسنجان در این فصل به عنوان منبع در رده ششم لیگ قرار گرفت. هر دو تیم در یک سوم بالای جدول قرار گرفتند. رمز موفقیت منچاچ در این دو تیم تبدیل شدن به مهاجم اصلی این تیم بود. شبکه در پرسپولیس زیر سایه علی علیپور بود و خیلی زود پس از ناکامی این تیم در کسب عنوان قهرمانی از استقلال اخراج شد. منبع فصل آینده احتمالا مهاجم اصلی پرسپولیس خواهد بود و پرسپولیسی ها امیدوارند این روند گلزنی او در سال های اخیر را ادامه دهد. به خصوص با حضور مهدی ترابی، سعید صادقی، وحید امیری، دانیال اسماعیلی فر، سروش رفیعی و امید عالیشاه می تواند در هر مسابقه موقعیت های زیادی کسب کند.

دیدگاهتان را بنویسید