آغاز درخشش نسل جوان انقلاب در تولید محتوای دیجیتال

ساعت: 16:34
تاریخ انتشار: 1400/08/15
کد خبر: 1782061

نگاهی به نیمی از بزرگترین رویداد دیجیتالی جهان؛

سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان اصفهان برگزار شد و به گفته تمامی کارشناسانی که از این برنامه بازدید کردند، این رویداد با حضور استعدادهای استثنایی برگزار شد که نویدبخش آینده درخشانی در عرصه تولید دیجیتال کشورمان است. کشور عزیز

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ مرحله استانی سومین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج همزمان با سایر استان ها در استان اصفهان برگزار شد.

این رویداد به میزبانی مرکز فضای مجازی بسیج استان با حضور 130 مرد در قالب 35 تیم و 187 زن در قالب 52 تیم در رشته های نرم افزاری موبایل، انیمیشن و بازی سازی برگزار شد.

به سراغ برخی از این گروه ها رفتیم تا از وضعیت تیم و پروژه جویا شویم.

* تیم با پدر و پسر

ابتدا به سراغ قدیمی ترین تیم برای رویدادها رفتیم، تیمی که در آن پدر و پسری به طور تصادفی نرم افزاری را برای خدمات توسعه دادند.

محمودرضا حسینی سرپرست تیم و قدیمی ترین شرکت کننده در این رویداد گفت: در این تیم تولید نرم افزار از نظر تولید نرم افزار کار ماست. با توجه به تولید سه عنوان موضوعی که برای این رویداد اعلام شده بود، روی موضوع دوم کار کردیم: «در واقع در راستای خدمت به مردم، تولید را با رویکرد مکتب شهید حاج کاسم سلیمانی آغاز کردیم. .

49863102 99ca 422a bacb 88f69da1d440 خبر خاکستری

این استاد دانشگاه ادامه داد: با توجه به حوادث مکرری که در کشور رخ می دهد، ممکن است دولت ها نتوانند به تنهایی با بحران مقابله کنند و کمک های مطلوب را به آسیب دیدگان ارائه کنند. به نظر می رسد شاید اگر کاری در این زمینه انجام شود، رسیدگی به مجروحان راحت تر شود. تصمیم گرفتیم اپلیکیشنی ایجاد کنیم که به مقامات مربوطه برای مدیریت بحران کمک کند.

حسینی افزود: اپلیکیشن شامل این است که افرادی که می خواهند در شرایط بحرانی کمک کنند به صورت داوطلبانه ثبت نام می کنند. تخصص خود را اعلام کنید (به عنوان مثال پزشک، پرستار، مهندس عمران، راننده) این اطلاعات در پایگاه داده مربوطه ذخیره می شود و در هنگام بروز بحران استفاده می شود. اکنون این بحران ممکن است مسائل متفاوتی باشد. با توجه به اینکه ایران در گسل زلزله قرار دارد، اغلب شاهد وقوع زلزله های مختلف در نقاط مختلف کشورمان هستیم. سیل، حملات سایبری و حملات میکروبی از جمله این بحران ها هستند، زیرا زمان خدمات معمولاً در شرایط بحرانی محدود است. به همین دلیل در مواقع بحران می خواهیم کمک فراخوان، سازماندهی و اعزام نیرو کنیم که باعث اتلاف وقت و کاهش کیفیت خدمات می شود.

وی گفت: مثلا یکی می گوید من پزشکی هسته ای خوانده ام. حال اگر حمله هسته ای رخ دهد، دیگر نیازی نیست در این زمان به دنبال افراد بگردیم. با این درخواست سازماندهی اولیه انجام شده است، بنا به صلاحدید مراجع ذیربط افراد اعزام خواهند شد، البته ممکن است محدودیت هایی برای اعزام فرد وجود داشته باشد. مثلا یکی می گفت من فقط در استان خودم می توانم کمک کنم.

* موضوع داغ؛ ناکامی آمریکایی ها در دزدی دریایی از ایران

اما تیم دوم قصد تولید محتوا در زمینه انیمیشن را دارد، تیمی متشکل از 5 نفر همفکر که به گفته دیگران شانس بسیار خوبی برای کسب مقام در رویداد دارند. نکته جالب این تیم پروژه ایرانی بودن او است.

ffd4b93f 140c 48b3 a281 9fc9f3211237 خبر خاکستری

امید کارگر سرپرست تیم به ما گفت: تیم سایبری مسجد حضرت روح الله در زمینه انیمیشن و موشن گرافیک و فتوشاپ و طراحی در این مسابقه شرکت می کند. من امید کارگر هستم، سرپرست تیم، در زمینه حرکت و انیمیشن به تیم کمک می کنم.

کارگر ادامه داد: در این مورد سه سوال مطرح شد. یکی بحث امید آفرینی، دوم بحث خدمت به مردم سوم، استکبار با رویکرد خروج از آمریکا که ما سوال سوم را انتخاب کردیم. ما تفاوت کارمان را با این دیدگاه دیدیم که خروج آمریکا از منطقه باید در همه ابعاد باشد. نه فقط عقب نشینی نظامی. آمریکا یک سری دست های قدرت پنهان در منطقه ما دارد. در همین راستا سری مقالاتی در مورد شرکتی در آمریکا به نام USD پیدا کردیم. این شرکت گفت که هدفش کمک های بشردوستانه به کشورهای ضعیف است. با رفتن به این هدف، وارد کشورها می شود، اما پشت این کار، فعالیت های دیگری وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای مردم افغانستان بعد از آمدن آمریکا و خرابی های متوالی در افغانستان خانه بسازند. اما هدف اصلی آن تغییر نگرش مردم افغانستان نسبت به ایالات متحده است. این شرکت در سال 1995 تأسیس شد. در ابتدا غیردولتی بود، اما بعداً نظامی شد و در کودتای اوکراین نقش داشت. این شرکت به طور غیرمستقیم در زمینه های نظامی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت می کند.
سرپرست تیم گفت: “وظیفه ما اول این است که داستان ایالات متحده را تعریف کنیم.” قاره آمریکا توسط کلمپ و کشتار سرخپوستان آمریکا پس از استقلال آمریکا کشف شد. در طول این 500 سال، آمریکا یک سری جنایات جنگی مرتکب شده است که هر کدام از این جنایات را گزارش خواهیم کرد. از کشتار هیروشیما، سپس به ویتنام، سپس جنگ ایران و عراق، جنگ آمریکا با عراق، جنگ داخلی در افغانستان پس از 11 سپتامبر، تشکیل گروه های تروریستی در منطقه تا دزدی دریایی آمریکا. در نهایت، ما در مورد دزدی و رسوایی آمریکایی صحبت می کنیم.

کارگر ادامه داد: برنامه ما برای بیان این وقایع و جنایات آمریکا مانند تابوت است. با دزدی دریایی اخیر، تابوت آمریکایی ها کامل شد، بعد وارد سوال شرکت می شویم و اقداماتی را که در آن شرکت انجام می دهد توضیح می دهیم، مثلاً 200 میلیون دلار در افغانستان خرج می کند، اما یک جایی می گوید نه. یا زمان دولت اصلاحات در زلزله بم چهار میلیون دلار به ایران کمک کرد اما در قالب این شرکت جاسوسی وارد کشور می شود، این شرکت بر افکار مردم تاثیر می گذارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در پایان ویدئو می گوییم که اگر آمریکا می خواهد از منطقه خارج شود، ما فقط خواهان عقب نشینی نظامی نیستیم. کافی نیست. چون تا زمانی که چنین شرکت هایی وجود دارند امکان بازگشت آمریکا وجود دارد ما باید این سلاح های روشنگری را قطع کنیم.

* شما به جای رئیس جمهور تصمیم بگیرید!

تیم بعدی نجف آباد در این مراسم شرکت کرد و پنج نفر یک بازی تولید کردند.

78be0ef8 cff8 4b96 b9c5 f1ef077e74c3 خبر خاکستری

نوریان سرپرست تیم به ما گفت: ما یک تیم پنج نفره هستیم که چهار سال است در زمینه طراحی نرم افزار، بازی و ابزار هوش مصنوعی فعالیت می کنیم. حالا به لطف همکاری با بسیج تصمیم گرفتیم در این رویداد شرکت کنیم و سال گذشته نیز در این رویداد شرکت کردیم و رتبه بازی سازی را کسب کردیم و در تهران به مرحله دوم رسیدیم، اما متاسفانه دوم نشدم. مرحله و من نمی دانم.

نوریان ادامه داد: بازی ای که الان داریم کار می کنیم با همکاری آقای ستاری که کوچک ترین عضو گروه هستند و کلاس هشتم هستند، آقای حمیدی که کلاس دوازدهم هستند و بقیه. از جمله آقایان کردریان، اصلانی و من که دانشجوی سال اول هستیم.»

وی افزود: سناریویی که در نظر گرفته ایم خدمت به مردم با رویکرد شهید سلیمانی است که در قالب این بازی کاربر در جایگاه رئیس جمهور قرار می گیرد و با ابزار بازی بر کشور حکومت می کند. “مدت زمان بازی 8 دقیقه است و دو یا چهار دقیقه تعیین شده است که می تواند چهار دقیقه اول رکورد و در صورت رای دادن چهار دقیقه دوم طول بکشد. این مشکل حدود 70 درصد کامل است و بقیه در حال انجام است. او باید هر دو را بیاموزد و هر دو را بیازماید. یکی اینکه یاد بگیرد بحران ها را مدیریت کند و از مرزهای کشور دفاع کند.

نوریان خاطرنشان کرد: در تیم خود و خارج از جامعه دیده ایم که نوجوانان و جوانان جامعه اطلاعات کافی برای تصمیم گیری درست ندارند و آنقدرها هم بی اطلاع نیستند. بنابراین تصمیم گرفتیم یک بازی طراحی کنیم که به صورت اجتماعی و جامع تعدادی از مفاهیم را توضیح دهد. به ویژه برای بچه ها چند سوال پیش آمده که چرا یکسری هزینه های خارج از کشور انجام می شود و این بحث را می توان در چارچوب این بازی فهمید که اگر نیروهای خود را در خارج از کشور تقویت کنید، نیازی به جنگ بیشتر در داخل نیست. ما چنین آموزش می دهیم.

* دانش آموزان و دانشجویان دور هم جمع می شوند

اما تیم بعدی متشکل از دو دانش آموز و یک دانش آموز با ذوق بود که به قسمت فنی مراسم اهمیت زیادی قائل بودند، یعنی تمام محتوا دست ساز بود.

3b9d3d32 2627 4ec6 9e73 fb2ecd1c648c خبر خاکستری

محمود رجبی می گوید: تیم ما عمدتاً سه نفره است، در رده سنی 19 تا 22 سال قرار داریم و محور اصلی کارمان انیمیشن و محتوای بصری مانند طنز است. من و دوستم آقای رجبی هم دانشجو هستیم. در بیانیه گام دوم آمده است که یکی از شاخه های آن خدمت است و پس از آن امید به زندگی و استکبار ستیزی است که همگی زیرمجموعه های خدمت هستند.

وی افزود: دو سال است که به عنوان خادم طراحی و آقای لورینت مشغول به کار هستم. ما دو دانشجو و یک دانشجو هستیم که دانشجوی کامپیوتر است و گروه ما رابط بین دانشگاه است و به طرز عجیبی به هم فکر می کنیم.

رجبی گفت: داستان ما نحوه بیان مفهوم گمنامی برای کودکان 8 تا 10 ساله است. مدرسه قاسم سلیمانی مدرسه ای است که بدون چشمداشت کاری انجام می دهد و ما تصمیم گرفتیم کاری کنیم که این مفهوم گمنامی برای بچه ها قابل درک باشد. چندین سناریو را جمع آوری کردیم که هیچ تاثیری نداشت و در نهایت به این سناریوی آخر رسیدیم و توانستیم به راحتی از فضای انسان خارج شده و وارد فضای تخیل کودکان شویم.

رجبی خاطرنشان کرد: زمانی که وارد این فضا می شویم شخصیتی را طراحی کرده ایم که این شخصیت بتواند در حال حرکت باشد. و رنگ می گیرد اما فرو می ریزد و به سمت شخصیت جذاب تری می رود و به سمت ورزشکار می رود و وقتی بلند می شود دوباره می افتد، گویی این داستان از داستان ابراهیم گرفته شده است. وقتی قهرمان ما خسته می‌شود و روی زمین می‌افتد و تازه می‌فهمد چیزی زیر پایش است و می‌فهمد کسانی که زیر پای او هستند و می‌خوابند، همان افرادی هستند که سعی کردند او را به اینجا بیاورند.

وی در پایان گفت: این همان مفهوم عالی است و جایی را به او نشان می دهند که جای اوست و کمی فکر می کند و بعد به جای خود می رود و بعد برمی گردد و جملاتی از مدرسه شهید سلیمانی را نشان می دهد. از نظر کاری می تواند خنده دار باشد، اما امیدوارم بتوانیم کار خوبی انجام دهیم.

بچه های دوازده ساله ای که برای سبک زندگی اسلامی محتوا تولید می کنند

با این حال تیم بعدی جوان ترین تیم مسابقه است که محمد حسن صفدریان دوازده ساله به همراه محمدحسین صفدریان سیزده ساله و دوست دوازده ساله اش در حال تهیه گرافیک انیمیشن هستند.

d94e2382 a346 4d63 9305 974e063f5dfe خبر خاکستری

اعضای این تیم گفتند که نهاد تولید کننده محتوا، سبک زندگی ایرانی اسلامی است که در قالب موشن گرافیک محتوا تولید می کند. نکته جالب در مورد این تیم این بود که اعضای تیم علیرغم سن کمی که دارند درک بالایی از سبک زندگی ایرانی-اسلامی دارند و سخنرانی های پخته ای برای ما داشتند.

به گزارش صاحب نیوز ؛ به گفته تمامی کارشناسان حاضر در این مراسم، در این مراسم استعدادهای استثنایی حضور داشتند که نوید آینده درخشانی را در عرصه تولید دیجیتال کشور عزیزمان می دهند. با حمایت و رشد استعدادها می توان آینده کشور را در این عرصه دید او امید خود را از دست داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید