آغاز طرح مقابله با بدحجابی و کشف حجاب از امروز

آغاز طرح مقابله با بدحجابی و کشف حجاب از امروز

طرح جدی پلیس برای مقابله با بدحجابی و بدحجابی در جاده ها، اصناف و خودروها از امروز در سراسر کشور اجرا می شود. این طرح با بهره گیری از فناوری و تجهیزات پیشرفته و دوربین هایی انجام می شود که به گفته فرمانده انتظامی کشور خطاپذیر نیست.

سردار احمدرضا رادان فرماندهی کل انتظامی کشور در گفت و گوی تلویزیونی 29 فروردین ماه سال جاری اظهار داشت: یکی از دغدغه های مردم، جامعه مذهبی و آحاد جامعه و حتی اطلاعیه های قوه قضائیه و دولت، مشکل نظام بوده است. کشف حجاب اگرچه در مرحله اول ممکن است تصور شود که یک معضل اجتماعی است، اما همه پراکندگی های اجتماعی به نوعی پیوند انضباطی پیدا می کنند و بایدها و نبایدها را دنبال خواهند کرد.

وی گفت: ما معتقدیم زنان عزیز ایران زنان پاکدامن هستند، اخلاق مدار و به سلامت جامعه توجه دارند و سلامت جامعه شایسته حفظ حجاب و در خور کرامت است. که به این موضوع توجهی ندارند; از واحدهای فرهنگی می خواهیم به تعهد خود در جهت آگاهی از این خلأها عمل کنند.

فرمانده انتظامی کشور به فعالیت پلیس در این حوزه اشاره و اعلام کرد: همکارانم در سه محور معابر عمومی که گاهاً حجاب، خودرو و اماکن مشاهده می شود اقداماتی انجام داده اند و به صورت جدی اخبار قبلی را از روز شنبه اعلام کردند. 26 آوریل، همکاران من در این سه حوزه به سختی کار می کنند، راهی که در زمینه جاده ها با کمک فناوری و تجهیزات مدرن شناسایی می شود. به فرد مورد توجه و اخطار قرار می گیرد و پس از آن فرد با مدارک جهت رسیدگی به پرونده به دستگاه قضایی معرفی می شود.

سردار رادان تصریح کرد: در حوزه خودرو بار اول به فرد اخطار و مورد توجه قرار می گیرد و بار دوم به سه روش ممکن خودرو را برده می شود. توقیف الکترونیکی یا توقیف یا توقیف در محل یا پارکینگ طبق روال معمول به رانندگان محترم توصیه می کنیم احتیاط کنند به ویژه دارندگان خودرو.

وی به منطقه صنوف اشاره کرد و گفت: در منطقه صنوف حتی صنوف هایی که کارمندانشان تشخیص حجاب داشته باشند قطعا مورد توجه جدی قرار می گیرند، به آنها توجه می شود و اخطار پلمب و پلمب می شوند و این مشکل شامل باغات نیز می شود. تالارها و رستوران ها و مراکز بزرگی مانند این باید آن را بدانند.

سردار راضان اعلام کرد: درخواست های مسئولین محترم در حال رسیدگی است. یعنی همانطور که در وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در حوزه خود برای انجام وظایف خود، سایر نهادها نیز موظف شدند در این زمینه به وظایف خود عمل کنند و امیدواریم مردم همیشه در کنار هم باشند و در این زمینه همکاری کنند. نیز باید همراه باشد.

فرمانده ارشد انتظامی کشور گفت: برای حفظ سلامت جامعه و عدم انحراف از قانون وظیفه خود می دانیم که قانون را رعایت کنیم و فکر می کنم مردم نیز از ما همین را می خواهند. سردار راضان در پاسخ به این سوال که در گزارش پلیس مبنی بر وجود مدارک ذکر شده است، اعلام کرد: برای اولین بار است که اخطار می دهیم و در همان اخطار از فردی که اخطار می گیرد می خواهیم اخطاریه ارسال کند. پیامک با همین عنوان اگر اعلام کرده ایم و نظر بوده و اشتباه است به ما اطلاع دهید تا حرف او را قبول کنیم. اما اگر دو بار تکرار شود نشان دهنده این است که شاید خطایی وجود نداشته باشد و بار دوم اگر همان پیام باشد نادیده گرفته می شود.
وی گفت: قطعاً از فناوری و هوشمندی استفاده خواهیم کرد و مدارک حتی در مرحله اول که مدارک قطعی شد، قطعی می‌شود، اگر شخص بگوید چنین نیست، قبول می‌کنیم چون به مردم خود اعتماد داریم، اما فقط در یک مرحله.”

دیدگاهتان را بنویسید