عموم مردم خواهان مقابله با بدحجابی هستند/ بیش از 20 نهاد در حوزه حجاب و عفاف مسئول هستند


ساعت: 15:04
تاریخ انتشار: 22.04.1401
کد خبر: 1882903

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان:

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان اصفهان خواهان برخورد عموم مردم با بدحجابی را عنوان کرد و گفت: بیش از 20 نهاد در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت دارند. ما وضعیت جامعه نبودیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استانداری اصفهان در گفتگو با صاحب نیوز؛ وی با اشاره به اینکه مطالبه برخورد با فحاشی در جامعه مطالبه مردم است، جامعه کشور را جامعه ای متدین خواند و تصریح کرد: مردم به طرق مختلف از ما می خواهند که با فحاشی ها در سطح جامعه برخورد کنیم.

حجت الاسلام احمد عبداللهی نژاد گفت: ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر یکی از اعضای کارگروه عفاف و حجاب است و در این زمینه بیش از 20 دستگاه دولتی مسئول هستند و در صورت وجود همه این دستگاه ها به وظایف خود در زمینه حجاب و عفاف عمل می کنند. امروز وضعیت حجاب در جامعه بسیار بهتر از آن بوده و وضعیت کنونی جامعه نشان می دهد که این نهادها به وظایف خود به درستی عمل نمی کنند.

از دستگاه های مسئول خواست تا گزارشی از فعالیت ها و انجام وظایف خود در حوزه عفاف و حجاب در یک سال اخیر ارائه کنند و از رویکرد برخی دستگاه ها در کنار گذاشتن وظایف و رسیدگی به وظایف محوله به سایر دستگاه ها انتقاد کرد. در این موضوع .

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، تعهدات نهادها در رابطه با موضوع حجاب را در سه دسته برشمرد و خاطرنشان کرد: برخی نهادها، ادارات و نهادها دارای تعهدات مثبت و فرهنگی، برخی تعهدات سلبی و برخی دارای تعهدات کمکی هستند. وظایفی مانند رعایت مد و لباس بر اساس موازین اسلامی.

حجت الاسلام عبداللهی نژاد در خصوص وضعیت پوشش بانوان و برخورد با بد حجابی در بین کارکنان دولت نیز از تشکیل کارگروهی برای اعزام تیم های بازرسی به ادارات جهت نظارت و رسیدگی به این مشکل خبر داد و تا کنون آنها چندین بار توسط ادارات به چالش کشیده شده اند.

این کارشناس مذهبی تاکید کرد: ستاد بین کسانی که مغرضانه به ترویج بدحجابی و بی دینی می پردازند و کسانی که با توجه به شرایط جامعه و سایر مشکلات با حجاب غیر اسلامی در جامعه ظاهر می شوند تفکیک قائل است و معتقد است در برخورد با اینها دو گروه باید این موضوع را از هم تشخیص دهیم و به آن توجه کنیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید