با کارآفرینان طرح مقابله با «حجاب اسلامی» کار شود/ حجاب لازمه امنیت روانی جامعه است.


ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882200

سیدمحمدحسین حسینی بر لزوم برخورد قاطع با دست اندرکاران طرح مقابله با حجاب اسلامی تاکید کرد و گفت: پروژه قیام از قانون حجاب اسلامی – نه حجاب اجباری – آغاز پروژه شکستن است. هنجارهای خلاف قوانین و انگ اجتماعی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید محمد حسین حسینی امروز در گفت و گو با گلستان ما اظهار داشت: موضوع حجاب هم از نظر اجتماعی و هم از نظر دینی یک موضوع مهم محسوب می شود. در همین فصل؛ تلاش های زیادی از سوی مخالفان دین و نظام برای حمله به آن صورت گرفته است.

وی افزود: مهمتر از هر سوالی؛ ضعف کارکردی ما در رسانه دلیلی است که دشمن از این خلأ سوء استفاده می کند و از سفسطه کلام و روش های مختلف برای ایجاد کلیشه های شوم حجاب در اذهان مردم استفاده می کند.

دبیر مجمع مطالبات مردم گلستان تصریح کرد: به عنوان مثال «حجاب اجباری» مطرح شدن کلمه اجبار برای حجاب از نظر شرعی مشکل دارد. اما با سوء استفاده از مقررات قانونی و اصرار بر حفظ حجاب; کلمه اجبار حجاب مطرح شد. قطعا نمی توان از شخص منفی برای امر به معروف استفاده کرد و نمی توان کسی را مجبور به مسلمان شدن یا حجاب کرد.

حسینی با اشاره به اینکه فلسفه وجودی حجاب و حفظ آن ماهیت متفاوتی دارد که بحث در مورد آن بسیار طولانی است، تصریح کرد: نظارت نادرست و عدم اجرای صحیح قوانین توسط مجریان آن است. این منجر به سوء استفاده از خلأهای قانونی شد.

وی ادامه داد: اگر فردی در ایران اسلامی نمی‌خواهد حجاب داشته باشد «عرف مناسب، نه حجاب کاملاً اسلامی». این نظر شخصی است و هیچ اجباری در قبال فرد وجود ندارد.

دبیر مجمع مدعیان مردم استان گلستان تاکید کرد: اما رعایت قوانین در همه جای دنیا اجباری است و رعایت نکردن دستورات قهری را در پی خواهد داشت.

حسینی گفت: افرادی که به قانون حجاب اسلامی – نه حجاب اجباری – در جمهوری اسلامی ایران اعتراض دارند؛ و می گویند انسان در انتخاب نظر و لباس مختار است; نظری درباره «قدرت» ترک حجاب اسلامی در فرانسه ندارید؟

وی با اشاره به اینکه هرکس در هر کشوری که زندگی می کند باید از قوانین تبعیت کند، گفت: اینطور نیست که عده ای قانون شکنی کنند زیرا با قانون مشکل دارند. اگر اینطور باشد، با وجود هیچ قانونی، هیچ سنگی مسدود نخواهد شد. قطعاً مخالفان خود را دارد و اگر عادی شود، مخالفت با آن است. جامعه از هنجارشکنی و انگ اجتماعی رنج خواهد برد.

دبیر مجامع مردمی استان گلستان گفت: اسلام; این چیزی نیست که غربی ها و نمایندگی های رسانه ای آنها به تصویر می کشند. آنها بسیاری از مؤلفه های دینی را می پیچند، تغییر می دهند یا دوباره تفسیر می کنند تا از آنها استفاده کنند. البته در مورد حجاب در ایران نیز همین اتفاق افتاد و عملکرد ضعیف حامیان حجاب، مقامات قضایی و کارشناسان فضای مجازی در این موضوع دخیل بود.

حسینی ادامه داد: پروژه قیام از قانون حجاب اسلامی – نه با حجاب اجباری – آغاز پروژه هنجارشکنی در برابر قوانین و انگ اجتماعی است.

وی گفت: قانون باید در فرهنگ عامه ما نیز اعمال شود. این امر، یعنی قانونی بودن و انطباق آن، هر چند اختیاری نباشد، باید مورد تعرض قرار گیرد; اصلاح شود

دبیر مجمع مردمی گلستان بیان کرد: کیفیت اجرای قانون حجاب، نحوه برخورد با متخلفان و اقدامات کنترلی؛ نیاز به کار کارشناسی گسترده دارد و اجبار به تنهایی جوابگو نیست، اما در مرحله آخر باید اجبار جدی گرفته شود و به دلیل عدم رعایت هنجارها نقض شود. در کشور رایج نیست.

حسینی هوشیاری در مقابل تحرکات دشمن را یک ضرورت مهم خواند و گفت: برخورد صحیح با هجمه های گسترده در فضای مجازی، مقابله با بی قانونی؛ اینها همه زمینه های حفظ حجاب است.

وی بیان کرد: معنای و کیفیت حجاب از نظر دینی چیست، قطعاً یک ضرورت شرعی است که توصیه می شد; اما با رعایت نکردن حجاب نمی توان با این الگو مقابله کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید