رعایت حجاب و عفاف برای امنیت فکری و روانی جامعه است/ خداوند غیور را ستایش می کند.


ساعت: 16:16
تاریخ انتشار: 1401/04/15
کد خبر: 1881426

مدرس سمینار و کارشناس مذهبی گفت: احکام و قوانین نظام اسلامی از جمله رعایت عفاف و حجاب به نفع خود مردم و تامین امنیت فکری و روانی جامعه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد نظری در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: عفاف و حجابی که خداوند برای مردم مقرر کرده است تنها مختص اسلام نیست و این موضوع در همه ادیان آسمانی مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: رعایت عفاف و حجاب اهداف مختلفی دارد که یکی از آنها تامین آرامش روحی، فکری و روانی مردم است.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه سوره احزاب امنیت فکری و فکری و معنوی مردم را ذکر می کند، تصریح کرد: مردم حریص و حریص هستند و رعایت عفاف و حجاب لازم است چرا که در حقیقت مردم هستند. نه در زندگی اجتماعی بلکه به صورت جنسی، بلکه باید خود را انسان جلوه دهند و رفتار در جامعه باید رفتار و کرامت انسانی باشد نه رفتار جنسی.


* تجاوز و تجاوز در غرب که حجاب ندارد بیشتر از کشورهایی است که حجاب دارند.

مدرس حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: خداوند به نام حفظ امنیت و آرامش روحی و روانی جامعه و همچنین حفظ وفاداری خانواده ها حدود و محدودیت هایی قرار داده است چرا که اگر ارتباطات درون خانواده آلوده شود خانواده ها را آلوده می کند. متزلزل خواهد شد و این یک مشکل ملموس در جامعه است.

وی ادامه داد: عموماً افرادی که این گونه مسائل را در جامعه دنبال نمی کنند در زندگی دچار آسیب های اجتماعی، خانوادگی و فردی می شوند.

حجت الاسلام نظری با اشاره به نظرات برخی افراد که می گویند اگر آزادی باشد آسیب کمتری به مردم وارد می شود، گفت: در غرب بی اعتباری این حرف را می بینیم چرا که تجاوز در کشورهای غربی که زیاد است بسیار بیشتر است. آزادی و بی بند و باری یکی از کشورهایی که مرزهای اخلاقی در آن رعایت می شود.


* خداوند افراد غیور را می ستاید

وی گفت: سوال بعدی در مورد اهمیت حجاب و عفاف این است که خداوند غیورانی را می ستاید که با غیرت مراقب ناموس خود هستند و دیگران را به حریم خانواده خود راه نمی دهند و حریم خصوصی را حفظ می کنند.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه زنانی که محدودیت ها را رعایت نمی کنند و اراذل و اوباش می کنند، خود را در معرض آسیب قرار می دهند، خاطرنشان کرد: طبیعی است افرادی که حجاب و عفاف را رعایت نمی کنند، زمینه تعرض و آزار را فراهم کنند.

استاد حوزه و کارشناس دینی با اشاره به آیه 59 سوره احزاب تصریح کرد: خداوند در این آیه می فرماید عفاف و حجاب مصونیت خود زنان را حفظ می کند.


* کمپین من هم توسط کسانی که مورد حمله قرار گرفتند راه اندازی شد

وی با اشاره به کمپین «من هم من هم» گفت: زنانی که از تجاوز جنسی شکایت می کنند، کسانی هستند که این جریان و کمپین را راه اندازی کردند زیرا من هم به معنای «به من هم تجاوز کن» است.

حجت الاسلام نظری تصریح کرد: این کمپین توسط زنان مورد تجاوز راه اندازی شده است، یعنی از اینکه با آنها به عنوان کالا رفتار می شود و مورد آزار و اذیت، توهین و بردگی جنسی قرار می گیرند، ناراحت هستند.

وی با تاکید بر اینکه وقتی فردی حریم ها و رفتار را رعایت نمی کند به این معناست که با دستان خود زمینه تعرض و آزار و اذیت را ایجاد می کند، گفت: وقتی این افراد در گفتار، پوشش، آرایش، محدودیت و رفتار را رعایت نمی کنند. ، و غیره. طبیعی است که طرف مقابل پیام بدی از آنها بگیرد و به دنبال آزار و اذیت باشد و تجربه این را نشان می دهد.


حجاب و عفاف نه تنها برای اسلام بلکه برای همه ادیان آسمانی است

مدرس سمینار و کارشناس مذهبی تاکید کرد: راهکارها و شگردهای قرآنی بهترین راه حل است و البته همانطور که گفته شد حجاب و عفاف تنها برای اسلام نیست، بلکه برای همه ادیان و احکام الهی است.

وی با بیان اینکه عده ای که می خواهند موضوع را سیاسی کنند، حرکتشان اشتباه است، گفت: مثلا; مردم برای اینکه خود را در مقابل نظام قرار دهند سعی می کنند حجاب را بردارند اما واقعیت این است که خودشان آسیب می بینند زیرا احکام و قوانین نظام اسلامی به نفع مردم است و امنیت فکری و روانی را تامین می کند.

حجت الاسلام نظری خاطرنشان کرد: زنی که با پوشش مناسب وارد جامعه می شود به سختی کسی جرأت تعرض و آزار او را ندارد زیرا حجاب او نشان می دهد که از آزار دیگران خوشحال نمی شود و همچنین حجاب او نشانه وفاداری و کرامت است. .


* مومنان تحت تأثیر تبلیغات تحریف قرار نگیرند

وی افزود: طرف دیگر قضیه این است که این وظیفه دولت است که لباس های مغایر با ارزش های اخلاقی و دینی جامعه فرصت تولید و توزیع پیدا نکند.

حجت الاسلام نظری با بیان اینکه والدین نیز یکی دیگر از ابعاد این مشکل هستند، تصریح کرد: گاهی مشاهده می شود که والدین خود افرادی متدین هستند اما فرزندان خود را با آموزه های دینی تربیت نمی کنند در حالی که تربیت فرزندان در سال های اولیه زندگی و نوجوانی است. بیشتر – آسان.

استاد حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی با بیان اینکه یکی از دلایل عدم رعایت حجاب این است که برخی از جوانان تحت تاثیر فضا قرار می گیرند، گفت: گاهی دیده می شود که جوانان مومن هستند اما تحت تاثیر جو هستند. و به این سمت رفته اند که نشانه ضعف اعتماد به نفس، ایمان و اعتماد است.

وی افزود: این گونه افراد از این جمله پیروی می کنند که «نمی خواهی رسوا شوی، همرنگ گله شو» که اشتباه است و بی حجابی را نوعی منش و مد می دانند و در صورت رعایت آن. ، تحقیر خواهند شد.

حجت الاسلام نظری تاکید کرد: جامعه و به ویژه جوانان باید به این نکته توجه داشته باشند که کرامت و شخصیت همه انسان ها در خدمت خداوند متعال است و مومنان نباید تحت تأثیر فضا قرار گیرند و باید نشان دهند. اعتقادات آنها در عمل

وی خاطرنشان کرد: رسانه ها به عنوان مجاهد در عرصه جهاد تبیینی باید آثار و برکات حجاب و آثار عدم رعایت آن را برای عموم مردم، جوانان و نوجوانان، مردان و زنان تبیین کنند.

حجت الاسلام نظری تاکید کرد: حرکات رقابتی و تحریفی در این زمینه بسیار کار می کند، اما جوانان باید حواسشان باشد که به آنها مراجعه نکنند زیرا آگاهانه، آگاهانه و برنامه ریزی شده به موضوع عفاف و حجاب دامن می زنند.

مدرس حوزه و کارشناس مسائل دینی گفت: از خانواده ها، مومنان و متدینین انتظار می رود با حساسیت خاصی به موضوع عفاف و حجاب نگاه کنند.

وی اعلام کرد: اجرای احکام و اوامر الهی به درد خدا نمی خورد، اما نتایج آن که امنیت، آرامش و حفظ شخصیت و کرامت مردان است به خود انسان ها برمی گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید