حجاب مانع نفوذ فرهنگی است/ لزوم مقابله با مظاهر بدحجابی در جامعه


ساعت: 11:28
تاریخ انتشار: 20.04.1401
کد خبر: 1882193

اجرای قانون حجاب یکی از مهمترین خواسته های مردم است، قانونی که باید در جامعه امروزی اجرا شود تا از بی حجابی برخی افراد جلوگیری شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، حجاب و عفاف به عنوان دو مؤلفه مهم در واقع برگرفته از حقایق و اصول دین است، لذا رعایت این دو امر مهم در آیات قرآن و روایات مورد تأکید قرار گرفته است، دین مبین اسلام به آن توجه ویژه ای داده است. جایگاهی برای زنان است و رعایت حجاب موجب حفظ و تقویت این جایگاه می شود.

هر چند در دوران حکومت پهلوی سران بیگانه سعی در تغییر حجاب در جامعه اسلامی و اجرای الگوهای غربی داشتند، اما آغاز این کار با جایگاه ملت مسلمان ایران همراه بود تا جایی که افراد زیادی در این راه جان خود را فدا کردند. مسجد گوهرشاد .


پیروزی انقلاب و ارتقای جایگاه زن در جامعه

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ارتقای جایگاه زن در جامعه، زنان باحجاب در تمامی عرصه های علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی حضور یافتند و نشان دادند که حجاب مانعی برای پیشرفت نیست. آن را رعایت کنند و کمتر کسی حجاب را رعایت نمی کند، زیرا از رسانه ها و ماهواره های غربی الگو می گیرد.

حجاب و بی حجابی در جامعه اسلامی امری عادی نیست و بسیاری از زنان محجبه وقتی می بینند که این افراد حجاب زشت خود را به رخ می کشند، خواستار این هستند که با آنها این گونه رفتار شود و اجازه حضور در جامعه اسلامی را نداشته باشند. .


e8e6b299 8372 4204 810e c3adbedbc266 خبر خاکستری


در آن زمان که گشت ارشاد یا نیروی انتظامی با افراد محجبه برخورد می کنند عده ای عصبانی می شوند که این اتفاق نیفتد، در واقع این افراد با تقلید از فرهنگ غرب سعی می کنند نگرش به فحاشی را در جامعه زیر و رو کنند. .


لزوم جلوگیری از هرزگی در جامعه

اجرای قانون حجاب یکی از مهم ترین خواسته های مردم است، قانونی که باید امروز در جامعه اجرا شود تا از مانور برخی افراد بدحجاب جلوگیری شود، اما از سوی دیگر تمجید و تشویق شود. زنان محجبه در عرصه های مختلف نیز می توانند نشان دهند که رعایت حجاب از جایگاه بالایی برخوردار است و از چه امتیازاتی برخوردارند.

متاسفانه برخی حجاب را با آزادی اشتباه می گیرند و از رعایت حجاب صحبت می کنند و به فعالیت های اجتماعی خود ادامه می دهند.

بدحجابی در واقع بی توجهی به اصول اخلاقی است که امنیت اجتماعی را نیز خدشه دار می کند، بدون شک رعایت نکردن حجاب در گام اول برای افراد باحجاب و در مرحله بعد برای جامعه آثار منفی دارد و تضعیف خانواده ها یکی از آنهاست. از این اثرات منفی است


رعایت حجاب در جامعه اسلامی و حرکت در مسیر سعادت

حامد پرچی، جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار صفیفلک اظهار داشت: تکامل انسان را می بینیم در حالی که سیر تکاملی زندگی با تکامل انسان همراه بوده است، زمانی که امکاناتی برای داشتن پوشش نداشتند، با استفاده از طبيعت و برگها اين پوشش را مهيا كردند و با توجه به تكامل بشر در طول تاريخ، نوع پوشش و تنوع پوشش افزايش يافت.

وی افزود: در واقع هر چه انسان در زندگی پیشرفت کند و تمدن بسازد و متمدن تر شود، تکامل در پوشش قوی تر می شود و تکامل در پوشش در طول تاریخ یکسان است و هر چه انسان به زندگی شهری و زیرساخت های تمدن می رسد. ، پوشش آن کاملتر خواهد شد.


91d2d82f c18f 434d 83df fc2bb3207d2f خبر خاکستری


این جامعه شناس تصریح کرد: در حجاب و حجاب مشکل عقلانی وجود دارد و با پیشرفت همراه است، گفتمان ملی دینی، ایرانی اسلامی داریم که با پشتوانه قوی همراه است که راهنمایی روشن و راه حل دارد و پاسخ های بشریت همراه است. با این گفتمان که شکل خانواده و روابط بین افراد را مشخص می کند و به ما می گوید که چگونه می توانیم خوشبختی را پیش ببریم.


خانواده، کانون اصلی جامعه

پرچی تصریح کرد: در مکتب اسلامی ایرانی نقطه و کانون اصلی جامعه خانواده است و یکی از اصول تحکیم خانواده حجاب است و با حجاب چارچوب خانواده مشخص می شود و اگر وجود داشته باشد. بی حجابی روابط دچار مشکل می شود و چون قداست روابط اعضا برای حفظ خانواده و جامعه به سمت کمال، حجاب لازم است و قاعده ای است که اجازه نمی دهد تعادل روابط از بین برود. .

وی با بیان اینکه حجاب یکی از عوامل تحکیم خانواده و پیوندهای افراد است، گفت: وقتی حجاب برداشته می شود پیوندها نیز گسسته می شود، این اتحاد با هدف حجاب و خانواده است.


تلاش دشمن برای تضعیف حجاب

این جامعه شناس خاطرنشان کرد: دشمن یکی از راه های برون رفت از خانواده را حجاب می داند که توازن ساختار روابط را به هم می زند و در نهایت خانواده از بین می رود و کشور را دچار مشکل می کند، در حالی که در جامعه ما آینده است. برنامه ریزی شده و از سوی خانواده مشخص می شود که عده ای در صدد شکستن خانواده هستند، عده ای به دنبال کشف حجاب هستند و می خواهند انگ را بشکنند و بی حجابی را عادی کنند و این احترام را از خانواده سلب کنند. جامعه را به سوی نابودی بکشانند تا تیرشان به سنگ بخورد.

پرچی تصریح کرد: داشتن حجاب باعث می شود مردم حدود خود را بشناسند و در چارچوب حرکت کنند، البته نقطه قوت جامعه اسلامی رعایت حجاب است و امروز دشمنان تمام تلاش خود را برای تضعیف حجاب می کنند.


de009e77 4782 4692 ad95 ad2d130b0fa3 خبر خاکستری



عدم رعایت حجاب و ناهنجاری های اجتماعی

حجت الاسلام محمد پیریایی کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار سفیرا افلاک اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از اسلام ناب محمدی است، از این رو مسئله حجاب یک موضوع اساسی و یکی از مسائل مطرح است. ارکان دین که در آیات متعددی از قرآن بر رعایت حجاب تاکید شده است خاص شد.

وی افزود: همچنین رعایت حجاب امری عقلایی است و عقل حکم می کند که با رعایت حجاب از آسیب، خطر و تهدید مصون می ماند، بنابراین رعایت حجاب هم شرعی و هم عقلانی است.

یک کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه تصریح کرد: حجاب برخلاف موازین شرعی و اسلامی و خلاف عقل است و رعایت نکردن حجاب باعث ناهنجاری در جامعه می شود و لازم است تدابیری برای گسترش و تمجید از حجاب، اصل اول اندیشیده شود. که بنای فرهنگ است .

حجت الاسلام پیریایی با اشاره به لزوم فرهنگ سازی و ترویج رعایت حجاب گفت: یکی از مهمترین اقدامات برای ترویج رعایت حجاب این است که دانش آموزان دختر از بدو ورود به مدرسه به رعایت حجاب تشویق می شوند اما برگزاری مسابقات. فرهنگی به نام حجاب و عفاف راضی کننده نیست و باید در طول سال برای ترویج رعایت حجاب و آگاه سازی مردم از تاثیرگذاری رعایت حجاب برای سلامت خانواده و جامعه انجام شود.

وی گفت: با توجه به اینکه حجاب یکی از احکام دین محسوب می شود، باید بسترهای لازم برای ترویج حجاب فراهم شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید