کار ترکیبی راه حل برای مقابله با بدحجابی در جامعه


ساعت: 16:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882634

پرداختن به حجاب هم از آن جهت که امنیت اجتماعی و روانی جامعه را برهم زده است و هم به این دلیل که به معیاری برای سنجش میزان دینداری مردم تبدیل شده است اهمیت دارد و باید به دقت بررسی شود و ریشه و رگ آن در نقاط مختلف مشخص شود. جامعه، نقش دستگاه های مختلف برای مقابله با آن را شناسایی و تعریف کرده و به صورت هماهنگ پیگیری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ برهنه بودن از آن جهت اهمیت دارد که در انظار عمومی است و افراد جامعه، افراد خارج از جامعه، افراد متدین یا غیرمذهب آن را درست یا نادرست می دانند و آن را شاخص دین می دانند و باید مورد توجه حکومت اسلامی قرار گیرد. .

آنچه اکنون در سطح جامعه اتفاق افتاده است و می تواند هر بیننده ای را به قضاوت در مورد وضعیت دین و انقلابی بودن مردم وادار کند، نشانگر سبک زندگی است.

این مشکل برای بسیاری از افراد می تواند به این نتیجه برسد که جامعه در حال دور شدن از دین است، در حالی که اینطور نیست و با توجه به مطالعات واقع بینانه و بررسی عمیق تر وضعیت دین در جامعه، اولا اکثریت مردم پیرو دین و مذهب هستند. انقلاب و اسلام است و ثانیاً بسیاری از حجاب ها به دلایلی غیر از دین به این وضعیت روی آورده اند.

علاوه بر این، حیا ضررهای فراوان دیگری نیز به همراه دارد; باعث از بین رفتن امنیت روانی و اجتماعی جامعه، بیدار شدن شهوت مردانه و کشاندن آنها به روابط نامشروع، تنوع مردان مجرد یا متاهل و سست شدن بنیان خانواده و امکان ایفای نقش انسان به زنان می شود. بودن. با در نظر گرفتن بیش از یک انسان، به عنوان یک جاذبه جنسی در جامعه مطرح می شود و در کنار شاخص هایی که برای اشتغال زنان در فعالیت های اجتماعی لحاظ می شود، شاخص های نامطلوبی مانند جذابیت فیزیکی زنان مورد توجه کارفرمایان قرار می گیرد. که تنها وظیفه اش ارتقای مردان است بله این ازدواج است نه چیز دیگری و موارد مشابه دیگر.

همه این موارد عقلی و منطقی ثابت می کند که قانون حجاب در اسلام و جامعه اسلامی، قانونی ریشه دار، مهم و لازم الاجرا است که در صورت عدم توجه، امنیت روانی جامعه را مختل می کند و ازدواج و تولید مثل را در جامعه به خطر می اندازد. باعث افزایش جرایم اجتماعی، کاهش نقش و اثربخشی زنان در جامعه و… شده است، بنابراین باید با تمام توان با حجاب و روند پیشرونده آن برای رسیدن به هدف اسلامی جامعه مبارزه کرد.

اما چنین موضوعی که دشمن نزدیک به یک قرن است که در صدد گنجاندن آن در فرهنگ جامعه است، کار پیچیده و دشواری است و نیازمند بررسی و برنامه ریزی دقیق است.

شاید اولین قدم در این راستا بررسی و بررسی دقیق وضعیت جامعه باشد تا مشخص شود چند درصد از جامعه حجاب را قبول و رعایت می کنند، کدام بخش از جامعه در موضوع حجاب موثرتر از سایر بخش ها و… هستند. پس از دریافت این اطلاعات، خیلی بهتر است برای مقابله با برهنگی و حذف آن در جامعه تصمیم گیری شود.

گام دوم بعد از تحقیق، پذیرش یک سری حقایق است، مانند اینکه همه افراد حجاب مخالف مذهب نیستند، پذیرش این واقعیت که حجاب قابل لغو است، پذیرش این واقعیت است که جامعه بدون حجاب ایجاد شده است. که در آن زنان می توانستند نقش خود را ایفا کنند و غیره.

گام بعدی، تعیین تکلیف هر یک از دستگاه ها و نهادها برای برخورد با موارد مختلف حیا و پیگیری جدی این نقش ها به موازات آن است. این نوع برنامه ریزی باید برنامه ریزی ترکیبی باشد. دولت، ادارات دولتی و موسسات خیریه باید برنامه هایی برای تسهیل ازدواج جوانان داشته باشند. گشت ارشاد پلیس باید با منافقان جامعه و پیشکسوتان و متخلفان در حوزه بدحجابی که باعث کاهش هنجار حجاب در جامعه می شوند و تعدادشان کم است برخورد کند. این افراد کسانی هستند که مثلاً در انظار عمومی شلوار 85 اینچی می پوشند و با شلوار 80 اینچی در انظار عمومی ظاهر می شوند تا یک قدم جلوتر وضعیت حجاب را بدتر کنند. به این ترتیب اگر پلیس بخواهد با این گروه برخورد کند بلافاصله جلوی پیشرفت حجاب را بگیرد. آموزش و پرورش و تبلیغ اسلامی باید تلاش کند تا دانش آموزان را با موضوع حجاب در مدارس توسط معلمان تأثیرگذار و روحانیون مسلط آشنا کرده و بستر فرهنگی حجاب را در بین دانش آموزان فراهم کند. سازمان حفاظت ادارات و سازمان ها باید بر رعایت دقیق قانون رعایت عفاف و حجاب در سازمان ها و ادارات نظارت دقیق داشته باشد.

همچنین باید رگ ها و ریشه های حجاب و مصادیق و راه های مقابله با آن مشخص شود و نقش های خرد دستگاه های مختلف برای رفع آن مشخص شود و در حرکتی هماهنگ دنبال شود تا این آفت از جامعه محو شود. عوارض اجتماعی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید