آغاز غنی سازی 60 درصدی در دست مریزاد است/ معجزه بسیج را در مرحله دوم انقلاب می بینیم.


ساعت: 14:34
تاریخ انتشار: 09/04/1401
کد خبر: 1913544

خطیب نماز جمعه این هفته تهران گفت: مسئولان ما با جبهه غرب و اسرائیل مقابله کردند و غنی سازی 60 درصدی را آغاز کردند که در دست مریزاد است. کشورهای اروپایی بدانند که پرونده آنها به روی ملت ایران باز است و به سرعت پاسخ خواهند داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه این هفته تهران (چهارم آذر) ضمن دعوت همگان به تقوای الهی گفت: یکی از بهترین راه های رسیدن به تقوای الهی است. توجّه به عظمت حضرت حق است یعنی توجه به عظمت خدای متعال دلها این تواضع می کند و در مقام بندگی قرار می دهد و این خضوع بهترین امتیاز انسان در عبودیت است. .

امام جمعه موقت تهران با اشاره به 14 آذرماه سالروز تاسیس بسیج مصطفین گفت: کاشت این درخت نیکو توسط حکیم باغدار پارک انقلاب امام راحل، حضور جوانان و جوانان بسیجی عزیز در روز جمعه نماز و برنامه هایی که اجرا کردند و پیام های سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین حال و هوای جدیدی به جلسه ما و نماز جمعه این هفته ما داد.

وی افزود: تشکیل سازمان بسیج مصطفین تنها 22 روز پس از تسخیر لانه جاسوسی و زمانی که انقلاب اسلامی وارد تقابل مستقیم با دشمن اصلی خود یعنی شیطان بزرگ آمریکای جهانخوار شد، صورت گرفت و در واقع می تواند. گفتن الهام الهی بود در قلب پاک امام راحل و ضمیر این حکیم الهی نور و نور دریافت کرد.

حاج علی اکبری ادامه داد: 9 سال بعد شاهد خواهیم بود که در 11 آذر 67 که سالروز تاسیس بسیج دانشجویی و دانشجویی است، امام (ره) به این مناسبت آثار معجزه آسا را ​​ارائه خواهند کرد. بسیج در حراست مقدس در این پیام عمیق حقایقی را به مردم ارائه می کند. جهان در یک نگاه اجمالی به قرآن و سیره پیامبر(ص) با هدایت امام راحل در این پیام و به تعبیر امام فعلی، اگر بسیج به معنای حرکت سازمان یافته مؤمنان مجاهد است، می گوید: با محوریت امام حق برای بالا بردن کلام الله و رد کلمه کفر، می توانید این حقیقت درخشان را ببینید. در جایگاه کلام الهی ببینید.

خطیب جمعه تهران با تاکید بر اینکه خط جهاد در راه خدا کشیده است، گفت: جهاد در راه خدا از ابتدا تا زمان پیامبر (ص) و سپس تا پایان تاریخ ادامه خواهد داشت و این مژده آمدن همشهریان سلمان است که می آیند و همینطور ادامه می دهند. خدا را شاکریم که با این اندیشه پاک آشنا هستیم و به برکت انقلاب اسلامی این راه روشن انبیا و اولیای الهی به گونه ای دیگر در میان ملت ما گسترش یافته و معجزه تفکر بسیجی و نهاد بسیج را می بینیم. هم در مرحله اول انقلاب و هم اکنون در مرحله دوم انقلاب را دیده ایم و به معجزه این شجره طبیعی در پیشبرد آرمان های اسلامی امیدواریم.

حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه گفت: هفته گذشته تحلیل عمیق و حکیمانه ای از رهبر انقلاب درباره شرایط کشور دریافت کردید. اصل سخنان ایشان این بود که بحث ما و استکبار جهانی مسئله پیشرفت است و آنها نمی خواهند جمهوری اسلامی پیشرفت کند. وی با بیان اینکه وظیفه همه تلاش برای پیشرفت ایران است، گفت: بسیج امید کشور برای پیشرفت است. تفکر بسیجی و نهاد بسیج امید ما برای رسیدن به آرمان های ملت ایران است.

وی افزود: اکنون نوبت معجزه بسیج است و در گام دوم انقلاب بسیج قهرمان باید در همه عرصه ها بدرخشد. اول در ساختن انسان به سبک انقلاب اسلامی که مهمترین هنر مکتب بسیج است و باید قویتر از گذشته ادامه یابد. امید به بسیج در جهاد و تمدن و پیشرفت آینده است. در ترویج معنویت و اخلاق و مبارزه با فقر و تبعیض… چشمان امام و امت به شما دلهای پاک و اراده قوی شماست.

حاج علی اکبری ادامه داد: امیدواریم نزدیکان ما در سازمان بسیج بسیج دانش آموزی، معلم و فرهنگی را در اولویت قرار دهند. اصلی ترین جایی که برای بسیج باید سرمایه گذاری کنیم همین منطقه است. ما باید به مسجد و پایگاه های بسیجی در گذشته اهمیت دهیم و این پایگاه ها باید تقویت شوند. این لیست مهیج بسیج باید منتشر شود و اینها راه های پیش رو هستند.

وی بیان کرد: از وزرا، فرهنگیان، دانشگاهیان، معلمان، اصحاب رسانه، خطیبان نماز جمعه و مبلغان ما آرزوی پیروی در مسیر نورانی رهبری را دارم. گاهی سوالاتی از سوی ما بیان می شود که احساسی است و گاهی اوقات برخی از کلمات نفرت انگیز. ما باید از روش و درایت امام عزیز پیروی کنیم.

وی ادامه داد: گاهی بیان برخی مطالب به زبان ما دوقطبی و کینه ایجاد می کند و دست دشمن را بهانه می کند ای کاش از سخنان مقام معظم رهبری استفاده می کردیم. هفته گذشته مدیریت هیئتی را به سیستان و بلوچستان اعزام کرد و بنده هم خدمتگزار بودم. با اقشار مختلف مردم دیدار کردیم و مطالب علما و نخبگان و اقشار مختلف را شنیدیم و با توجه به اتفاقات اخیر استان و در جریان ناآرامی هایی که در زاهدان رخ داد تعدادی از هموطنانمان کشته شدند که باعث رنجش ایشان شد. امام ما شدند و رهبری علاوه بر اقدامات استانی فرمودند که هیئت به استان بروند و مشکلات را ببینند و اقدامات تکمیلی را اعلام کنند و این کار ظرف یک هفته انجام شد. خوشحالی و سپاسگزاری خود را از خداوند به خاطر بلوغ سیاسی مردم در حوادث اخیر ابراز می کنیم که مردم واقعاً نمی دانند چه بگویند و شما مردم و دوستان و دشمنان را شگفت زده کرده اید. رهبر عزیز به اخبار سرکش پایان دادند و این مطالب سرکش جمع می شود.

وی ادامه داد: ما به دلیل شعور سیاسی ملت شریف در حوادث اخیر، ابزار شکرگزاری و شادی را در اختیار داریم و شاکر خداوند متعال هستیم و به اذن خدا وقتی رهبر عزیزمان مژده تجمع قیام ها را می دهد، خواهد بود. به زودی اتفاق بیفتد و وزرا با حوصله و سپاس به این ملت خدمت کنند، بر خود لازم می دانیم از مواضع دولت انقلاب، دستگاه دیپلماسی و سازمان نیرو در قبال رفتار طنزآمیز غرب تشکر کنیم.

وی با تمجید از رفتار و عملکرد دولت و دستگاه دیپلماسی گفت: رفتارهای مضحک و شوخی های تلخی که در روزهای اخیر از آژانس بین المللی انرژی اتمی و مواضع کشورهای اروپایی می شنویم مضحک و کنایه آمیز است. عوامل ما با جبهه غرب و اسرائیل مقابله کردند و غنی سازی 60 درصدی را که در دست مریزاد است آغاز کردند. برخی کشورهای اروپایی باید بدانند که پرونده آنها به روی مردم ایران باز است و به سرعت پاسخ خواهند داد.

وی در پایان برای تیم ملی در جام جهانی آرزوی موفقیت کرد و گفت: خداوند به آنها بدرخشد و ملت را شاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید