آغاز کشت قراردادی پنبه، چغندرقند، کلزا و سورگوم در سال جاری


ساعت: 12:49
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822894

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از آغاز کشت پیمانی پنبه، چغندرقند، کلزا و سورگوم در سال جاری خبر داد و گفت: اجرای کشت پیمانی راهکار مناسبی برای تولید پایدار کشاورزی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بنابر اعلام سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، اسماعیل گادری فر درباره اجرای کشاورزی پیمانی در کشور افزود: امسال علاوه بر کشت برنج قراردادی، پنبه، چغندرقند، کلزا و سورگوم در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در این نوع کشت، تمرکز کشاورزان برنامه ریزی برای تولید محصولات باکیفیت با کمترین هزینه است، در حالی که کشاورز دیگر نگران فروش محصول خود نخواهد بود که این امر موجب می شود افزایش عزت و اقتدار کشاورزان.

گادری فر بیان می کند: کشت قراردادی به این معناست که فردی که محصول تولید می کند باید بداند که چه کسی محصولش را می خرد و خریدار باید به کشاورز خدمت کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: این حمایت ها شامل تهیه بذر، سموم، کود و کمک و آموزش برای گسترش و انتقال فناوری به کشاورز است که در نهایت به خرید محصول و این امر منجر می شود. منجر به تامین سهم کشاورز در طول زمان و بهره وری در واحد می شود.«سطح افزایش می یابد و کشاورز هیچ نگرانی برای خرید محصول نخواهد داشت.

قادری فر خاطرنشان کرد: افزایش بهره وری از منابع آب و خاک، تولید برنامه های کشاورزی، ایجاد ثبات و پایداری تولید، ارتقای کیفیت برداشت، کاهش هزینه های تولید، پایبندی به الگوی کشت و استفاده از یارانه از اهداف این طرح است. این پروژه.

وی در این راستا به نقش کلیدی شبکه تعاون روستایی در حمایت از بهره برداران کشاورزی و استفاده از تفکر و دانش فنی در جهت بهبود وضعیت موجود، افزایش بهره وری و استفاده بهینه از امکانات موجود و توسعه فعالیت ها و راه های توسعه اشاره کرد. ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و نیز گسترش فعالیت های متقابل و درون شبکه ای.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید