آقا من هنوز خداحافظی نکردم/ مشکلی برای شرکت در انتخابات ندارم

ساعت: 11:33
تاریخ ارسال: 11/02/1401
کد خبر: 1923617

رئیس فدراسیون بدمینتون گفت: مشکلی برای حضور در انتخابات ندارم و این نکته به مسئولان وزارت ورزش و جوانان گفته شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدرضا پوریا رئیس فدراسیون بدمینتون در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: فدراسیون ما از آنجایی که مسابقات جام فجر در زمانی که سازمان تربیت بدنی قبلی را داشتیم برنامه ریزی شده بود، امکانات فراهم شد و اکثر فدراسیون ها نتوانستند این مسابقات را ادامه دهند. ، اما برای برقراری ارتباط با جهان، کار انجام شد. ادامه دادیم من 40 سال است که در فدراسیون هستم و هر سال طبق تقویم جهانی باید 2500 دلار به جایزه اضافه می‌کردیم. امسال شما هماهنگ کردید که یک جایزه 15000 دلاری داشته باشید و 29 کشور در این مسابقات حضور دارند که فکر می کنم بزرگترین رویداد ورزشی کشور در فدراسیون ما باشد. ما هر سال به مناسبت دهه فجر مسابقاتی را در تاریخ خودمان برگزار می کنیم که برای فدراسیون جهانی ظاهر خوبی است چرا که برنامه خاصی داشتیم.

وی افزود: دیشب نیم ساعت تلفنی با آقای سجادی صحبت کردیم و مسابقات را به دلیل بزرگتر و بهتر بودن سالن به سالن شهید افراسیابی منتقل کردیم.ما از وزارتخانه حمایت مادی و معنوی داریم. وزیر هرگز اینقدر مسابقات را دنبال نکرده بود. سجادی شخصا مسابقات ما را تماشا می کند و خودش تماس می گیرد. از شورای اسلامی می خواهم با توجه به روند کار علمی و اجرایی فدراسیون ها و ورزشکار بودن وزیر ورزش و جوانان ما را یاری و حمایت کند. این وزارتخانه ارتباط زیادی با جامعه جوان دارد و نمادگرایی زیادی خواهد داشت. نمایندگان باید به وزیر و ما کمک کنند و نگاه حمایتی داشته باشند. وقتی در شرایط فعلی بتوانیم 29 کشور را وارد کشور کنیم نیاز به حمایت داریم.

رئیس فدراسیون بدمینتون درباره هزینه های این مسابقات گفت: هزینه مسابقات را اعلام نمی کنم اما وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد از هر لحاظ به ما کمک می کنند. این مسابقات نزدیک به 3-4 میلیارد هزینه خواهد داشت. هتل هایی که این هزینه ها را دارند هم بررسی کردیم. خارجی ها خودشان هتل و غذا گرفته اند. هر بازی انجام شده رتبه جهانی بازیکن را بسیار افزایش می دهد و بنابراین ارزش زیادی دارد.

وی افزود: مشکلات مالی ما حل شده و کارها به صورت روتین انجام می شود. من 31 سال سابقه مسابقات اتومبیل رانی دارم و قبل از آن مسابقات مسابقات رویدادی داشتیم یعنی 38 سال است که مسابقه می دهیم. جای نگرانی نیست و همه با تجربه هستند.

پوریا درباره اینکه آیا برای حضور اتباع خارجی در ایران موانعی وجود دارد یا خیر، گفت: برای ورود ورزشکاران به ایران مشکلی نداشته ایم و همه به راحتی ویزا گرفته و به ایران آمده اند. هیچ درخواستی نداریم که بخواهیم داشته باشیم.

رئیس فدراسیون بدمینتون در پاسخ به سوال دانا در مورد انتخابات فدراسیون گفت: برنامه انتخابات به صورت روتین پیش رفت و 3 تا 4 نفر تایید شدند. جلسه هیئت مدیره اکنون به دلیل حضور کادرهای مجرب فدراسیون وقت ورود به انتخابات نبود. منتظریم رقابت ها خوب پیش برود و انتخابات به بعد از رقابت ها موکول شود. این وزارتخانه هنوز زمان برگزاری انتخابات را به ما اعلام نکرده است. صلاحیت نظارتی و مدیریتی داوطلبان تایید شد.

وی در پاسخ به سوال دانا مبنی بر اینکه با توجه به حضور 3 دوره در فدراسیون می تواند دوباره در انتخابات شرکت کند، گفت: دلیل حضور من در انتخابات در وزارت ورزش و جوانان اعلام شده است. پست آسیایی هم داریم و مشکلی برای شرکت در انتخابات نیست.

وی همچنین به سطح کیفی مسابقات اشاره و بیان کرد: ثریا آقایی 12 بار در این مسابقات شرکت کرد که به رتبه بندی وی کمک کرد. شاید اعزام بچه ها و بلیت مسابقات خارجی چند برابر برگزاری مراسم باشد و این جام فجر سود بیشتری داشته باشد. بازیکنان ما هم می بینند چه رقبای به ایران می آیند. بیش از 20 سال است که ما قهرمان آسیای غربی و مرکزی بوده ایم. ما در مسابقات قهرمانی جنوب غرب آسیا هم قهرمان شدیم که حاصل اتفاقاتی است که برگزار کردیم. این مربوط به کسب تجربه نیست، بلکه مسائل فنی است. این مسابقات برای کشور ما بسیار مهم است و به بدمینتون ما کمک می کند.

وی در پاسخ به خداحافظی ثریا آقایی از تیم ملی گفت: ثریا آقایی هنوز خداحافظی نکرده و بحثی در کار نیست. او امسال در جام فجر حضور ندارد و در کنار ماست. هنوز تصمیمی گرفته نشده است.

وی در ادامه به موفقیت بانوان در بدمینتون ایران پرداخت و گفت: بازیکنان مرد از نظر منابع مالی سریع سر کار و بازار کار می روند اما بانوان انتظارات مالی کمتری دارند و این نظر خاص وجود دارد که ما موفق تر بوده ایم. من از هر دو طرف راضی هستم، اما از خانم ها بیشتر. دیدگاه ما یک فرد یا گلخانه نیست. ملی پوشان ما از 16 یا 17 شهرستان هستند و کمتر از تهران داریم. ما 6 نفر مشهدی داریم و این یعنی یک ستاره هم نداریم. یک قهرمان بانوان از هشترود تبریز داریم و 4 بازیکن در اردوی مالزی داریم. ما مردی را به اردوی جهانی آورده ایم و این بدان معناست که تغییری ایجاد کرده ایم.

رئیس فدراسیون بدمینتون بر رعایت اخلاق در این رشته تاکید کرد و گفت: شاید ما تنها فدراسیونی هستیم که خیلی جدی مسائل اخلاقی را رصد می کنیم چون برنامه ریزی کرده ایم. المپیکی بودن هم باید ابتدا یک انسان اخلاقی باشد. من روی این موضوع حساس هستم و نگاه ما فقط به ورزش نیست. ما به اخلاق توجه ویژه ای داشتیم.

پوریا درباره اینکه آیا بدمینتون به بازی های آسیایی اعزام می شود یا خیر، گفت: برای اعزام به بازی های آسیایی با مسئولان کمیته ملی المپیک جلسه ای داشتیم. امیدواریم آنها فقط به مدال آوری نگاه نکنند و بتوانیم حداقل 4 نفر را به هانگژو بفرستیم. ما منتظر پاسخ آنها هستیم و از برنامه های خود دفاع می کنیم. اگر به هانگژو نرویم در بدمینتون با مشکل مواجه می شویم. ما باید در این رویدادهای بزرگتر شرکت کنیم زیرا انتظار می رود قهرمانان ما به مسابقات نیز بروند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بدمینتون برای المپیک پاریس سهمیه واقعی می گیرد نه وایلدکارت، گفت: با توانایی پسران و دختران در بدمینتون نماینده ای در المپیک پاریس خواهیم داشت اما ثریا آقایی خداحافظی نکرد.

رئیس فدراسیون بدمینتون گفت: در این مدت هیچ گاه از مشکلات مالی گلایه نکرده ایم و در صدد رفع مشکلات مالی اعزام ها هستیم.از اعزام سایر مسابقات در فروردین یا اسفند ماه.

دیدگاهتان را بنویسید