آمادگی کامل بیمارستان ها برای مقابله با تب کریمه در کنگو / هیچ مورد جدیدی گزارش نشده است


ساعت: 15:21
تاریخ انتشار: 1401/04/01
کد خبر: 1877816

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیمارستان های سراسر استان برای این امر آماده هستند و این یکی از برنامه های منظم هر ساله است. مشخص شده است که به مراکز درمانی هدایت خواهند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پیمان آگدک در گفت و گو با صاحب نیوز گفت: چند روز پیش سه مورد ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان اصفهان گزارش شد اما اکنون مورد جدیدی از این بیماری نداریم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: علائم این بیماری مانند هر بیماری ویروسی دیگری سردرد، بدن درد، تب و … است اما علامت خاص آن خونریزی است که در سطح پوست ایجاد می شود. فرد مبتلا و این خونریزی می تواند از جاهای مختلف باشد.

وی با بیان اینکه تب کریمه در کنگو یک بیماری مشترک بین انسان و دام است و از طریق کنه منتقل می شود، افزود: این بیماری می تواند باعث خونریزی داخلی و حتی مرگ شود.

آکداک گفت: “کسانی که در ذبح گوسفند نقش دارند در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به این بیماری هستند.” مستحب است مردم از مکان های ذبح گوسفند و همچنین ذبح گوسفند دوری کنند. این کار باید در مراکز ویژه انجام شود.

پیمان آگدک گفت: گوشت گوسفندی خریداری شده باید قبل از مصرف حداقل 24 ساعت در یخچال با دمای زیر چهار درجه نگهداری شود که در صورت وجود ویروس در گوشت منجر به از بین رفتن ویروس می شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بیمارستان های سراسر استان در این زمینه آماده هستند و یکی از برنامه های منظم هر ساله است، خاطرنشان کرد: پروتکل بهداشتی در نظر گرفته می شود که اگر افراد دارای علائم و نشانه های کریمه کنگو باشند. شناسایی شد تا به مراکز درمانی هدایت شوند.

وی ادامه داد: در این مراکز نحوه نمونه برداری برای تایید آزمایش و تشخیص کاملاً مشخص است و پروتکل ها و نحوه حمایت از این افراد کاملاً مشخص است، حتی اگر فرد بر اثر بیماری فوت کند، با توجه به اینکه حداکثر تا 24 ساعت امکان انتقال بیماری پس از مرگ وجود دارد و مکانیسم دفن نیز مشخص است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید