آمار شکست آمریکا در 43 سال علیه جمهوری اسلامی ایران توطئه کرد


ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: 1401/02/06
کد خبر: 1834599

یک تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه تعداد شکست های آمریکا در 43 سال گذشته بسیار زیاد است، گفت: جمهوری اسلامی ایران راهی برای وادار کردن دشمن به بازاندیشی به جز قوی و قدرتمند بودن در همه عرصه ها ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ رهبر فرزانه و فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار اقشار مختلف مردم در 22 مرداد 97 فرمودند جمهوری اسلامی و ملت ایران گروهی هستند که هرکس به آنها حمله کند می تواند ضربه بزند اما ضرر خواهد کرد. ضربه بزرگ. انگار تا الان بوده. آمریکایی ها یک بار اینجا به طبس حمله کردند – یادت باشد – نجس شدند، برگشتند! درسته که شاید خیلی چیزها قابل درک نباشه ولی به نظرم چیزای کافی برای فهمیدن نیست! هر کس به جمهوری اسلامی و ملت ایران حمله کند ممکن است ضربه بخورد، اما ضربه بیشتری خواهد خورد.

به عقیده بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان سیاسی، پیروزی انقلاب اسلامی قدرت آمریکا را در عرصه سیاست بین الملل شکست داد. همانطور که برژینسکی، مشاور امنیت ملی جیمی کارتر در خاطرات خود اعتراف می کند: «انقلاب اسلامی آبروی ملی ما را تهدید کرده است». و از این تاریخ (فوریه 1978) بود که وقفه های پی در پی در سیاست ها و توطئه های آمریکا در ایران آغاز شد. شکست کودتای ژنرال هایزر در آستانه پیروزی انقلاب، رسوایی آمریکا در تسخیر لانه جاسوسی و متعاقب آن شکست مفتضحانه در صحرای طبس، شکست آمریکا در کودتای نقاب و سپس شکست بزرگ در جریان جنگ، رسوایی آمریکا و ناتوانی در حمایت از گروه های تروریستی شکست توطئه های کاخ سفید در قیام 88 و شکست طرح های تحریمی علیه ایران از جمله شکست های بزرگ آمریکا در برابر ملت ایران است. بنابراین تاریخ ثابت می کند که نقشه ها و توطئه های آمریکا علیه ملت ایران در 43 سال گذشته همواره شکست خورده است و این توطئه ها چیزی جز رسوایی و تحقیر آمریکا نیست.


تعداد شکست های آمریکا در 43 سال گذشته بیش از حد قابل تصور است

رمضان علی گلمرضایی در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز؛ وی با اشاره به 43 سال تلاش آمریکا برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تمام تلاش خود را برای براندازی این نظام مقدس با استفاده از همه امکانات و همپیمانان خود به کار گرفته است. با این حال، تعداد شکست های او بسیار زیاد و فراتر از حد تصور است، اما متاسفانه این شکست ها آموخته نشده است.

این کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به تداوم شکست توطئه های آمریکا علیه ایران افزود: آمریکا با وجود شکست های فراوان متاسفانه هنوز از آن شکست ها درس نگرفته است چرا که در داخل کشور عناصری دارد که گاهی جهت گیری می کنند.

وی افزود: یکی از مهمترین اتفاقات روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی که نیروهای مسلح قوی نداشتیم، شکست حمله به طبس بود که برای آزادی جاسوسان دستگیر شده در لانه جاسوسی، که منجر به شکستی مفتضحانه شد، منجر به ریاست دوره ای او بر ایالات متحده شد.

گلمرضایی با بیان اینکه تعداد شکست های آمریکا در برابر جمهوری اسلامی ایران بسیار زیاد است، بیان کرد: یکی دیگر از این موارد دوران جنگی است که آمریکا از صدام به ما تحمیل کرد و همه نیروهای دنیا را علیه ملت ایران متحد کرد. تا بتواند جمهوری اسلامی را سرنگون کند و دست نشانده صدام را بر ایران به قدرت برساند که در آن آمریکا شکست سنگینی متحمل شد.

وی افزود: حمایت از گروه های تروریستی یکی دیگر از اقدامات آمریکا علیه ایران بود که در نهایت به شکست منجر شد و مردم ایران علاوه بر تسلط آمریکا بر کشورهای اسلامی به ویژه در آستانه قرون وسطی، توانستند به طومار منافقین پایان دهند. امت اسلامي طرح خاورميانه بزرگ را ارائه كردند كه ما شاهد شكست سخت و عميق طرح آمريكا بوديم.


* به رسمیت شناختن رسمی آمریکا برای شکست تحقیرآمیز تحت فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: روسای جمهور آمریکا به ویژه ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در سال های اخیر با فشار برای تسلیم حداکثری جمهوری اسلامی سناریوهای سختی را علیه ملت ایران طراحی کرده اند که در اینجا نیز ملت ایران نتوانسته در مقابل آن مقاومت کند.وزارت آمریکا دولت رسما اعلام کرده است که تحت فشار حداکثری تحقیر شده ایم و تحریم ها نمی تواند به ملت ایران و جمهوری اسلامی آسیب برساند.


*آمریکا در مذاکرات اخیر سعی کرده با صحنه سازی و خواسته های خارج از دادگاه جلوی ایران را بگیرد و ضربه بزند.

وی برجام را طرحی برای انسداد و جلوگیری از پیشرفت نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: امروز هر ملتی که بخواهد پیشرفت کند، ناگزیر باید به سمت تولید علم حرکت کند، زیرا علم هم قدرت و هم ثروت می آورد، این برنامه همین است که است .” که با رهبری رهبر معظم انقلاب قصد شکست داشت. که اینجا باز هم شاهد شکست آمریکا بودیم.

گلمرضایی شکست آمریکا در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی را لطف خداوند متعال، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و حضور مردم در صحنه و ایستادگی در مقابل آنها دانست و ادامه داد: دروغ همیشه بوده است. در تقابل قرار گرفت و گفت اگر جبهه حق بخواهد پیروز شود و جبهه باطل جلوی شرارت و توطئه را بگیرد راهی جز تقویت ملت ایران نیست تا دشمن را وادار به عقب نشینی و تجدید نظر کند. در همه زمینه ها قوی باشید.


* جمهوری اسلامی ایران باید قوی باشد تا دشمن را وادار به تجدیدنظر در ایران کند

وی افزود: امروز در بحث امنیتی همه مسئولان کشور و حتی خود مردم ادعا می کنند که ما امن ترین کشور دنیا هستیم چرا که می بینیم موازنه قوا در غرب آسیا یا خاورمیانه تغییر کرده است. چنین قدرتی از گذشته وجود ندارد. مردم فلسطین با وجود ظلم و ستم امروز بسیار آماده دفاع از خانه و کاشانه خود و وابستگی مذهبی خود هستند.

این استاد دانشگاه قدرت دفاعی کشورمان را بازدارنده در برابر دشمنان دانست و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز به عنوان محور مقاومت ایفای نقش می کند و گروه های مقاومت اسلامی در منطقه از 10 تا 30 سال گذشته بسیار قوی تر شده اند. پیش از این، آمریکایی ها الان حتی به فکر اقدام نظامی علیه ایران نیستند، زیرا با توجه به اینکه ایران با هشت سال دفاع مقدس فاصله زیادی دارد، نمی توانند پیش بینی کنند که جمهوری اسلامی ایران چه واکنشی نشان خواهد داد. آنها حتی با پیشرفت های قابل توجه در جنگ سایبری و حملات سایبری قوی تر می شوند.

گلمرضای تاکید کرد: اگر بخواهیم دشمنان خود را وادار به تجدیدنظر در مخالفت های جمهوری اسلامی کنیم باید در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی به ویژه در حوزه اقتصادی قوی باشیم چرا که حوزه اقتصادی است. حوزه ای که زندگی می کند، امروز ممکن است خیلی ها احساس امنیت نکنند چون خیلی درگیر بحث امنیت نیستند، اما یک بچه 4-5 ساله هم بحث اقتصاد را احساس می کند. اگر می خواهیم این اتفاق بیفتد، مسئولان باید وام بدهند. یک دست و پشتیبان، برای مشارکت و حضور و تقویت و پیشرفت ملت ایران در همه صحنه ها و ابعاد مختلف.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید