آمریکا: تعهد اوکراین به ایران را با اوکراین مرتبط نمی‌دانیم

آمریکا: تعهد اوکراین به ایران را با اوکراین مرتبط نمی‌دانیم

روهر نه سخنگوی کاخ سفید گفت که ایالات متحده به همکاری با روسیه برای احیای توافق هسته ای با ایران ادامه خواهد داد و هیچ برنامه ای برای مرتبط ساختن آن با تحریم ها علیه مسکو به دلیل بحران اوکراین ندارد.

جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید چهارشنبه شب هرگونه ارتباط بین همکاری با روسیه در مذاکرات شورای امنیت سازمان ملل در وین و اقدام آمریکا علیه مسکو بر سر بحران اوکراین را رد کرد.

ساکی در کنفرانس خبری کاخ سفید گفت که ایالات متحده به همکاری با روسیه برای احیای توافق هسته ای با ایران ادامه می دهد و قصد ندارد آن را به تحریم ها علیه مسکو به دلیل بحران اوکراین مرتبط کند.

به گزارش سایت ریانووستی، وی گفت: تیم ما به همکاری با شرکای خود در زمینه مذاکره برای توافق با ایران از جمله روسیه ادامه می دهد. ما معتقدیم که روسیه منافع مشترکی در جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای دارد.

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به تاکید یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه تحریم های آمریکا علیه روسیه می تواند بر تعامل دو طرف در وین تاثیر بگذارد، هرگونه ارتباط میان مذاکرات وین و موضوع تحریم های ضد روسیه پس از بحران اوکراین را رد کرد.

بر اساس این گزارش، ساکی افزود: به نظر ما در مورد تحریم روسیه نباید از آمریکا چیزی خواسته یا از سوی آمریکا پیشنهاد شود. ما معتقدیم که در اینجا یک هدف مشترک داریم (مذاکرات در وین).

وی پیش از این با رد تاثیرات تحریم روسیه بر مذاکرات وین، رئیس جمهور سابق آمریکا را به دلیل خروج از توافق هسته ای با ایران به سخره گرفته بود.

دیدگاهتان را بنویسید