آموزش بیش از 34000 دانش آموز خارجی در مدارس استان کرمان

ساعت: 14:09
تاریخ انتشار: 1400/09/13
کد خبر: 1789387

اسکندری نسب با بیان اینکه هیچ دانش آموزی حتی بدون کارت شناسایی نباید ترک تحصیل کند، از تحصیل بیش از 34 هزار دانش آموز خارجی در مدارس استان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان، احمد اسکندری نسب گفت: بیش از 34 هزار دانشجو و پناهنده خارجی در شهرهای کرمان، بردسیر، زرند، رفسنج و سیرجان با دانشجویان تحصیل می کنند. ایران بیش از چهار دهه است که پذیرای باشکوه و انسانی اتباع و مهاجران خارجی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت نام بدون مجوز دانشجویان خارجی، خوشبختانه مشکل خاصی در زمینه تحصیل این دانش آموزان وجود ندارد و آمار دانشجویان خارجی در استان افزایش چشمگیری داشته است.

اسکندری نسب با بیان اینکه تفاوتی بین دانشجویان ایرانی و اتباع خارجی وجود ندارد، گفت: دانش آموزان افغانستانی فرزندان ما هستند و در عین حال که مهمان ما هستند سعی می کنیم میزبان خوبی برای آنها باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: به روایت تاریخ ملت ایران پذیرای فرهنگ ها و تمدن های مختلف بوده و همواره به مهمان نوازی، میهمان نوازی و مهربانی نسبت به یکدیگر معروف بوده است. اینکه هیچ دانش آموزی حتی بدون شناسنامه ترک تحصیل نکرده است موید این گفته و تاکید می کند.

اسکندری نسب با اشاره به همکاری موثر و کارآمد اداره کل اتباع خارجی استان با آموزش و پرورش از راه اندازی بیش از 12 واحد آموزشی ویژه دانش آموزان خارجی به مدت چندین سال در استان خبر داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید