آموزش دانش آموزان را در فضای مجازی درگیر می کند / خانواده ها نمی دانند چگونه با چالش های سایبری مقابله کنند

وی گفت: پلیس فتا استان از زمانی که فضای مجازی در اختیار آموزش و پرورش و دانش آموزان قرار گرفت در راستای ارتقای سواد رسانه ای دانش آموزان و والدین در خدمت جهادگران جهادی بوده است.
عسگری ارتباط بین خانواده و فرزندان را یکی از مهمترین چالش ها دانست و تاکید کرد: بسیاری از خانواده ها نحوه برخورد با فضای مجازی را بلد نیستند و نمی دانند چگونه به فرزندان خود آموزش دهند که هیچ کانکشنی را باز نکنند و هیچ اپلیکیشنی نصب نکنند، به همین دلیل انجام شد. سمینارها و دانشجویان در این زمینه توجیه شدند.
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری موضوع حفظ حریم خصوصی و حریم خصوصی را یکی از مهم ترین چالش های پیش روی دانش آموزان دانست و تاکید کرد: دانش آموزان گاهی تصاویر زنده را برای دوستان و یا معلمانی که به این مسائل رسیدگی نمی کنند با محرمانه بودن ارسال می کنند.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه شاهد هستیم که اعتماد نامناسب دانش آموزان یا نوجوانان به غریبه ها منجر به خشونت عاطفی می شود و بیشتر دلیل آن نبود کانون گرم در خانواده هاست و به همین دلیل کودکان به دنبال محبت در بیرون از خانه به ویژه در فضای مجازی هستند. .
عسگری با تاکید بر اینکه شبکه شاد به هیچ وجه محیط سالمی نیست، گفت: می بینیم که در این زمینه برای نوجوانان مشکلاتی وجود دارد و اخیرا شاهد تشکیل گروهی در یکی از استان ها بودیم که محتوای غیراخلاقی در اختیار نوجوانان قرار می دهند در حالی که اکثر خانواده ها از عضویت فرزندانشان در این گروه ها اطلاع ندارند.
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پلیس فتا در شبکه شاد فعال است و برای سمینارهای شخصی و مجازی آموزش و آگاهی بخشی انجام می دهد، گفت: خانواده ها باید به فرزندان خود این اطمینان را بدهند که هیچ فردی از خانواده ها بیشتر در امان نیست. و فقط زمانی که مشکلی پیش آمد به خانواده خود بگویید.
رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال 1270 پرونده رسیدگی شده که نسبت به سال گذشته 16 درصد افزایش داشته است، گفت: کشفیات در سال جاری 25 درصد افزایش داشته و داشته ایم. دستگیری 180 مجرم سایبری در سال جاری «و در بحث پیشگیری با رسانه ها ارتباط داریم، تماس با مدارس و تولید محتوا در سایت پلیس فتا از دیگر اقدامات پلیس فتا است. 500 میلیون تومان کلاهبرداری از مردم بازگردانده شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید