آژانس با قطعنامه ای علیه ایران می خواست به آمریکا «اعتبار» کند/ آمریکا فقط یک راه دارد


ساعت: 18:00
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۵
کد خبر: 1856232

یک تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی با قطعنامه ای علیه ایران به آمریکا اعتبار می دهد، گفت: سیاست های تجاوزکارانه آمریکا و اروپا محکوم به شکست است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدکاظم انبارلویی، تحلیلگر مسائل سیاسی در گفت و گو با تهران نیوز، قطعنامه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی و تعلیق دوربین های مجهز به دوربین های اضافی از ایران را محکوم کرد. او را زیر سوال بردند و افکار عمومی به اندازه برجام که آمریکا از آن خارج شد و اروپایی ها به تعهدات خود عمل نکردند، به یاد خواهند آورد.

وی افزود: ایران به تعهدات خود در حوزه برجام عمل کرده است اما آمریکا و اروپا به بهانه های واهی و دشمنی با ملت ایران تعهدات خود را زیر پا گذاشته اند و به اذعان جهانیان ایران مدیون طلبکاران و اروپاست.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اروپا و آمریکا را از بدهی به اعتبار تغییر داده است، در حالی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های اخیر شاهد همکاری ایران و نصب دوربین‌های نظارتی برای اثبات تعهد خود بوده است.

انبارلویی با اشاره به واکنش تند ایران به قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، گفت: این واکنش طبیعی بود و در صورت تداوم چنین قطعنامه‌های سیاسی، ایران از NPT خارج می‌شود و به توطئه‌های آمریکا پاسخ می‌دهد، تروئیکای اروپایی و آژانس پاسخ خواهند داد. دادن.

دولت هایی که قطعنامه علیه ایران صادر کردند در اقلیت هستند

وی ادامه داد: البته اظهارات روسیه، چین، هند، پاکستان و لیبی منفی و ممتنع بود و جمعیت این پنج کشور نصف جمعیت جهان است، اما 30 کشوری که در شورای حکام آژانس علیه ایران قطعنامه کردند. آنها در اقلیت هستند، “او گفت. و جامعه بین المللی با سیاست خصمانه آژانس مخالف است.

این تحلیلگر سیاسی خاطرنشان کرد: رافائل گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی اخیرا در جریان سفر به سرزمین های اشغالی با مقامات ارشد رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی دیدار کرد که نشان می دهد این رژیم کلاهک هسته ای دارد و عضو آژانس نیست. … اجازه بازرسی تجهیزات هسته ای را نمی دهد، وظایفی را به آژانس بین المللی انرژی اتمی محول می کند.

انبارلو تاکید کرد: رافائل گروسی کارمند سیا است و گام مثبتی در جهت رفع دیدگاه های منفی درباره فناوری صلح آمیز هسته ای ایران برنداشته است و در صورت ادامه آژانس بین المللی انرژی اتمی به رهبری آمریکا و تروئیکای اروپایی، پاسخ ایران راهگشا خواهد بود. شکننده تر.”

وی تصریح کرد: ایران اسلامی قطعا به فعالیت های صلح آمیز هسته ای و علمی خود ادامه خواهد داد و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز نمی تواند مانع پیشرفت برنامه هسته ای ایران شود و قطعا سیاست تهاجمی آمریکا و اروپا جنایتکار با شکست مواجه خواهد شد. “

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه آمریکا، اروپا و آژانس بین المللی انرژی اتمی نمی توانند جلوی پیشرفت هسته ای ایران را بگیرند، افزود: در صورت تداوم مداخله نامشروع آمریکا و اروپا در فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران، ایران تصمیمات سخت تری خواهد گرفت. دشمنان توبه می کنم

انبارلویی تصریح کرد: آمریکا و اروپا چاره ای ندارند جز اینکه تحریم های سرکوبگرانه ای را که علیه ایران اعمال کرده اند لغو کنند و از پایمال شدن حقوق مسلم مردم ایران دست بردارند.

نقش لابی صهیونیستی در قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه کشورمان را چگونه ارزیابی می کنید؟ وی گفت: درست است، آژانس بر اساس سیاست های صهیونیستی تلاش می کند اراده خود را بر ایران تحمیل کند اما از سوی دیگر ایران اسلامی در صورت تشدید فشارها از برجام خارج می شود و تعهدی به برجام نمی پذیرد.

انتهای پیام/*

دیدگاهتان را بنویسید